Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Den Dardeche, part 6.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Den Dardeche, part 6.


    Verder op ontdekking in de dardeshheid.

    Dit is er eentje dat me opviel, komende van Thines na een mislukte kzal-ne-keer-vroeg-opstaan-om-de-zon-te-pakken ochtendvroegtripje.
    Het mindere weer blijft aanhouden.




    Last edited by Iegienie; 22 april 2016, 08:53.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Den Dardeche, part 6.

    Waarom voor deze compositie gekozen - en kom niet aan met kon niet anders, want het kan altijd anderes -? Het oog wordt nu naar midden midden getrokken...........

    Comment


    • #3
      Re: Den Dardeche, part 6.

      Voor mij een beetje een "lege" foto die me niet zo veel zegt.

      Comment


      • #4
        Re: Den Dardeche, part 6.

        Mooi dat bloemenboompje opgemerkt en mooi dat driehoekje van rotswand samen met dat pad, alleen die centrale plaats doet afbreuk aan de opbouw (compo) van het beeld - toch in dit geval.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Den Dardeche, part 6.

          Afwijken van de regeltjes mag al eens en zeker in een volledige serie
          Goed gezien hoor en leuk dat ene boompje wat eruit springt

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Den Dardeche, part 6.

            Ik moest denken aan de zanger die in het midden van de spotlights staat, the one and only, de rest is omkaderende/onbelangrijke ruis errond, als is die wel essentieel.

            Hier is het boompje de ster van het veld, ik zou zelfs zeggen de kruin van de boom. De weg met de haarspeldbocht geeft het fundament waar op de boom staat, de rest is ruis errond die enkel een kader creëert. Daarom vind ik dat de boom hier wel degelijk centraal kan staan.

            Regeltjes zijn er om te breken. Net door de regel te verkrachten springt het boompje er nog meer uit.

            Mijn gedacht he, alle respect voor anderen die het anders zien. no problemo, wel interessant.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Den Dardeche, part 6.

              Ik vind het "uitspringende" boompje vooral opvallen door die heldere bloempjes maar toch vind ik hem zo een beetje tegen de rotswand geplakt door het tele-effect.
              Waarschijnlijk oogde het in 't echt beter dan op de foto daar wij met een andere brandpuntsafstand kijken.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Den Dardeche, part 6.

                Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                Voor mij een beetje een "lege" foto die me niet zo veel zegt.
                Ook mijn gedacht en dat komt omdat er te weinig contrast in de foto zit waardoor hij wat 'platjes' lijkt.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Den Dardeche, part 6.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Ik vind het "uitspringende" boompje vooral opvallen door die heldere bloempjes maar toch vind ik hem zo een beetje tegen de rotswand geplakt door het tele-effect.
                  Waarschijnlijk oogde het in 't echt beter dan op de foto daar wij met een andere brandpuntsafstand kijken.
                  Vooral dat laatste zal zeker meespelen, het beeld van door een zoeker te kijken en wat er uiteindelijk op beeld verschijnt kan seriues tegenvallen,
                  maar ik volg je idee wel hoor

                  Comment


                  • #10
                    Re: Den Dardeche, part 6.

                    Voor mij een perfecte compo, want de weg leidt de ogen naar de boom die hier terecht in het midden staat.
                    ...leeg...

                    Comment

                    Working...
                    X