Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

polarisatiefilters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • polarisatiefilters

    Heeft er iemand ervaring met Marumi polarisatiefilters? Welk zijn nu eigenlijk goede filters? Heb dringend een nodig en kan niet beslissen welke ik moet kiezen. Het is voor een 70-200 mm 2.8 Nikon. Omdat dat zo een goede lens is wil ik er ook wel een degelijke filter voor. Zonder filter heb ik in de zon soms wel te weinig contrast, en ik maak graag foto's met een groot diafragma wat natuurlijk nog moeilijker is in de zon.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: polarisatiefilters

    Die polaas zal ik links laten liggen... kijk bij B+W, Hoya en daar dan het midden segment van

    Comment


    • #3
      Re: polarisatiefilters

      IK heb een pola (77mm) van B+W en van Nikon zelf. Ik vind die van Nikon stukken beter. Goedkoop is iets anders.
      YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: polarisatiefilters

        Dit merk zou heel goed moeten zijn:

        Comment


        • #5
          Re: polarisatiefilters

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Dit merk zou heel goed moeten zijn:

          http://breakthrough.photography/prod...lar-polarizer/
          :-)

          Een perfect illustratie van een ander draadje op het forum
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: polarisatiefilters

            Voor de moment heb ik een van Kenko en vind deze eigenlijk niet zo slecht maar ik dacht dat er nog betere bestaan. Ja die van Nikon zullen wel zeer goed zijn maar zeer duur. Het is niet echt voor landschapsfotografie bestemd dus zou ik niet direct zo een dure filter kopen. Iemand nog ervaring met Kenko?
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: polarisatiefilters

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              :-)

              Een perfect illustratie van een ander draadje op het forum
              http://forum.belgiumdigital.com/f35/...to-531222.html
              Dat is heel toevallig dan want ik had deze post niet gezien...
              Ben zelf aan het kijken naar een Haida systeem of aparte filters van dit merk...

              Comment


              • #8
                Re: polarisatiefilters

                Hoi,
                Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                Die polaas zal ik links laten liggen... kijk bij B+W, Hoya en daar dan het midden segment van
                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                IK heb een pola (77mm) van B+W en van Nikon zelf. Ik vind die van Nikon stukken beter. Goedkoop is iets anders.
                YMMV
                Zo vindt iedereen wel wat....
                Ik zoek liever naar serieuze tests.
                There’s a tricky job for the manufacturers of polarizing filters. It’s difficult to create a filter that will not distort the image by heterogeneity, scattering and flares, keeping its price reasonable at the same time ...

                Dit is er misschien één van.

                Succes
                Adrie

                Comment


                • #9
                  Re: polarisatiefilters

                  Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                  Zonder filter heb ik in de zon soms wel te weinig contrast, en ik maak graag foto's met een groot diafragma wat natuurlijk nog moeilijker is in de zon.
                  De lens is gevoelig voor direct invallende lichtbronnen, het lijkt of er een grijswaas over de foto's licht. Het enige wat helpt is zorgen dat de lichtbron de frontlens niet kan bereiken. Foto's met groot diafragma in de zon vraagt om een grijsfilter.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: polarisatiefilters

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    De lens is gevoelig voor direct invallende lichtbronnen, het lijkt of er een grijswaas over de foto's licht. Het enige wat helpt is zorgen dat de lichtbron de frontlens niet kan bereiken. Foto's met groot diafragma in de zon vraagt om een grijsfilter.
                    Ik gebruik wel de zonnekap natuurlijk, maar wat is het verschil tussen een grijsfilter en een polarisatiefilter? Enkel de weerkaatsing tegen gaan? Een 2 stops filter bedoel je dan?
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment

                    Working...
                    X