Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes over chape

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Enkele vraagjes over chape

    Hey juppekes

    We zitten alweer een stuk verder met de verbouwingen, dus zoeken we nu een goeie firma voor chape.

    Ik heb nu al een paar keer gehoord dat als er chape afgewerkt wordt met een "helikopter" dat er in de hoeken niet goed wordt afgewerkt.

    Omdat die "helikopter" niet tot in de hoeken kan, liggen deze wat hoger en kan er problemen zijn tijdens het betegelen.

    Is er iemand met suggesties voor een goede firma die chape plaatst?

    Het is wel aan de kust te doen, dus firma's van het binnenland zullen wellicht zo ver niet rijden.

    Intussen heb ik reeds een tiental firma's aanschreven, en die hebben allemaal een offerte opgestuurd.

    Die prijzen liggen heel dicht bij elkaar, tussen de duurste en de goedkoopste scheelt het maar een verschil van €100 op een gedrag van €1100.

    Dus kom maar op met jullie suggesties.

    Alvast bedankt.
    Bootjes

  • #2
    Re: Enkele vraagjes over chape

    Als ik 1100€ lees, dan denk ik meteen aan een niet al te grote ruimte.
    Zo een "helikopter" gebruiken ze meestal eerder in grotere ruimtes.
    Heb je aan de verschillende firma's ook gevraagd hoe zij het doen?
    Hier hebben ze dit alvast niet gebruikt, alles met de lat.
    Maar ook met de lat riskeer je een hoogteverschil ... afhankelijk van de oplettendheid van de chapper.
    Machine of niet ... met een goede chapper heb je dat probleem niet, of toch veel minder.
    Die hoeken werken ze toch altijd op een of andere manier af.
    Hoe goed de chapper is, dat weet je pas als hij gedaan heeft.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Enkele vraagjes over chape

      Al eens aan vloeichappe gedacht, hoef je zelfs meteen nog niet op te vloeren.

      Comment


      • #4
        Re: Enkele vraagjes over chape

        Mijn dochter heeft een bedrijfje dat chape en gepolijste betonvloeren legt, vloertegels en wandtegels plaatst.
        De werkmannen die de chape leggen, zijn dezelfde die erna de vloertegels plaatsen. Die gaan er vast en zeker op letten dat de chape vlak ligt tot tegen de muren en tot in de hoeken. Zoniet brengen ze zichzelf maar in de problemen als ze de vloertegels komen plaatsen

        Die helikopter gebruiken ze enkel voor het polijsten van betonvloeren. Chappen doen ze altijd met de lat en een nivelleerlaser.

        Zoals je zelf zegt, komt men geen 150km voor een werk van 1000€.

        Comment

        Working...
        X