Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autofocus probleem

    Vandaag wilde ik met men nikon D3300 en men sigma 70-300 mm macro enkele in de bloei staande bloemekes gaan trekken...
    Blijkt men lens niet meer scherp te stellen..autofocus werkt niet ??
    Wat over nagelezen op het net...contacten van zowel de lens als men camera gereinigd met isopropylalcohol en een waten staafje..
    hielp niet....toevallig heeft men zoon een nikon D3100 en identiek de zelfde zoom-macro lens van sigma)
    Dus ff van body gewisseld en daar stelde de lens wel scherp (dus daar werkt de AF dus wel...) zijn lens op mijn camera werkte ook niet...??
    Men tamron 150-600mm werkt wel oke op men D3300 ...
    Denk dus dat er iets mis is met men instellingen van men D3300 maar heb al vanalles geprobeerd maar niks lijkt voorlopig te helpen hebben jullie
    mss een idee waar het aan kan liggen...
    ik heb de lens het knopje op AF staan...en in men instellingen de AF-C stand..De AF-veldafstand op enkelpunst AF zou voor de rest niet weten
    wat het kan zijn....?
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Autofocus probleem

    Bedoel je in liveview? Sinds de D5300 en D3300 werkt dit bij mij ook niet meer. Enkel autofocus via zoeker.

    Tommy (via Tapatalk)
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

    Comment


    • #3
      Re: Autofocus probleem

      Neen bedoel in zoeker heeft bij altijd gewerkt ....heeft iets te maken met het toekennen van een functie aan de AE/AF knop...maar ben er nog niet uit ik krijg op men gewone kitlens en tele-tamron het via die knop ook geregeld dat er geen autofocus is via de ontspanknop....maar met die sigma lukt dat me niet....hen wel enkele weken geleden een upgrade van nikon gekregen en uitgevoerd ...heeft dat daar mee te maken....?
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Autofocus probleem

        Zou kunnen dat je sigma na de upgrade niet meer kan communiceren met je body.
        Zou aanraden je zoon momenteel geen upgrade te laten uitvoeren,want hij zou hetzelfde probleem kunnen hebben.
        Lens die werkt op een andere body,zelfde type lens dat niet werkt op jouw body en op een andere body wel.
        Vroeger wel werkte,upgraderobleem kan daar zitten.Kun je niet terug naar de vorige configuratie??
        (Upgrade?.Als je geen problemen hebt met je body,never change a winning team.)

        Comment


        • #5
          Re: Autofocus probleem

          Het zit er dik in dat die upgrade de oorzaak is.

          Ik heb met een gelijkaardige Sigma 70-300 Macro hetzeflde meegemaakt op mijn Canon bodys.
          Op de oude Canon body werkt hij nog maar op mijn nieuwe Canon 7D2 wil hij niet meer werken.

          Jammer dat Sigma dit ook niet wil repareren
          Ik ben allesins geleerd dat ik nooit nog Sigma zal kopen.

          Comment


          • #6
            Re: Autofocus probleem

            Upgrade van een camera kan soms ferm tegenvallen, ik heb het een paar jaar geleden ook eens meegemaakt.
            Nu kan ik ook een nieuwe firmware versie op mijn D7100 zetten maar alles werkt prima voor mij dus zal ik daar maar van afzien.

            Mvg Yves.
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Autofocus probleem

              Bedankt voor de reacties....vandaag bericht gekregen van nikon dat inderdaad te maken heeft met de upgrade....vertelden me dat sigma een firmware zou hebben om dit euvel te verhelpen ...ik heb hun (sigma) een mailtje gsruurd ....afwachten dus
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Autofocus probleem

                Ik heb dit ook geprobeerd in de tijd bij Sigma.
                Als het buiten de garantieperiode is dan zal hun antwoord u dik tegenvallen denk ik.
                Zo was het bij mij toch. Sigma aftersales =

                Comment


                • #9
                  Re: Autofocus probleem

                  en een downgrade? Is er geen manier om de oude firmware er terug op te krijgen?
                  þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                  Freelance bedrijfsfotograaf
                  klikerdeklik hier voor mijn website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autofocus probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                    en een downgrade? Is er geen manier om de oude firmware er terug op te krijgen?
                    Ik denk niet dat dit mogelijk is.

                    Mvg Yves.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autofocus probleem

                      Ja toch is volgens nikon een downgrade mogelijk ...moet je de camera wel naar hen opsturen....
                      https://fredor2.wixsite.com/my-site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autofocus probleem

                        Mag men lens bij men verkooppunt binnenbrengen en die moeten het aan sigma bezorgen....er is idd een firmware upgrade voor de lens....dus toch een prima service van sigma....(al begrijp ik wel niet hoe ze bij een lens alleen, zonder toestel erbij bedoel ik een firmware upgrade kunnen doen...?)
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autofocus probleem

                          Dat is goed nieuws Freddy.
                          Bij mij wilden ze het niet doen
                          Hopelijk valt de factuur van niet te hoog nu.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autofocus probleem

                            En hoe zit het nu met jouw probleem???
                            Wil Sigma dit doen ?? en wat kost het??
                            Is je probleem nu al opgelost,of is het nog even wachten??
                            Is natuurlijk interessant om te weten,alvorens mensen duur gaan investeren in Sigma en nadien een probleem hebben.
                            Ik hoop dat jouw probleem opgelost is.
                            Benieuwd naar het vervolg.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Autofocus probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Ik ben allesins geleerd dat ik nooit nog Sigma zal kopen.
                              DIT zegt alles, Nooit meer ne sigma ( ook met 2 lenzen meegemaakt, en repareren , kost meer dan ne nieuwe lens.. ( als ze het willen/kunnen doen )

                              Comment

                              Working...
                              X