Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

    SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven.
    Zaterdag 2 oktober 2004


    programma:

    10u00
    Natuur: Doode Bemde wandeling in Neerijse.

    De Doode Bemde is een 250 ha groot natuurgebied met een unieke fauna en flora , een schitterend landschap van rietkragen, struwelen, natte hooilanden langs de oevers van de Dijle en de IJse. We vertrekken aan de parking van de Reigersstraat in Sint Joris Weerte en wandelen er over het nieuwe pas opengestelde wandelpad. Langs de Dijle en in de kijkhut zullen we o.a tal van watervogels kunnen observeren en fotograferen.
    Halverwege deze wandeling vinden we het pottenbakkersatlier Blauzuur waar we buiten aan de steengoedoven en tussen het keramiek picknicken.

    14u00
    Natuur en cultuur: Abdij van het park in Heverlee

    een prachtige historische site met grote vijvers en een oud tuinencomplex in een mooi domein dicht tegen de stad .

    17u00
    Cultuur: Wandeling met kok/meesterverteller Ivo Hermans in het Begijnhof van Leuven.
    Een verhalentocht over de Spaanse tijd in Leuven.

    18u00
    De wandeling eindigt in het restaurant van Ivo: De Koerier van Navarra
    waar hij ons mee in zijn keuken neemt (voor een culinaire shooting) en een paëlla (ook vegetarisch) voor ons klaarmaakt.

    Zo rond 19u00 eten we die paëlla dan op natuurlijk en kunnen nog een hele tijd blijven natafelen indien gewenst.


    Kostprijs all-in: 25 euro p/p


    praktisch:
    samenkomst: 9u45 op de parking voor de Koerier van Navarra..
    Tervuursevest 130 3000 Leuven
    vanwaar we carpoolend verder gaan.
    De picknick smiddags in de Doode Bemde wordt verzorgd door Blauzuur

    Laarzen zijn geen overbodige luxe in de Doode Bemde.
    Gelieve vlug in te schrijven

    Enkel nuttige websites

    Doode Bemde
    Blauzuur
    Abdij van het Park
    Groot Begijnhof van Leuven
    (album van Eric Van Aarschot)
    Koerier van Navarra


    Deelnemerslijst:

    Eddy en Lea
    JeroenM en Caroline
    Mila
    Frederik
    Eric en Marijke
    eMJeke
    Kariboe
    Dries A
    Sammeke, Girly en tasador
    Lightyear en Michiel (zonder restaurant)
    sjim (Doode Bemde en Abdij)
    Wimvan
    Nicolas
    Katia en Johan
    spanjaart
    Wim
    bramluyckx
    Hombre
    Pat & Ilke
    in princpipe sluiten we hiermee de inschrijvigen af. Mochten er nog mensen wegvallen, kunnen er nog nieuwe mensen op de lijst.
    ...
    Last edited by Mac Quoy; 1 oktober 2004, 12:11.

  • #2
    Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

    Hallo Eddy,

    Hier ben ik zeker voor te vinden!! Graag wil ik me dus ook inschrijven voor deze SD!
    :: http://www.dpix.be ::

    Comment


    • #3
      Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

      waar vind ik die Doode Bemde? Ik kan niet mee op 2 oktober maar misschien wil ik er wel eens passeren op een ander moment. ik vond niet direct een site met een locatie.

      wel nog deze : http://www.dijle.be/doodebemde/start.htm

      Kan iemand me uitleggen waar de Doode Bemde ligt?
      Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

      Comment


      • #4
        Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

        Oorspronkelijk geplaatst door nightowl
        waar vind ik die Doode Bemde? Ik kan niet mee op 2 oktober maar misschien wil ik er wel eens passeren op een ander moment. ik vond niet direct een site met een locatie.

        wel nog deze : http://www.dijle.be/doodebemde/start.htm

        Kan iemand me uitleggen waar de Doode Bemde ligt?
        De Doode Bemde is makkelijkst te bereiken in Neerijse waar je in de dorpskern al wegwijzertjes vind naar de Doode Bemde en het Kasteel van Neerijse (Lindenhoflaan) Aan het kasteel kan je parkeren en dan kan je vandaar het gebied in. Ik link hier even een wandelplannetje
        Je wagen aan de kerk laten staan en te voet naar het kasteel kan ook: het is slechts enkele 100den meters ver
        Groeten
        Mac

