Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke naam?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke naam?

    Hallo,

    Ik ben al een tijdje met fotografie bezig.. Af en toe krijg ik eens een opdracht (voorlopig nog van mensen die ik ken) maar ik wil er natuurlijk beetje verder in gaan en wil dan toch met alles in orde zijn om het eventueel in bijberoep te kunnen doen..
    Maar daarvoor heb ik natuurlijk een 'fotografie'naam nodig [emoji5]️
    Het probleem is; ik ben een eeuwige twijfelaar op dat gebied, ik zoek me er suf achter.. Eerst had ik gewoon 'Wendy Peeters fotografie'
    Die vond ik redelijk lang dus ben ik naar ByWendy Photography gegaan.. Omdat ik al gelezen had dat je het beste je eigen naam gebruikt..

    Maar ik vind het eigenlijk te simpel [emoji53] en te lang...ik wil het een beetje specialer met een klein logo erbij wat ik kan gebruiken op de foto's en wat dan toch niet stoort...

    Kan iemand mij helpen? Ik heb lang gewacht omdat ik eerst zelf eens wou zoeken... Maar het lukt me niet 🙁

    Ik dacht al aan BWP: afkorting van ByWendy Photography (met een bijpassende logo) dan kan ik de naam gewoon houden, maar op de foto's de afkorting zetten.. Helaas vind ik geen bijpassende logo, die grafische ideeën heb ik helaas niet!
    En twijfel dan ook nog steeds aan mijn naam...

    De tweede optie is: Twinkle Foto
    Met op de i 3 sterretjes (*)
    Maar heb gezien dat dat al bestaat... Dus dat houd me dan ook weer tegen en is het iets voor de fotografie?

    Ik zou nu graag een naam vinden met logo en al zodat ik niet nog eens moet veranderen in de toekomst...

    Hoop dat er iemand mij eventueel kan helpen?
    Alvast bedankt
    Wendy



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • #2
    Re: Welke naam?

    Twinkle is inderdaad al teveel gebruikt. De bekendste (enfin voor BD toch) zal wellicht Twinkel Fotografie zijn (BD-lid: Monica), die we hier al een tijd niet meer gezien hebben.
    Met Wendy dacht ik direct aan de figuur uit Peter Pan, voluit Wendy Darling. Waarom dus geen Wendy's Darlings? Of in het NL: Wendy's Schatten? Enfin, mijn gedacht, hé.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Welke naam?

      Wist niet dat twinkel hier ook al werd gebruikt [emoji5]️ ik had de naam gebaseerd op het fee'tje van Peter pan 'Tinkelbell' [emoji3] (om het toch ietsje anders te hebben)

      Dus wat betreft van naam zitten we wel met dezelfde Disneyfilm! [emoji1]

      De naam wat jij zegt lijkt me ook wel wat.. Zo ver had ik dus niet gezocht.. Gewoon omdat ik wat problemen heb met mijn naam [emoji15] ik vind hem te gewoon om te gebruiken.. (Zal aan mij liggen?)

      Maar het heeft wel iets... Dat wel... 🤔




      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Welke naam?

        nog iemand anders met suggesties?

        Comment


        • #5
          Re: Welke naam?

          Twinkel fotografie is idd van Monica.
          Ik vermoed dat ze overleden is aan kanker want het ging echt niet goed met haar enige jaren geleden.
          Ze maakte wel zalige kinderfotografie.
          Dit terzijde.

          In de fotografie gebruiken de grote jongens meestal hun naam voluit. "Fotografie Wendy Peeters", ik zie daar niets verkeerd aan. Klinkt ook goed.
          Sommigen houden schuil achter een alias of bedrijfsnaam. En dat kan een beetje alles zijn heb ik al gezien. Werkt evengoed om naam te krijgen in een kleine regio.
          Ben je echter van plan om ooit met de heel grote jongens mee te spelen dan denk ik dat je eigen naam nog best van al is. En ik denk dan vooral aan auteursrechten ook.

          Comment


          • #6
            Re: Welke naam?

