Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 80d vs 7d mark ii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 80d vs 7d mark ii

    Ik ben nu in het bezit van canon 60d waar ik best tevreden mee ben. Ik doe nu vooral natuurfotografie en kindershoots. Maar zou nu een andere camera bijkopen en de 60d als back up gebruiken. Mijn budjet ligt op max 1500 euro.
    Ik twijfel wat bij de aankoop tussen de nieuwe canon 80d of de 7d mark ii. Qua prijsverschil is dit niet zo groot.
    Qua verschillen valt dit ook nog mee maar de 7d heeft al bewezen van zijn kunnen en waar voor zijn geld. De 80d vind ik misschien wat duur dan? Een voordeel vond ik wel het draaibaar scherm omdat ik da gewoon ben op mijn 60d.

    Wat denken jullie?
    Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

  • #2
    Re: canon 80d vs 7d mark ii

    Oorspronkelijk geplaatst door dimitrimeyns Bekijk bericht
    Ik ben nu in het bezit van canon 60d waar ik best tevreden mee ben. Ik doe nu vooral natuurfotografie en kindershoots. Maar zou nu een andere camera bijkopen en de 60d als back up gebruiken. Mijn budjet ligt op max 1500 euro.
    Ik twijfel wat bij de aankoop tussen de nieuwe canon 80d of de 7d mark ii. Qua prijsverschil is dit niet zo groot.
    Qua verschillen valt dit ook nog mee maar de 7d heeft al bewezen van zijn kunnen en waar voor zijn geld. De 80d vind ik misschien wat duur dan? Een voordeel vond ik wel het draaibaar scherm omdat ik da gewoon ben op mijn 60d.

    Wat denken jullie?
    Als je de extra snelheid van de 7d MKII niet echt nodig hebt zou ik de 80D toch echt wel overwegen

    Blijkbaar zou de nieuwe sensor toch wel wat beter zijn dan de vorige generatie :

    Our testing shows that Canon's EOS 80D features a sensor with greatly improved Raw dynamic range. The results appear to confirm the company has moved to a new sensor design with lower read noise.

    Our testing shows that Canon's EOS 80D features a sensor with greatly improved Raw dynamic range. The results appear to confirm that the company has moved to a new sensor design with lower read noise. Read more

    Comment


    • #3
      Re: canon 80d vs 7d mark ii

      Of misschien de 6D als de snelheid niet uitmaakt en je lenzen voor FF hebt ☺

      Comment


      • #4
        Re: canon 80d vs 7d mark ii

        Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
        Of misschien de 6D als de snelheid niet uitmaakt en je lenzen voor FF hebt ☺
        Nee FF ga ik niet doen. Zit met lenzen die er niet op passen. Wel al overweegt om over te stappen maar zal het niet doen.
        Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

        Comment


        • #5
          Re: canon 80d vs 7d mark ii

          Oorspronkelijk geplaatst door dimitrimeyns Bekijk bericht
          Nee FF ga ik niet doen. Zit met lenzen die er niet op passen. Wel al overweegt om over te stappen maar zal het niet doen.
          FF is ook niet ideaal voor natuur fotografie imo.
          Ik denk wel dat je met beide toestellen goed zit.
          De 80d staat mij ook wel aan, alhoewel ik met de 70d (7fps en dual AF) ook al best tevreden zou zijn.
          Het prijsverschil tussen de 70d en 80d is wel ± 500€, wat vrij hoog is voor dat "globaal" beetje beter.
          Vermits ik ook 'n 150-600mm (in DX of EF-S is dat >900mm) wil kopen is het voor mij ook twijfelen welk systeem ( en model ).

