Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta lens

    Goedemiddag, ik ben van plan om straks een sony a6000 te bestellen, en was aan het zoeken welke lens ik hier het beste bij zou kunnen nemen.
    Nu heb ik gehoord dat Minolta lenzen ook op dit toestel passen en heb ik toevallig een paar maanden terug een Minolta lens gekregen van familie die deze al heeel lang thuis had liggen maar nooit gebruikt had. Tot nu toe heb ik er nog niet veel mee gedaan omdat deze niet op mijn canon past. Maar aangezien ik nu de sony a6000 wil gaan aanschaffen dacht ik mezelf toch wat meer te gaan informeren maar ik vind er maar vrij weinig van om al niet te zeggen niks (ofwel zoek ik gewoon op het verkeerde, dat is ook altijd een mogelijkheid) op de doos staat Optica Yen F/5.5 75-200 mm, automatic, multi-coated, power zoom lens, filter: 49mm en dan plakt er nog een sticker op waarop staat 'MINOLTA-MD'. Ook zou ik er batterijen in moeten doen?

    Iemand die iets meer weet over deze lens?

  • #2
    Re: Minolta lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Alexiam Bekijk bericht
    Goedemiddag, ik ben van plan om straks een sony a6000 te bestellen, en was aan het zoeken welke lens ik hier het beste bij zou kunnen nemen.
    Nu heb ik gehoord dat Minolta lenzen ook op dit toestel passen en heb ik toevallig een paar maanden terug een Minolta lens gekregen van familie die deze al heeel lang thuis had liggen maar nooit gebruikt had. Tot nu toe heb ik er nog niet veel mee gedaan omdat deze niet op mijn canon past. Maar aangezien ik nu de sony a6000 wil gaan aanschaffen dacht ik mezelf toch wat meer te gaan informeren maar ik vind er maar vrij weinig van om al niet te zeggen niks (ofwel zoek ik gewoon op het verkeerde, dat is ook altijd een mogelijkheid) op de doos staat Optica Yen F/5.5 75-200 mm, automatic, multi-coated, power zoom lens, filter: 49mm en dan plakt er nog een sticker op waarop staat 'MINOLTA-MD'. Ook zou ik er batterijen in moeten doen?

    Iemand die iets meer weet over deze lens?
    IK denk niet dat die lens past op je camera. Dit is een MD vatting lens: deze is niet de AF vatting van Minolta maar de analoge film gebaseerd vatting.
    Anyway deze oude niet-minolta lenzen waren doorgaans maar van zeer matige kwaliteit.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Minolta lens

      Hmm oke, jammer! Als deze zou passen zou ik de sony 50mm F1.8 als lens erbij hebben gekocht, dan kon ik die andere voorlopig als zoomlens gebruiken, maar dan zit ik terug met het dilemma om ofwel de sony 50mm lens te kopen of om even verder te zoeken naar een degelijke zoomlens voor een redelijke prijs, ik zit namelijk met een beperkt budget.

      Comment


      • #4
        Re: Minolta lens

        Ik zou om te beginnen al gewoon de 16-50mm erbij nemen: niet duur, goed van kwaliteit en bijzonder klein en licht.

        Daarna verder sparen voor bv. een 50/1.8, 35/1.8, 16-70/4 of zo, afhankelijk van wat je nodig denkt te hebben.
        Last edited by K-2; 20 april 2016, 15:16.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Minolta lens

          Daar had ik inderdaad ook al aan gedacht, maar ik trek veel foto's van turnwedstrijden waar de zalen verschrikkelijk slecht belicht zijn dus de f1.8 leek me dan wel goed van pas te komen in deze omstandigheden, ik heb met mijn canon 600d en de kitlens ook al redelijk goede resultaten kunnen vastleggen maar het blijft toch nog steeds elke keer moeilijk, daarom dat ik dacht dat het misschien beter was om gewoon onmiddellijk deze lichtsterke lens te nemen

          Comment


          • #6
            Re: Minolta lens

            Dan zou een 50/1.8 idd prima van pas komen.
            Kan je ook tweedehands vinden. Die van mij is ondertussen verkocht, maar er zullen er nog wel zijn...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Minolta lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Alexiam Bekijk bericht
              Maar aangezien ik nu de sony a6000 wil gaan aanschaffen dacht ik mezelf toch wat meer te gaan informeren maar ik vind er maar vrij weinig van om al niet te zeggen niks (ofwel zoek ik gewoon op het verkeerde, dat is ook altijd een mogelijkheid) op de doos staat Optica Yen F/5.5 75-200 mm, automatic, multi-coated, power zoom lens, filter: 49mm en dan plakt er nog een sticker op waarop staat 'MINOLTA-MD'.
              Je kan deze lens zeker gebruiken op de Sony A6000, mits de aanschaf van een adapter MD-NEX, uiteraard enkel manuele focus. Deze Optica lijkt mij een third party lens met MD vatting, maar is geen Minolta lens. Deze adaptertjes kun je reeds kopen voor een tiental euro's. Zie: http://www.benl.ebay.be/itm/MD-NEX-A...wAAOSwj0NUdEOV

              Comment


              • #8
                Re: Minolta lens

                Is die adapter ook geschikt voor ff (A7),of enkel voor apsc?Ik heb nog de 100mm macro md en de 135mm 2.8 mc.

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta lens

                  ..................
                  Last edited by danielsl; 22 april 2016, 09:50. Reden: foute info
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Minolta lens

                    A7 is E-mount,allee eigenlijk FE -mount maar dat is hetzelfde,dus die adapters passen op A7,maar ik bedoel heb ik met deze adapter nog ff of wordt mijn A7 apsc.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Minolta lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Nee deze is alleen voor e-mount. Maar je hebt ze ook voor a-mount (A7 etc)
                      Euh? A7-series is E-mount en niet A-mount hoor!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Minolta lens

                        Alle 'oude' analoge lenzen zijn 35mm, dus full-frame en werken perfect op zowel a6000 als de a7 mits een adapter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Minolta lens

                          Inderdaad... mijn fout!
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Minolta lens

                            Al mijn adapters die gebruikte op mijn Nex5 en 6 gebruik ik nog steeds op mijn A7II. Deze adapters zijn hol, dus zonder glas. Datgene wat ff (24x35mm) maakt is de sensor en niet een adapter. De sensor van de A7 series is groter dan de sensor van bv. de a6000 of de andere Nex toestellen. Deze laatste zijn aps-c met cropfactor 1,5. Een 50mm lens wordt 75mm.

                            Comment

                            Working...
                            X