            WePe Fotografie met als logo een camera lens als een druppel.
            Er komen echter veel Wendy .... al voor als je gewoon hierop googled.
            Andersom echter wepe is al in Nederland is er al en Wepee ook ,maar minder
            Dus iets anders.
            Pe We fotografie gaf geen probleem. Maar hierbij een logo?
            Voor je eigen idee "Twinkle Foto" vind je al er één in Spanje.
            Wendy Twinkle in Oostenrijk.
            Foto Twinkle geeft geen resultaat.
            M

            Comment


            • #7
              Re: Welke naam?

              Ow... Dat is niet zo leuk nieuws om te horen [emoji17][emoji17]

              Ik heb haar even opgezocht, en ze had idd heel mooie foto's!!

              Ik ben niet van plan om ooit met de grote jongens mee te doen.. Maar wou gewoon voor mezelf een naam hebben [emoji5] met mijn naam is niets mis.. Maar zoals majaka al zegt.. Er zijn er veel van [emoji19]

              Die van Spanje had ik idd ook al gevonden.. Helaas..
              Aan WePe had ik ook al gedacht, maar weet niet of het iets zou zijn.. Had er nu wel niet naar gegoogled, dus blijkbaar kan het wel..

              Maar is het echt een probleem als je een naam neemt dat al voor een deel bestaat? Al dan niet in een ander land?

              @ majaka: wat bedoel je precies met dat logo in een druppel?


              En hoe zou ik dan de naam op de foto's zetten? Gewoon WePe (of andere naam) Of ook telkens die 'fotografie' erbij?



              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Welke naam?

                Heb je geen tweede voornaam dat je er in kan gebruiken eventueel?

                Comment


                • #9
                  Re: Welke naam?

                  Neen, dat denk ik niet.. Mijn tweede voornaam is Paula.. Vind ik eigenlijk maar niets om er in te gebruiken [emoji1]
                  Zal nog ff moeten doorzoeken denk ik


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke naam?

                    Oorspronkelijk geplaatst door wentrix Bekijk bericht
                    Eerst had ik gewoon 'Wendy Peeters fotografie'
                    WePe Photography.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke naam?

                      Oorspronkelijk geplaatst door majaka Bekijk bericht
                      WePe Fotografie met als logo een camera lens als een druppel.


                      M
                      Wepe klinkt een beetje als weeping; huilen treurig of iets .
                      De gedachte van een druppel met in de bolvorm een oog of camera lens. simpel een groot rondje en een kleiner in een druppelvorm
                      Een beetje in een lens kijken.
                      Foto Wepe zou ook nog kunnen.Slechts een mode wepe op google.
                      WENs DY photo ;woordspeling misschien?
                      Ik vind ook nog de volgende verwijzing " Moira (een kleindochter van Wendy Schat) ( Bron Wikepedia in de vertelling van P Pan)

                      Misschien hier iets mee spelen maar haalt je eigen naam er wel uit.
                      M
                      Last edited by majaka; 21 april 2016, 20:07. Reden: stukje Moira bij gevoegd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke naam?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        WePe Photography.
                        Zou ik niet doen, in het engels wordt dat "we pee"...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke naam?

                          Dat is weer goed mee denken. daar had ik weer even niet aan gedacht.
                          Dus verder brainstormen.
                          M

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke naam?

                            @ majaka: op die manier had ik het nog niet gezien van de druppel, interessant!
                            Maar dan heb je dat probleem weer wat Spanik zegt, hhmm..

                            Zo ver zou ik dus niet denken! Alvast bedankt hiervoor [emoji1]

                            Moira is idd een verwijzing.. Hou ik even opzij..
                            WENs DY klinkt leuk!
                            Maar dan denk ik dat er veel de DY verkeerd gaan interpreteren?

                            Ik dacht dat het makkelijk was.. Het wordt precies moeilijker met zoveel keuze [emoji51][emoji51] hihi


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke naam?

                              Iemand die een creatief beroep wil uitoefenen moet toch ook zo creatief zijn om daar zelf een naam voor te verzinnen.

                              Comment

                              Working...
                              X