          Comment


          • #6
            Re: canon 80d vs 7d mark ii

            Ik heb zelf in april dit topic opgestart met de vraag welke van de 2 jullie zouden kiezen. Nu zijn we reeds september en vraag ik het nog eens opnieuw.
            Ik heb toen niet beslist en ben blijven fotograferen met mijn 60d, de reden was dat ik nog steeds twijfelde.
            Nu zijn we een half jaar verder en is de prijs van de 80d niet zo erg veel gezakt.
            Sommige hebben de 80d nu al een tijdje in gebruik en zou ik eens willen weten wat jullie ervaringen zijn?
            Is hij even goed als de 7d Mark ii, buiten de snelheid dan?
            En wat ik mij ook afvraag zal de 80d zijn prijs nog waard zijn binnen 3 jaar ofzo in vergelijking met de 7d Mark ii.
            Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

            Comment


            • #7
              Re: canon 80d vs 7d mark ii

              Oorspronkelijk geplaatst door dimitrimeyns Bekijk bericht
              Ik heb zelf in april dit topic opgestart met de vraag welke van de 2 jullie zouden kiezen. Nu zijn we reeds september en vraag ik het nog eens opnieuw.
              Ik heb toen niet beslist en ben blijven fotograferen met mijn 60d, de reden was dat ik nog steeds twijfelde.
              Nu zijn we een half jaar verder en is de prijs van de 80d niet zo erg veel gezakt.
              Sommige hebben de 80d nu al een tijdje in gebruik en zou ik eens willen weten wat jullie ervaringen zijn?
              Is hij even goed als de 7d Mark ii, buiten de snelheid dan?
              En wat ik mij ook afvraag zal de 80d zijn prijs nog waard zijn binnen 3 jaar ofzo in vergelijking met de 7d Mark ii.
              Ik heb de 7DmkI en zeer tevreden van zijn snelheid , deze is nog beter bij de II evenals de af. Ik zou niet twijfelen.

              Comment


              • #8
                Re: canon 80d vs 7d mark ii

                Als de snelheid (aantal foto's per seconde) en de mogelijkheden van de autofocus belangrijk zijn, dan wint de 7D MKII het van de 80D.
                De 80D heeft wel een nieuwere sensor die verbeterd is ten opzichte van die van de 7D MKII.

                De 7D MKII gebruik ik zelf, de 80D heb ik nog nooit van dichtbij gezien, ik heb er dus ook helemaal geen ervaring mee...
                Als ik met de 7D MKII een foto heb waarbij de autofocus gemis heeft, dan is dat omdat ik zelf een foutje heb gemaakt, de autofocus van die camera is heel goed.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: canon 80d vs 7d mark ii

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Als de snelheid (aantal foto's per seconde) en de mogelijkheden van de autofocus belangrijk zijn, dan wint de 7D MKII het van de 80D.
                  De 80D heeft wel een nieuwere sensor die verbeterd is ten opzichte van die van de 7D MKII.

                  De 7D MKII gebruik ik zelf, de 80D heb ik nog nooit van dichtbij gezien, ik heb er dus ook helemaal geen ervaring mee...
                  Als ik met de 7D MKII een foto heb waarbij de autofocus gemis heeft, dan is dat omdat ik zelf een foutje heb gemaakt, de autofocus van die camera is heel goed.
                  Hey Bart,
                  heb jij ooit met de 7D I gewerkt? Is de AF van de 7D MK II merkelijk beter (sneller) dan die van de eerste 7D?
                  Ter info: ik maak enkel gebruik van 1 AF punt (meestal het centraal AF punt) en doe bijna uitsluitend sport.
                  Ik heb ook nog een 5D MK III maar omdat die minder fps heeft en minder tele dan mijn 7D (cropfactor valt weg) gebruik ik die bijna uitsluitend als ik met de 7D te ver in ISO moet gaan (dus avondwedstrijden en donkere winterdagen). Op zonnige dagen ook al met extender 1.4x gewerkt maar stap daar meer en meer van af omdat ik vermoed dat bij gebruik van een convertor de AF werking lichtjes afneemt.
                  Last edited by paranoia; 28 september 2016, 08:40.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 80d vs 7d mark ii

                    Een vergelijking met de 7D MKI kan ik niet geven, want die heb ik nooit gebruikt.
                    Bij de 7D MKII zijn alle AF-punten "cross-type", dat is een groot voordeel bij actiefotografie omdat je dan met eender welk punt een betrouwbare autofocus hebt.
                    Waarom ze er bij de 5D MKIII en de 1Dx toch nog een aantal "gewone" AF-punten bij gezet hebben, dat heb ik nooit begrepen, dat kan het verschil toch niet maken voor zo'n dure camera...

