Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye voor Nikon FX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fisheye voor Nikon FX

    Hallo

    Een tijd geleden heb ik in een opvlieging mijn Nikon 16mm fisheye verkocht, waar ik nu eigenlijk wel spijt van heb.
    Nu zou ik graag terug een fisheye lens hebben, maar de prijs van de Nikon vind ik wat veel, vooral voor de keren dat ik de lens maar gebruik (als het 10x per jaar is, zal het veel zijn).
    Zijn er alternatieve lenzen, die net zo goed zijn?
    Is AF echt noodzakelijk?

    Ik ken Samyang, echter geen ervaring mee...

    Zal vooral gebruikt worden voor concerten (festivals) en een occasionele Urbex trip.

    Tips zijn welkom!
    Thanks!

  • #2
    Re: Fisheye voor Nikon FX

    Sigma 15 2.8. ik heb daar uitstekende ervaringen mee, ook de rechtgetrokken beelden zijn goed en breder en minder vervormd als van een 15-30 op 15mm.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Fisheye voor Nikon FX

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Sigma 15 2.8. ik heb daar uitstekende ervaringen mee.
      Ik zou inderdaad ook voor de Sigma 15mm gaan - voor gebruik op een fullframe welteverstaan. Anders zou ik de 10mm kiezen.

      Comment


      • #4
        Re: Fisheye voor Nikon FX

        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Hallo

        Een tijd geleden heb ik in een opvlieging mijn Nikon 16mm fisheye verkocht, waar ik nu eigenlijk wel spijt van heb.
        Nu zou ik graag terug een fisheye lens hebben, maar de prijs van de Nikon vind ik wat veel, vooral voor de keren dat ik de lens maar gebruik (als het 10x per jaar is, zal het veel zijn).
        Zijn er alternatieve lenzen, die net zo goed zijn?
        Is AF echt noodzakelijk?

        Ik ken Samyang, echter geen ervaring mee...

        Zal vooral gebruikt worden voor concerten (festivals) en een occasionele Urbex trip.

        Tips zijn welkom!
        Thanks!
        Ik heb de sigma gehad, heb nu de Nikkor, de Sigma 679€, de Nikkor 785€, de Samyang 549€, als ik die bedragen zie dan zou ik terug voor de Nikkor gaan, eventueel een tweedehands zoeken, Samyang komt tegenwoordig wel goed uit de tests maar ik heb een paar jaar geleden een Samyang 14mm besteld, ik vond die zo slecht op vertekening dat ik die direct terug heb gedaan, de Sigma vond ik niet slecht maar dan geef ik liever 100€ meer aan de Nikkor, ik heb vroeger veel Sigma ex lenzen gebruikt maar wel redelijk veel problemen met af gehad.

        Comment

        Working...
        X