Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIk software werkt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIk software werkt niet

    destijds Photoshop CS5 en LR4.4 gekocht en op de desktop en laptop geďnstalleerd (je mag op 2 computers installeren).
    Toen heb ik Nik sotware ook gekocht maar die kon enkel op mijn desktop (mocht maar op 1 computer)
    Nu Nik software vrij is wil ik die ook op mijn laptop installeren (Windows Vista).
    De installatie lukt goed en ik vind de plugins in PS terug onder "filters"
    Maar wanneer ik een foto wil bewerken zijn er maar 2 die werken (viveza2, en Difine2)
    vb Silver effix Pro2 werkt niet.
    Ik krijg een melding " Kon de opdracht Silver Efex Pro 2 niet uitvoeren omdat er een probleem is opgetreden met de filtermodule interface"
    De ganse nik software reeds een paar maal gede-installeerd (IOBIT uninstaller) en opnieuw gedownload maar dit maakt geen verschil.
    Iemand een idee waarom dit niet werkt?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: NIk software werkt niet

    Ik heb een andere thread gevonden die blijkbaar over hetzelfde probleem handelt:



    Mogelijk zou het kunnen helpen de drivers van de grafische kaart te updaten.

    Comment


    • #3
      Re: NIk software werkt niet

      Heb juist de nik software gedownload en heb geen problemen. Wel nog zeggen dat ik Windows 10 heb.
      Last edited by Guest22; 22 april 2016, 19:20.

      Comment


      • #4
        Re: NIk software werkt niet

        Als de foto 32 bit en in enkele filters op 8 bit is ingesteld werkt de filter van NIK niet. Ook niet als de foto is omgezet naar CMYK-kleur. Foto kan dan eerst omgezet worden in PS in Modus naar 16 Bit. Is maar even meedenken dat ik doe.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: NIk software werkt niet

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Als de foto 32 bit en in enkele filters op 8 bit is ingesteld werkt de filter van NIK niet. Ook niet als de foto is omgezet naar CMYK-kleur. Foto kan dan eerst omgezet worden in PS in Modus naar 16 Bit. Is maar even meedenken dat ik doe.

          Gr, Daniel.
          idd hier heb ik mij ook eens rot achter gezocht...
          Wat je wel kan doen is de .exe bestanden zoeken dubbele klikken en dan kan je bewerken zonder PS of LR als het daar wel werkt dan ga je in de instellingen van PS of LR moeten zoeken... Bij mij (mac) komen de plugins apart tussen de apps te staan...
          ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

          Comment


          • #6
            Re: NIk software werkt niet

            Heb geprobeerd met een gewone 8bit jpg ,zelfde probleem.

            Ik vrees dat het iets met de videokaart is, en dat de laptop te oud is (8j is een Packard Bell) er zijn geen updates meer beschikbaar.
            Wel eigenaardig dat er toch 2 filters werken.
            Alvast bedankt voor de feedback
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment


            • #7
              Re: NIk software werkt niet

              Die twee behoren dan ook tot de oudste van Nik.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: NIk software werkt niet

                Nik filters installeren in 32 bit versie van CS 5, dan zal het werken. Gekend probleem.
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                Photography is an art of observation.

                Comment

                Working...
                X