        Comment


        • #5
          Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

          Klinkt zalig, Eddy, maar ik ga moeten passen vrees ik.
          Ik moet de week ervoor naar het buitenland voor een paar dagen, en ik ga mijn gezin vreselijk missen. Ga dat weekend dus reserveren voor het thuisfront. Veel succes ermee in elk geval!
          http://pieterbie.skynetblogs.be

          Comment


          • #6
            Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

            Oorspronkelijk geplaatst door pieterbie
            Klinkt zalig, Eddy, maar ik ga moeten passen vrees ik.
            Ik moet de week ervoor naar het buitenland voor een paar dagen, en ik ga mijn gezin vreselijk missen. Ga dat weekend dus reserveren voor het thuisfront. Veel succes ermee in elk geval!
            first things first Pieterbie
            en bedankt
            mac

            Comment


            • #7
              Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

              Hallo Eddy,
              Het zou voor mij de eerste SD zijn en ik zie het helemaal zitten om dat eens te beleven, tenminste als mijn wederhelft marijke mee kan.
              Ik kan ze op haar verjaardag toch niet alleen laten
              Zo ja willen wij ons graag inschrijven.
              Eric Van Aerschot BD0730BE

              Comment


              • #8
                Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

                Oorspronkelijk geplaatst door EVA
                Hallo Eddy,
                Het zou voor mij de eerste SD zijn en ik zie het helemaal zitten om dat eens te beleven, tenminste als mijn wederhelft marijke mee kan.
                Ik kan ze op haar verjaardag toch niet alleen laten
                Zo ja willen wij ons graag inschrijven.
                fijn dat juliie mee kunnen Eric en Marijke.
                Eric, mag ik jouw begijnhof album linken in de startmail van dit topic?
                (wel nog eens zeggen waar het staat?)
                Mac
                en wat die verjaardag betreft... dat wordt een specialleke
                Last edited by Mac Quoy; 28 augustus 2004, 20:49.

                Comment


                • #9
                  Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

                  Helaas kan ik hier niet bij zijn.
                  Maar met een volgende SD die door een natuurgebied gaat en waar Mac Quoy mee gaat ben ik er zeker bij! Al is het maar om wat meer te leren over alle insecten.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

                    Heerlijk een SD in m'n studenstad, en ze passeert dan ook nog m'n kot in het groot begijnhof! Fijn, maar ik kan er niet bij zijn .
                    Das Glück fliegt, wie es fängt, der hat es. Nikon coolpix990

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

                      jammer JLP en MOSfet een andere keer mss.
                      Mac

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

                        Deze prachtige kans om van deze "beruchte" streek eventjes te mogen proeven, kan, mag en wil ik niet laten voorbijgaan.

                        Dus Eddy, als het even mag, schrijf mij maar in... het zou mij plezieren...
                        Ik kijk al uit !

                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

                          Een programma om letterlijk en figuurlijk vingers en duimen af te likken!
                          Helaas, driewerf helaas kan ik die dag onmogelijk
                          Misschien pikken we wel wat ideetjes voor eens een dagje Leuven en omstreken.

                          Alleszins heel veel succes, Eddy en co!
                          Is this the real life? Is this just fantasy?
                          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

                            tof Kariboe, je staat genoteerd en jammer k@rel mar bedien u gerust he
                            Mac

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Dijlevallei: Natuur en cultuur in en rond Leuven. 2/10/04

                              Hoi Mac,


                              Wij, Sammeke & Girly, willen ook graag mee. Die zaterdag zijn we nl. vrij, dus ... en het programma - 'ns wat anders, klinkt héél goed!!!
                              Punt is wel dat wij met de trein zouden komen, naar Leuven dan, en dat we op tijd een trein terug moeten zien te nemen naar Gent. Maar ja, we zullen wel kunnen blijven voor het avondmaal, want de laatste trein terug naar Gent blijkt om 23h00 te zijn, dus ... tijd zat!
                              Het ontmoetingspunt voor de shooting is toch wel in het centrum van Leuven gelegen, niet ver van 't station, mogen we aannemen??
                              We hebben niet bepaald laarzen, maar ik denk dat onze legerbottinnen ons ook wel een aardige pas verder kunnen helpen
                              Als wij dan ter plaatse ook met mensen mee kunnen carpoolen en alles dus praktisch haalbaar is, dan willen wij er dolgraag bij zijn
                              Sam greetzzzzzzz U
                              -------------------------------------------
                              Never apologize for showing feeling.
                              When you do so, you apologize for the truth.
                              -------------------------------------------
                              Canon Stuff

                              Comment

                              Working...
                              X