Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

    Goede avond

    Ik wil graag meer en meer opdrachten vast krijgen. Ik heb nu een paar opdrachten zoals communiefoto's en een trouw en een familieshoot gedaan. En dit bevalt me wel.

    En natuurlijk weet ik dat het ook niet uit de lucht gaat vallen en dat ik er moeite voor moet doen en dat niet iedereen mij als fotograaf perse wilt. Alleen zou ik graag wat meer opdrachten hebben. En als beginner weet ik ook nog niet juist waar ik beginnen moet. Ik heb wel een advertentie op 2dehands en op kapaza staan en via facebook heb ik ook al advertenties geplaatst. Maar heeft iemand soms ideeën waar ik meer mensen kan treffen?

    Mvg
    Jeroen
    Last edited by jeroen1357; 22 april 2016, 19:43.

  • #2
    Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

    misschien is het nuttig dat je ook in j eigen omgeving en gemeente wat papieren reclame maakt.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

      Dat kan ik inderdaad wel doen, THNX

      Comment


      • #4
        Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

        Standje kerst markt, jaarmarkt, achter op je auto, lokale krantjes, doe wat free lance foto werk voor een dorpsschool. Laat t-shirts drukken met reclame opdruk en trek deze aan met boodschappen doen. hang uw advertentie bij de supermarkt op het prikbord. Maak een lijstje waar je potentiële klanten zitten; Dan wat je wil doen. communie, overlijden trouw feestjes, nieuws en geslaagd voor examen.Dan fantaseer je hoe je ze kan benaderen. Daarna ga je je bedenken hoe je ze echt kan bereiken. Gebruik je verbeelding als je geen reclame budget hebt.Bij iedere euro die je ervoor uitgeeft moet je je voordien bewust zijn hoeveel mensen je ermee benadert en of er geen betere oplossing is.
        Creatieve hobby zoeken een creatief reclame medium.
        Als je hier geen ervaring in hebt dan loop eens een bibliotheek binnen en zoek wat boekwerkjes over adverteren.Lees alles kritisch door en probeer te onthouden wat voor jouw van toepassing is of haalbaar.Zet een marketing plannetje op en ga ervoor.
        Je klanten komen niet aanwaaien.
        Als ze langs komen moet je ze vangen.
        M

        Comment


        • #5
          Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

          Zou beginnen met een website.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Zou beginnen met een website.
            grt,bouk.
            een website is goed voor referentie...
            Klanten binnenhalen via een website dan is dit een dure grap...
            Je SEO moetdan 100% inorde zijn zodat je goed vindbaar bent.
            adverteren op facebook (5 euro per dag als je het goed wilt doen) adverteren met adwords (10 euro per dag als je het goed wilt doen)
            Dan spreek je zonder je website te laten maken (want dan moet je super pro over te komen) al van meer dan 300 euro per maand.
            Want anders vinden ze je niet tussen al die grote bedrijven en namen.

            Nee dan is de tip van flyeren en rond gaan in de buurt stukken beter.
            Vooral starten met een goed netwerk. Zorg dat ze je als betrouwbaar bestempelen (snelle afhandeling, correcte afhandeling en stipt)

            Eerste actie die je moet ondernemen zijn visitekaartjes, ga niet buiten zonder. Je kan je naam zeggen maar mensen gaan de hoek achter en ze zijn je vergeten.
            Het is goedkoop en effectief.
            Gelijk waar mensen vragen stellen aan je over fotografie. BAM een kaartje.
            Vragen ze je telefoon nr of email ookal is het voor iets anders. BAM weer dat kaartje
            Familie en vrienden ga daar bij rond en laat daar al 10 kaartjes achter.
            Winkels/broodjeszaken vooral bij kleinere zelfstandige ligt er altijd veel publiciteit op de toog, vraag of je kaartjes daar mogen liggen.

            Voor 1000 kaartjes simpel ontwerp betaal je +/- 60 euro geloof me. Beste investering ever!
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment


            • #7
              Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

              Ik denk ook wel dat het buiten die reclame ook belangrijk is dat je zelf nog veel post op je pagina zodat de mensen je werk zien.


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

                Je kan altijd bij je vorige klanten naar eventuele referenties vragen..

                Indien je klanten tevreden zijn zullen ze jou ook voorstellen aan nieuwe potentiële klanten.

                Comment


                • #9
                  Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

                  Heb je al een btw nummer, handelsregister en ben je officieel bezig ?
                  Zoja, kan je volop reclame maken met flyers, lokale krant, lokaal blad, reclameblad uit je buurt, eventueel flyers en briefjes ophangen in de lokale zaken.winkels
                  Zo niet, dan zou ik eerst zorgen dat je met alle papieren in orde bent alvorens reclame te maken voor zwartwerk

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Heb je al een btw nummer, handelsregister en ben je officieel bezig ?
                    Zoja, kan je volop reclame maken met flyers, lokale krant, lokaal blad, reclameblad uit je buurt, eventueel flyers en briefjes ophangen in de lokale zaken.winkels
                    Zo niet, dan zou ik eerst zorgen dat je met alle papieren in orde bent alvorens reclame te maken voor zwartwerk

                    grts
                    Sieg
                    Moet niet persé... Je kan ook werken via een payroll-systeem
                    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                    Freelance bedrijfsfotograaf
                    klikerdeklik hier voor mijn website!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

                      en een grote sticker op je auto, flanken en achter kan ook helpen. Je bent zichtbaar onderweg maar nog meer wanneer je ergens geparkeerd staat
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        en een grote sticker op je auto, flanken en achter kan ook helpen. Je bent zichtbaar onderweg maar nog meer wanneer je ergens geparkeerd staat
                        en een goede verzekering voor glasschade...
                        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                        Freelance bedrijfsfotograaf
                        klikerdeklik hier voor mijn website!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

                          Moderator Note: Verplaatst van 'Waarheen vandaag' waar enkel aankondigingen van evenementen en tentoonstellingen thuishoren
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

                            Facebook is ook een krachtig medium. Maak een pagina daar en invite al je vrienden, kennissen en familie.
                            Laat dat wat rusten en publiceer ondertussen de hoogtepunten uit je recent werk.
                            Na een tijdje doe je een actie "deel mij en ik geef gratis 2 fotoshoots weg als we 1000 likes halen"
                            Af en toe een ander actie loslaten op facebook.
                            Kost je niets.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Facebook is ook een krachtig medium. Maak een pagina daar en invite al je vrienden, kennissen en familie.
                              Laat dat wat rusten en publiceer ondertussen de hoogtepunten uit je recent werk.
                              Na een tijdje doe je een actie "deel mij en ik geef gratis 2 fotoshoots weg als we 1000 likes halen"
                              Af en toe een ander actie loslaten op facebook.
                              Kost je niets.
                              En laat je niet ontmoedigen door je eerste actie...
                              Mensen zijn redelijk sceptisch over acties. Gewoon omdat er veel fake acties zijn. Dus doe je een actie moet je hem daadwerkelijk ook doen...
                              þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                              Freelance bedrijfsfotograaf
                              klikerdeklik hier voor mijn website!

                              Comment

                              Working...
                              X