Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht HD LED Monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoektocht HD LED Monitor

    Beste leden, ik weet niet of deze post in dit subforum thuis hoort ik vond hem nergens anders passen. Bij het zoeken op het forum ben ik enkel een oude post van in 2006 tegengekomen maar we zijn inmiddels 10jaar verder...

    Momenteel worden men foto's op de laptop bewerkt maar daar er hier enkel een helderheidsinstelling op zit en voor de rest niets(zoals bv contrast) zou ik er graag via de HDMI uitgang een externe monitor op willen plaatsen om op deze manier een groter en meer instelbaar beeld te verkrijgen.
    Ik zelf dacht minimaal een 23inch gebeuren.
    Kunnen jullie een prijs/kwaliteitsvol (waarheidsgetrouw en kalibreerbaar) toestel aanbevelen? Misschien gebruiken jullie zelf een monitor waar jullie super tevreden van zijn?

    Graag jullie advies in deze zoektocht. Bedankt.

  • #2
    Re: Zoektocht HD LED Monitor

    Hoeveel geld wil je uitgeven?

    Ik gebruik zelf een redelijk goedkope 23" LG IPS monitor, en voor mij is die prima.
    Op dit ogenblik kan je zo'n 23" IPS gemakkelijk vinden voor minder dan 200 euro.

    Maar voor professionele doeleinden waarbij het heel belangrijk is dat de kleuren zo correct mogelijk op een afdruk terechtkomen zal je toch wat meer geld moeten uitgeven aan de monitor waarop je de bewerkingen uitvoert.
    Wat ik hier zie op het scherm komt vrij goed overeen met wat ik thuis krijg als ik een afdruk bestel, en dan is het voor mij ook goed genoeg.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Zoektocht HD LED Monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Hoeveel geld wil je uitgeven?

      Ik gebruik zelf een redelijk goedkope 23" LG IPS monitor, en voor mij is die prima.
      Op dit ogenblik kan je zo'n 23" IPS gemakkelijk vinden voor minder dan 200 euro.

      Maar voor professionele doeleinden waarbij het heel belangrijk is dat de kleuren zo correct mogelijk op een afdruk terechtkomen zal je toch wat meer geld moeten uitgeven aan de monitor waarop je de bewerkingen uitvoert.
      Wat ik hier zie op het scherm komt vrij goed overeen met wat ik thuis krijg als ik een afdruk bestel, en dan is het voor mij ook goed genoeg.
      Bedankt voor je reactie!
      Ik was inderdaad aan het denken aan een maximum budget van om en bij de 250€. Ben zelf niet professioneel bezig dus een Eizo en dergelijken behoren niet tot men mogelijkheden.
      Resolutie zat ik te denken aan 1920x1080.
      Ik zal zeker kijken bij de Lg's.

      Deze leek me wel tof omdat je hem ook in portret stand kunt draaien :
      iiyama ProLite XUB2490HS-B1 momenteel aan 200€
      Last edited by Dedonatis; 19 april 2016, 16:35.

      Comment


      • #4
        Re: Zoektocht HD LED Monitor

        Op de site van harware.info is veel terug te vinden.

        Comment


        • #5
          Re: Zoektocht HD LED Monitor

          Bedankt Francois, ik heb de ilyama Prolite XUB2490HS-B1 besteld, vandaag zou hij moeten aankomen vanavond of morgen eens testen :-)

          Comment


          • #6
            Re: Zoektocht HD LED Monitor

            Oorspronkelijk geplaatst door Dedonatis Bekijk bericht
            Bedankt Francois, ik heb de ilyama Prolite XUB2490HS-B1 besteld, vandaag zou hij moeten aankomen vanavond of morgen eens testen :-)
            Monitor gisteren geïnstalleerd, heel verademing om mee te werken, maak nu ook gebruik van het uitbreiden van het werkblad, morgen of in het weekend eens een afdruk nemen en kijken hoe reëel de kleuren zijn.

            Comment

            Working...
            X