Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeld opdelen in verschillende beelden obv grijswaarden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beeld opdelen in verschillende beelden obv grijswaarden

    Hallo,

    Ik zou graag een beeld willen opdelen in verschillende beelden obv grijswaarden. Concreet wil ik een zwart/wit beeld opsplitsen in 10 verschillende beelden. Stel dat de overgang van wit naar zwart volgens een schaal van 1 tot 100 verloopt dan toont beeld 1 de waarden van 0 tot 10, beeld 2 de waarden van 10 tot 20, enz ...
    Hoe kan ik zulks realiseren in photoshop, ik zoek me rot maar vind geen mogelijkheid. Wie zet me op weg ?

  • #2
    Re: beeld opdelen in verschillende beelden obv grijswaarden

    Via kanalen in photoshop intelligente laagmaskers aanmaken en gebruiken om de rest te elimineren? geen idee hoe je dan perfect per 10% kan werken...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: beeld opdelen in verschillende beelden obv grijswaarden

      ik zou dat zo doen

      hier is een PSD voor jou met 10 lagen https://www.dropbox.com/s/covgi5ghz4...lagen.psd?dl=0
      bij elke laag kan je naar laagstijl gaan (fx) en naar opties voor overvloeien
      bv voor laag 7 stel ik in zichtbaar tussen 75 en 100 op een schaal van 0 tot 255


      ik heb voor jou alles in smart objects gezet , zodat je in de onderste laag het smart object kan openen en je eigen foto plaatsen

      tot slot ga je naar 'bestand'-'scripts' - 'lagen exporteren naar bestanden' en opslaan als png-bestanden

      Comment


      • #4
        Re: beeld opdelen in verschillende beelden obv grijswaarden

        Wauw, David, ik ben benieuwd of dat werkt. Dat zou je zoveelste krachttoer betekenen. Dank om je kennis met onze BD-ers te willen blijven delen!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: beeld opdelen in verschillende beelden obv grijswaarden

          Misschien kan dit je ook verder helpen. Nadat je een aanpassingslaag zwart-wit geplaatst heb, plaats je een aanpassinglaag curven waarbij je de belichting vb. optrekt (een beetje overdrijven). Dan plaats je op het masker van de aanpassingslaag een verloop van wit naar zwart. Dit dient om de curve niet overal even sterk te laten toepassen. Je kan het verloop grover maken via "afbeeldingen" "aanpassingen"waarden beperken". Dan zie je duidelijk de stroken. Je kan daar een waarde kiezen tussen 4 en 10.

          Comment


          • #6
            Re: beeld opdelen in verschillende beelden obv grijswaarden

            Dank u wel allen om mee te denken. ddavid 's methode werkt perfect, is bijzonder accuraat en uitgewerkt. Hoedje af ... ik heb alweer erg veel bijgeleerd !

            Comment

            Working...
            X