Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snel 'mini-studio' maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snel 'mini-studio' maken

    Hallo!

    Ik heb een vrij dringende vraag. Ik ben namelijk net gevraagd om vrijdag op het bal van m'n studentenclub foto's te komen nemen, aangezien ze vergeten waren aan een fotograaf te denken.
    Eerder heb ik al wel foto's genomen op feetjes, gewoon met mijn camera en externe flitser.
    Nu vraag ik mij af of er een mogelijkheid is om een zwarte achtergrond te kunnen fabriceren (of gaan kijken of er een zwarte muur is) en deze te belichten. Het moet dus niet heel professioneel zijn, aangezien het heel last minute is. Ik dacht aan zwarte stof te gaan halen, maar ik weet niet wat ik dan best gebruik als verlichting. Ik weet nog dar er op mijn middelbare school 2 bouwlampen werden gebruikt, maar die schenen erg hard in de ogen als je voor de camera moest staan.

    Iemand enig idee hoe ik dus een amateur-studio'tje zou kunnen opstellen?
    Canon 600D / Sigma&Canon Lenses / Flickr

  • #2
    Re: Snel 'mini-studio' maken

    Als je zwarte achtergrond wil, waarom zou je die dan belichten?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Snel 'mini-studio' maken

      Ik bedoelde vooral de personen belichten, niet de achtergrond. Eén externe flitser zal hier vrees ik niet genoeg voor zijn.
      Canon 600D / Sigma&Canon Lenses / Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Snel 'mini-studio' maken

        Met 1 flits kan je al veel.

        Hoeveel personen gelijk?
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Snel 'mini-studio' maken

          een "mini-studio" is wel iets anders hoor ;-)

          Zwarte achtergrond en 1 flitser daar kan je wel wat mee hoor :-) Het zijn ook maar partyfoto's...
          btw wel uitkijken met stof want sommige stofjes hebben de neiging om te reflecteren als je erop flitst...

          Tijdens het feestje waar het wat donkerder is en waar de "discoverlichting" brandt is 1 flitser ook genoeg...
          Redelijk hard op de persoon flitsen en een sluiter van een halve seconde kan leuke beelden geven :-)
          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

          Comment

          Working...
          X