Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi - oplaadbare luchtpomp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aldi - oplaadbare luchtpomp

    Deze week zal er een oplaadbare luchtpomp te koop zijn bij Aldi.

    Ik zou deze eventueel willen aanschaffen om mijn toestel en lenzen mee af te blazen, als ik bijvoorbeeld van het strand kom.
    Ik zal hier NOOIT mijn toestel me uitblazen.

    Denken jullie dat dit een goed idee zou zijn, dit toestel daarvoor te gebruiken?

    Alvast bedankt voor jullie reactie.

    Mvg
    Danny
    www.wildlifepixs.com

  • #2
    Re: Aldi - oplaadbare luchtpomp

    Als je zand en stof van een lens blaast, dan is het ook mogelijk dat je het ergens mee naar binnen blaast.

    Die "luchtpomp" zal zeker niet hard blazen, reken er op dat die een hele tijd zal moeten draaien om er bijvoorbeeld een autoband mee op te pompen.
    Het debiet zal heel klein zijn, niet voldoende om stof en zand mee weg te blazen (tenzij je er een drukreservoir op aansluit, en dat eerst op druk brengt, dan kan je wel eventjes blazen).

    Ik heb hier een kleine persluchtcompressor met een elektrische motor van 2PK (die verbruikt dus maximaal ongeveer 1500W, het luchtpompje van den Aldi zal een veel lager vermogen hebben, want de accu is volgens de gegevens di ik vind maar zo'n 23Wh).
    Als ik die compressor gebruik om de filters van de stofzuiger uit te blazen, dan moet ik ook eerst wachten tot er druk opgebouwd is, als ik meteen het blaaspistool wil gebruiken, dan komt er niet voldoende uit om het stof uit de filters te blazen.
    En dat is dan met een compressor die waarschijnlijk 50-100 keer meer debiet levert dan het oplaadbare luchtpompje van den Aldi...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Aldi - oplaadbare luchtpomp

      Er zit een foutje in je zin.
      Het is niet "toestel en lenzen mee afblazen" maar moet zijn "toestel en lenzen falikant mee om zeep helpen"

      Comment


      • #4
        Re: Aldi - oplaadbare luchtpomp

        Mijn toestellen worden heel vaak gebruikt op het strand, ook bij storm. Wat ik gebruik bij thuiskomst is een blusher. zo een zachte borstel die de vrouwen gebruiken om zicht het poeder op het gezicht aan te brengen.
        Veilig in gebruik voor camera en lens en met aandacht de overgang van lens naar body zorgvuldig reinigen. Voor enkele euro's te koop bij de Hama. (aanpassing: moet Hema zijn)
        Last edited by Felix69; 19 april 2016, 08:24.

        Comment


        • #5
          Re: Aldi - oplaadbare luchtpomp

          Zo doe ik het ook Felix.
          En dan nadien (de vettigheid) alles zuiver maken met 50% isopropanol / 50% gedistileerd water.

          Comment


          • #6
            Re: Aldi - oplaadbare luchtpomp

            Allen, hartelijke dank voor uw reacties.
            Ik heb besloten om dit dan maar niet te doen.

            Merciekes.
            Danny
            www.wildlifepixs.com

            Comment


            • #7
              Re: Aldi - oplaadbare luchtpomp

              Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
              Mijn toestellen worden heel vaak gebruikt op het strand, ook bij storm. Wat ik gebruik bij thuiskomst is een blusher. zo een zachte borstel die de vrouwen gebruiken om zicht het poeder op het gezicht aan te brengen.
              Veilig in gebruik voor camera en lens en met aandacht de overgang van lens naar body zorgvuldig reinigen. Voor enkele euro's te koop bij de Hama. (aanpassing: moet Hema zijn)
              idem hier.
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment

              Working...
              X