                    In vrij donkere omstandigheden is de 5D MKIII beter dan de 7D MKII, maar dat is vooral omdat de full-frame sensor een betere beeldkwaliteit blijft behouden als de iso omhoog moet.
                    Zolang de iso niet extreem hoog moet kan je met de 7D MKII ook nog heel aanvaardbare resultaten krijgen, maar het blijft toch een crop camera, en die zal ten opzichte van een full-frame altijd wat minder goed presteren op hoge iso.

                    Als je een 5D + 1,4x teleconverter vergelijkt met dezelfde lens op een 7D (de 7D zonder teleconverter), dan zal het verschil in beeldkwaliteit een stuk kleiner zijn.
                    Een 70-200 f2,8 wordt dan op de 5D een 98-280 met een maximale diafragma-opening van f4.
                    Daardoor verlies je een stop ten opzichte van de 70-200 die op een 7D zonder teleconverter (omgerekend naar de cropfactor) een 112-320mm f2,8 wordt.
                    Doordat de 5D met de teleconverter minder licht binnen krijgt zal de iso een stop hoger moeten om dezelfde sluitertijd te krijgen.
                    Die stop verschil zorgt ook voor een lagere beeldkwaliteit, maar ik denk dat de 5D dan nog net wint van de 7D, want volgens mij is de 5D iets meer dan een stop in het voordeel bij hoge iso ten opzichte van de 7D MKII (het verschil wordt dan wel vrij klein).

                    Teleconverters kan je best zoveel mogelijk vermijden als er niet veel licht is, toch zeker bij actiefotografie is een snelle en betrouwbare autofocus heel belangrijk, en dan wil je niet dat de boel vertraagt door die teleconverter.
                    Ik vermoed wel dat het voor een deel de camerasoftware is die de AF-snelheid beperkt in combinatie met een teleconverter, want ik had bij de 70-300 L IS met de Kenko teleconverter niet de indruk dat de autofocus zoveel trager werd, dat is blijkbaar wel zo bij teleconverters die alle gegevens doorgeven aan de camera. Met die Kenko teleconverter werken trouwens ook alle AF-punten, terwijl er bij de meeste andere camera's alleen nog het centrale AF-punt werkt bij lenzen met een maximale opening van f5,6 (of zelfs geen enkel meer als de lens + teleconverter een maximale opening van f8 of kleiner heeft).
                    Maar de combinatie van bepaalde lenzen en camera's + die Kenko teleconverter kan ervoor zorgen dat de camera volledig blokkeert, de accu even verwijderen is dan de enige oplossing om de camera terug te laten werken...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 80d vs 7d mark ii

                      hartelijk dank Bart voor deze uitgebreide kommentaar

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 80d vs 7d mark ii

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        FF is ook niet ideaal voor natuur fotografie imo..

                        Volgens mijn weten werken de meeste natuurfotografen met een FF hoor !

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 80d vs 7d mark ii

                          Eerlijk gezegd zou ik voor natuurfotografie en kindershoots geen seconde twijfelen. Ik zou meteen voor de 80D kiezen omwille van de betere sensor (zie DXOMark).
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 80d vs 7d mark ii

                            ... en wat te denken van de nieuwe M5? Quasi gelijke specs als 80d en quasi zelfde prijs.
                            Zou dit een waardig alternatief kunnen zijn?
                            It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 80d vs 7d mark ii

                              Oorspronkelijk geplaatst door Luc.Reymen Bekijk bericht
                              ... en wat te denken van de nieuwe M5? Quasi gelijke specs als 80d en quasi zelfde prijs.
                              Zou dit een waardig alternatief kunnen zijn?
                              Ik heb op photokina een demonstratie gezien van de M5 door een beroepsfotografe, die er normaal op uittrekt met een 5DIII en 1DX, prachtig resultaat en ideaal voor reportages want VEEL discreter dan een DSLR. De beelden waren quasi gelijkwaardig en er zijn veel extra features die toelaten om op een eenvoudige manier instellingen grondig te veranderen.
                              Mits een adapter kun je er trouwens je DSLR lenzen op zetten.
                              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                              Comment

                              Working...
                              X