Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

back up in de cloud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • back up in de cloud

    Hey!

    Ik heb al reeds veel foto's op mijn reis en ik had graag een back-up gemaakt in de cloud, De jpeg's heb ik al reeds op flickr. maar andere bestanden, filmpjes en mijn RAW files staan gewoon op mijn USB.
    Nu heb ik toegang tot windows cloud service, en ook ASUS cloudservice.
    Ik ken echter bijna niets hiervan, en als ik het probeer up te loaden is het echt traag... (zelf met snel internet).
    Wat is de beste en snelste manier om alles up te loaden?
    En als alles op de cloud staat, is het dan veilig genoeg om te zeggen dat ik mijn USB mag leeg maken? want er moeten nog veel nieuwe foto's komen.
    Alvast bedankt!
    Timothy

  • #2
    Re: back up in de cloud

    Hangt er van af hoeveel je wil gaan uploaden hé Timothy, op gratis cloud zal je maar weinig filmpjes en RAW bestanden
    kunnen opslaan vrees ik.

    Comment


    • #3
      Re: back up in de cloud

      Om sneller up te loaden zal je een snellere verbinding moeten zoeken. In Hotels is dat dikwijls nogal langzaam, zeker tussen pakweg 6 en 10h 's avonds omdat iedereen dan zit te surfen.
      Als je dan echt een paar GB moet uploaden, dan zal dat niet lukken.

      Waarom probeer je niet een 2-tal externe HD's te kopen, en daar alles in 2-voud op te zetten.
      En dan stop je er eentje in je handbagage, en de andere in je grote valies.

      Comment


      • #4
        Re: back up in de cloud

        Gezien de prijs van USB sticks... Ik gebruik meestal een USB stick als backup. SD kaartjes worden niet gewist tijdens vakantie maar wel naar USB gecopieerd + naar de extra SD in mijn tablet. Ik heb meestal dus 3 versies van mijn foto's (SD van de camera, USB stick + tablet)
        Tijdens de vakantie uploaden kan ook (naar mijn hosting of eigen cloud op mijn NAS) maar hangt van het internet (indien al aanwezig) ter plaatse af. Tijdens onze laatste trip hadden we soms niet eens GSM ontvangst, langs de andere kant hebben we ook al 5-10MB/s uploads gehad in hotels.

        Jaren terug, toen ik nog een laptop meenam, heb ik nog foto's naar mijn verschillende Gmailadressen (2GB/mailbox) gemaild tijdens de nacht. Niet handig
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: back up in de cloud

          Hm, wel ik ben meer dan een jaar op wereldreis, dus een back up op mijn SD kaartjes is niet mogelijk.
          Mijn USB is nu waar alles op staat, maar ik heb 2 jaar gratis 500gb asus storage. Ik zal gewoon daar proberen uploaden. Maar is er een manier om rapper up te loaden? Omdat zelf met snel internet merk ik dat het redelijk traag gaat.

          Comment


          • #6
            Re: back up in de cloud

            Hangt er van af waar je bent hé, sommige internetcafé's of firma's hebben heel snelle upload mogelijkheden,
            je moet ze alleen weten te vinden.

            Comment


            • #7
              Re: back up in de cloud

              Klopt, en mijn ervaring in Hotels is dat ze overal hun wifi kwaliteit optrekken.
              Als je in Tripadvisor kijkt, dan blijkt dat wifi echt wel een belangrijk punt is om klantentevredenheid te creeeren.

              Slechte wifi in een sjiek Hotel wordt gewoon niet meer aanvaard.

              Comment


              • #8
                Re: back up in de cloud

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Klopt, en mijn ervaring in Hotels is dat ze overal hun wifi kwaliteit optrekken.
                Als je in Tripadvisor kijkt, dan blijkt dat wifi echt wel een belangrijk punt is om klantentevredenheid te creeeren.

                Slechte wifi in een sjiek Hotel wordt gewoon niet meer aanvaard.
                Klopt volledig. Wij waren in een hotel in december en de wifi was abominabel. Zelfs in de lobby was het huilen met de pet op.
                In hetzelfde hotel in januari was de wifi in de lobby quasi perfect, aan en in de kamers nog niks.
                In hetzelfde hotel in maart was de wifi zelfs goed op het terras van de kamer, in de kamer was het nog niet super.
                Ze waren er dus duidelijk mee bezig.

                Wij gaan in het najaar voor enkele weken naar een vakantiewoning in de Doubs. Na mijn boeking/bevestiging stuurde ik nog een mailtje naar de eigenaar (die een goeie 100 meter van de vakantiewoning af woont) met de vraag hoe het kwam dat er nog steeds geen wifi was in het vakantiehuisje (waar wij reeds verbleven in 2012). Ik kreeg onlangs drie foto's doorgestuurd van de werken (kraantje was sleuf aan het graven van zijn woning naar de vakantiewoning) om wifi in de vakantiewoning te brengen .

                Men beseft duidelijk overal dat mensen meer en meer vragen naar wifi.
                Ik denk dat het over een paar jaar niet meer dan normaal zal zijn wanneer er op elk vakantie-adres wifi is.

                Comment


                • #9
                  Re: back up in de cloud

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Klopt, en mijn ervaring in Hotels is dat ze overal hun wifi kwaliteit optrekken.
                  Als je in Tripadvisor kijkt, dan blijkt dat wifi echt wel een belangrijk punt is om klantentevredenheid te creeeren.

                  Slechte wifi in een sjiek Hotel wordt gewoon niet meer aanvaard.
                  Aangezien de TS op "wereld" reis is zullen er toch wel regelmatig plaatsen zijn waar er brak dan wel geen internet is. In oktober ll. hebben we zelfs enkele plaatsen gehad waar er een datalimiet was.
                  In de meeste populaire (EU) bestemmingen zal de snelheid nog wel te doen zijn maar dat is lang niet overal zo.

                  Wij logeerden al twee keer 45 minuten ten noorden van Tromsø waar internet via een kleine parabool van de overkant van de fjord moest komen. Snelheid, 3G/4G gedeeld door de 5 cabins + hoofdgebouw. Ze waren in onderhandeling met een provider en de gemeente om bekabeld internet te hebben maar het ging €€€€ kosten. Het is dus niet altijd zeer gemakkelijk.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: back up in de cloud

                    Ja, in the middle of nowhere kan dat af en toe eens tegenvallen.
                    Maar ik hoop dat je niet elke avond 5GB wil gaan uploaden, dat zal op héél veel plaatsen niet echt lukken.

                    Comment

                    Working...
                    X