Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou hier nu echt iemand inlopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zou hier nu echt iemand inlopen ?

    En het wordt door telenet niet als SPAM gezien.
    Gezien ze het her en der proberen (nu de eerste keer in mijn mailbox, maar ik weet van anderen) moet het zijn dat ze nu en dan toch succes hebben ?


    Behandelddoor : Factuur Internet
    4913550
    Direct tel. nr. : 082 - 453 75 39

    Openstaande vordering, BELANGRIJK!
    4913550

    Geachte xxxxxxxxxx.xxx@pandora.be,4913550

    Verwijzen wij u naar de eerder ontvangen herinnering(en). Wij stellen u hierbij
    de gelegenheid om het verschuldigde bedrag van 3550,89 met rente binnen14 dagen te voldoen op
    ons IBAN-rekeningnummer NL52ABNA04824653550 t.n.v. St. Derdengeleden IntrumJustitia Nederland B.V.
    onder vermelding van het referentienummer.

    Downloaden Factuur http://www.xxxxxx.nl/factuur (URL aangepast)

    Blijft betaling uit, dan zijn wij genoodzaakt cliënt te adviseren om over tegaan tot het opstarten van een
    gerechtelijke procedure. De kosten die hieruit voortvloeien zullen geheel vooruw rekening komen.
    Voor directe betaling en meer informatie over deze vordering gaat u naar onzewebsite
    U kunt hiervoor de gegevens gebruiken die op de factuur staan vermeld. U kunthier
    ook terecht voor overige vragen.

    Hoogachtend,
    4913550

    Intrum Justitia
    4913550




    Debuitengerechtelijke incassokosten kunnen zijn verhoogd met btw in het geval datde schuldeiser een niet
    btw-plichtigeondernemer is in de zin van art. 7 en 11 van de Wet op de omzetbelasting 1968

    IntrumJustitia Nederland BV Handelend onder de naam IntrumJustitia
    Postbos80046 23550 AB Den Haag H.R. Den Haag 274943550
    BTWnr. NL008333550B07 Lid van NVI
    Last edited by nete; 24 april 2016, 08:29. Reden: URL links onbruikbaar gemaakt
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

    ik vroeg me dat ook af...
    Tot je zo van die facebook pagina's leest van "ik ben van die gemeente of je bent van gemeente x als..."
    Daar lees je dus zeer veel berichten van mensen in paniek of dat gewoon weg direct betalen om inorde te zijn...
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

      Mijn virusscanner zegt dat er in de link naar de factuur een app met malware zit.

      Comment


      • #4
        Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

        Mijn mac zegt : "STOP"

        Comment


        • #5
          Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

          Heb vandaag net dezelfde gehad alleen moet ik "slechts" 2884,78€ ophoesten, ik ben er zeker van dat er hier en daar wel iemand intrapt, hoor. Bij de echte IntrumJustitia zijn ze zich bewust van het probleem en krijg je de goede raad van deze mail niet open te doen en onmiddellijk te verwijderen uit je mailbox en uit je prullenbak!
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #6
            Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

            Ik heb er zo ook eentje gekregen, voor mij is het maar 1284,89 euro.

            Ze blijven toch maar trucjes verzinnen om de mensen hun geld af te pakken...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

              Het zijn misschien politiekers?
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Het zijn misschien politiekers?
                De verzinnen inderdaad ook steeds nieuwe truckjes om geld binnen te krijgen.
                Maar daar zullen we verder niet op ingaan, anders wordt dit waarschijnlijk al snel afgesloten.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

                  Zolang je mij niet vergoed hebt, zal ik je aanmaningen blijven sturen nete.
                  Dat zijn de kosten voor al de hulp dat je hier steeds vraagt. 😆
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Zolang je mij niet vergoed hebt, zal ik je aanmaningen blijven sturen nete.
                    Dat zijn de kosten voor al de hulp dat je hier steeds vraagt. ��
                    Een boete voor herhaald stalken van draadjes zou ook gerechtvaardigd zijn.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

                      Uiteraard trappen daar nog mensen in. Mocht het niet zo zijn dan waren ze daar al lang mee gestopt. Aangezien het sturen van 100.000-en mails niets kost is de investering klein en als er ook maar één betaald is het al puur winst. Meestal zijn de daders Oostblokkers/(ex)-Russen die een katvanger in BE of, zoals hier in NL overhaalden om hun rekening ter beschikking te stellen. Het risico dat ze gepakt worden is redelijk klein en de katvanger (meestal een of andere marginaal) mag het gaan uitleggen en proberen terug te betalen.

                      Je kan zo'n mail (inclusief headers) naar de betreffende bank mailen en hopen dat ze het rekening nummer blokkeren.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Uiteraard trappen daar nog mensen in. Mocht het niet zo zijn dan waren ze daar al lang mee gestopt.
                        Tja, als ze een melding sturen dat je PC besmet is met 7000 virussen en dat ze dat kunnen "opkuisen" voor bv. 30 euro, dan kan ik nog aannemen dat er daar mensen intrappen. Maar als ze ineens zomaar meer dan 3000 euro vragen....
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

                          Wellicht heel gelijkaardig : http://forum.belgiumdigital.com/f6/f...gd-531394.html

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Tja, als ze een melding sturen dat je PC besmet is met 7000 virussen en dat ze dat kunnen "opkuisen" voor bv. 30 euro, dan kan ik nog aannemen dat er daar mensen intrappen. Maar als ze ineens zomaar meer dan 3000 euro vragen....
                            Niemand zal er zomaar op ingaan om te betalen, maar velen zullen hun nieuwsgierigheid toch niet overwinnen en eens op die link klikken om te zien wat ze daar te lezen krijgen.
                            En daar is het vooral om te doen natuurlijk.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

                              Je zou er van verschieten hoeveel slachtoffers ze maken.
                              Ik noem geen namen maar ik ken iemand die al betaalt heeft voor een bedrag van +- 500 euro.
                              En als ik dan vraag "waarom ben je zo naief en betaal je dat?" dan krijg ik het antwoord van "ik laat niet graag onbetaalde rekeningen liggen".

                              En zoals Verseg zegt. Hoeveel zijn er die toch op dat besmet linkje willen klikken omdat het sterker is dan hunzelf.

                              Comment

                              Working...
                              X