Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Surfen in het buitenland...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Surfen in het buitenland...

    De vakantie periode komt er weer aan, tot nu toe kocht ik steeds een data simkaart ter plaatse, kostte me 40€, 3 GB, 2 uren bellen en paar honderd smssen, maar ik gebruikte die kaart vooral om te surfen....
    Ik heb al het één en ander opgezocht maar eigenlijk via roaming nog niets goedkoper gevonden bij onze operatoren, zelfs niet vanaf eind april wanneer Proximus zijn tarieven al gedeeltelijk aanpast naar de nieuwe Europese norm die er aan komt in 2017.
    Goedkoopste tarief bij Proximus was 0,05 € per mb, in Tenerife komt het met die kaart op 0,013 € per mb

    Tips zijn welkom......
    Last edited by Franciskine; 19 april 2016, 15:55.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Sufen in het buitenland...

    wifi spotje hé Francis.

    Comment


    • #3
      Re: Sufen in het buitenland...

      leuke typo ... ik kan evengoed thuis zitten "suffen" LOL !

      Comment


      • #4
        Re: Sufen in het buitenland...

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        leuke typo ... ik kan evengoed thuis zitten "suffen" LOL !
        Ondertussen aangepast......
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Sufen in het buitenland...

          Hangt er van af voor welk land. Binnen de EU zou roaming wel eens het interessantst kunnen zijn maar ik koop voor mijn MiFi meestal een lokale SIM zodat we met verschillende apparaten tegelijk op het net kunnen. Bellen doen we dan via Skype (ik krijg die 10 Euro van een paar jaar terug maar niet op) en WiFi van hotels/B&B.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Sufen in het buitenland...

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ondertussen aangepast......
            En toch blijft de titel hier ....... Francis.

            Comment


            • #7
              Re: Sufen in het buitenland...

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              En toch blijft de titel hier ....... Francis.
              Bovenaan is het aangepast maar bij elk antwoord blijft er sufen staan.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Surfen in het buitenland...

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Goedkoopste tarief bij Proximus was 0,05 € per mb, in Tenerife komt het met die kaart op 0,013 € per mb

                Tips zijn welkom......
                Die 0.013 € is wel relatief, want dat is 40 € / 3.000 MB. Als je slechts 800 MB gebruikt kost het je ook 0.05 € per MB. Dus zou je eerst eens moeten schatten wat je verbruik zal zijn tijdens dat kort (?) vakantieverblijf. Is het meer dan 800MB, dan is die data sim voordeliger.
                Volgens een advertentie die ik gezien heb zou er bij Proximus vanaf 30 april een (Europese) formule zijn voor 10€ (per maand denk ik) met 200 belminuten - dus meer dan 3 uur, 200 (??) smsen en 200 MB. Alhoewel, dat is ook 0.05 €, bedenk ik net.

                Comment


                • #9
                  14 dagen vakantie, vorig jaar heb ik 9GB verbruikt......
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Surfen in het buitenland...

                    Dan heb je je antwoord toch zelf gegeven, nietwaar Francis
                    9000 MB x 0.05 = 450 €, 9GB = 3 x 3 GB x 40 = 120€
                    't Is dat of veel gebruik maken van gratis wifi in je hotel of in cafétjes, maar die (gratis) kwaliteit en snelheid (echt?) is meestal niet fameus, naar mijn ervaring.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Surfen in het buitenland...

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Dan heb je je antwoord toch zelf gegeven, nietwaar Francis
                      9000 MB x 0.05 = 450 €, 9GB = 3 x 3 GB x 40 = 120€
                      't Is dat of veel gebruik maken van gratis wifi in je hotel of in cafétjes, maar die (gratis) kwaliteit en snelheid (echt?) is meestal niet fameus, naar mijn ervaring.
                      Daàr was ik wel uit, ik wilde gewoon eens horen of er nog goedkopere alternatieven waren....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Surfen in het buitenland...

                        Wij gebruiken op de Canarische eilanden altijd sim-kaartjes van Vodaphone in de tablets.
                        12 euro voor 1,5GB.
                        The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Surfen in het buitenland...

                          Even terzijde: er wordt altijd geroepen dat België op dat vlak zo duur is, maar als ik de plaatselijke buitenlandse tarieven hier zie dan valt dat nog best mee:
                          In België alvast 2 providers waar je voor 15 euro 4GB data hebt voor een maand. Naam begint bij beiden met een M
                          Als je ter plaatse een SIM kaart koopt ben je tenslotte ginder toch ook "binnenlands" aan het surfen ?
                          Last edited by nete; 21 april 2016, 15:41.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Surfen in het buitenland...

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Even terzijde: er wordt altijd geroepen dat België op dat vlak zo duur is, maar als ik de plaatselijke buitenlandse tarieven hier zie dan valt dat nog best mee:
                            2 providers waar je voor 15 euro 4GB data hebt voor een maand. Naam begint bij beiden met een M
                            Als je ter plaatse een SIM kaart koopt ben je tenslotte ginder toch ook "binnenlands" aan het surfen.
                            Maar die éne met een M kost wel 0.067 € in het buitenland (https://vikingco.com/nl/mobile-vikin...ndles/roaming/) en bij de ander 0.058 € (14,52/250, https://www.mobistar.be/nl/opties-en...aming-internet)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Surfen in het buitenland...

                              Er ontgaat me misschien één en ander, maar wanneer je internet/wifi hebt in het hotel waar je verblijft of in je vakantiewoning, of nog een andere accommodatie, waarom heb je dan nog bijkomend internet nodig tijdens je vakantie in het buitenland ?
                              Tenzij je gaat kamperen misschien, dat weet ik niet hoe campings tegenwoordig uitgerust zijn qua internet ?
                              Zoals ik al schreef, wellicht zie ik iets over het hoofd, maar ik weet niet wat.

                              Comment

                              Working...
                              X