Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actieve leden

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Actieve leden

    Is dit nu voor het eerst dat het onder de 3.000 zit, of heb ik het verkeerd voor en is dit nog al gebeurd ?
    Het zou kunnen, want het is nog maar de laatste maanden dat ik dit een beetje in de gaten hou en het continu zie dalen.

  • #2
    Re: Actieve leden

    Een kleine maand later waren ze nog met 2.900.
    Nu nog met 2.843.
    Als deze trend zich doorzet... .

    Comment


    • #3
      Re: Actieve leden

      Dat werd al eens uitgelegd, er zijn mensen die slechts inloggen om iets te verkopen, verder komen ze niet meer, die verdwijnen na een tijd uit de lijst.
      En als ik me niet vergist worden de robots ook gefilterd tegenover vroeger.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Actieve leden

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Dat werd al eens uitgelegd, er zijn mensen die slechts inloggen om iets te verkopen, verder komen ze niet meer, die verdwijnen na een tijd uit de lijst.
        En als ik me niet vergist worden de robots ook gefilterd tegenover vroeger.
        Dan zou je toch verwachten dat het aantal schommelt maar niet alsmaar vermindert !?
        Ik heb het aantal nog nooit weten stijgen, althans niet over de tijd dat ik het een beetje volg.
        Maar soit, we zien wel waar het schip strandt zeker.

        Comment


        • #5
          Re: Actieve leden

          Heel onlogisch is dat niet.
          De markt van instappers is aan het wegvallen. De hype is voorbij.
          Enkel de echte gaan blijven.
          Ik rouw daar niet om.
          Liever weinig goede foto´s zien dan veel ... ik zal het maar niet zeggen.

          Comment


          • #6
            Re: Actieve leden

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Heel onlogisch is dat niet.
            De markt van instappers is aan het wegvallen. De hype is voorbij.
            Enkel de echte gaan blijven.
            Ik rouw daar niet om.
            Liever weinig goede foto´s zien dan veel ... ik zal het maar niet zeggen.
            Ik zie hier anders toch nog heel wat nieuwkomers starten, maar als ze natuurlijk niet geholpen en/of tegengewerkt worden, dan haken die inderdaad af.
            Wanneer de beginners niet meer durven posten omdat er enkel nog zogezegde "superfoto's" worden geplaatst door "gevorderden", dan haken die inderdaad af.
            De bedoeling van de leiding was toch net andersom als ik het goed gelezen heb hier, nl. het aantrekken en helpen van beginners.
            Maar het is natuurlijk je goed recht daar dwars tegen in te gaan.
            Het probleem is dat er heel wat "echten" (dixit buurmanBert) zijn die het blijkbaar beneden hun stand/waardigheid vinden om beginners bij te staan.
            En het excuus dat ze geen tijd hebben is larie, ze hebben wel tijd om foto's te gaan nemen .
            Gelukkig zijn er ook anderen waarvoor dank .

            Enne... enkel verder doen met de besten... er zijn er nog in de geschiedenis die het geprobeerd hebben, en dat is hen niet zo goed bekomen, het liep altijd faliekant af.
            Last edited by Guest17; 31 mei 2016, 10:48.

            Comment


            • #7
              Re: Actieve leden

              Ik heb hier een aantal jaar niets gevolgd, nu sinds een paar weken terug. Ik moet eerlijk zijn, de reacties (als je er al krijgt) zijn zodanig summier dat het nutteloos is. 200 views, 0 comments, en dat als je vraagt om een "oordeel".
              Begrijpelijk dat nieuwelingen snel weer afhaken, meerwaarde van deze site wordt snel tot 0 herleid.
              http://www.dannydemeyer.be

              Comment


              • #8
                Re: Actieve leden

                Iedereen is ooit begonnen met fotograferen ! de ene gaat sneller vooruit dan de andere het kan ook een oorzaak hebben dat men niet zo snel vooruit gaat ...... Opbouwende info is leuk maar sommige opmerkingen vind ik niet zo leuk . Eerlijk gezegd schrik ik er niet van dat sommige wegblijven .Ik zelf durf ook geen foto's posten dus wat doe ik ik lees en kijk heel veel naar andere foto's .

                Comment


                • #9
                  Re: Actieve leden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik zie hier anders toch nog heel wat nieuwkomers starten, maar als ze natuurlijk niet geholpen en/of tegengewerkt worden, dan haken die inderdaad af.
                  Wanneer de beginners niet meer durven posten omdat er enkel nog zogezegde "superfoto's" worden geplaatst door "gevorderden", dan haken die inderdaad af.
                  De bochten worden kort hoor, op deze manier toch.
                  Er is de beginnershoek waar anciens nog steeds commentaar oogsten, een oud zeer.
                  Er zijn de shoots voor beginners waar ik er al een aantal van achter de rug heb, dus niets doen voor de beginners is niet waar.
                  Er werden recent wijzigingen aan het forum doorgevoerd, daar ben ik blij mee, er kunnen er nog volgen, dan kan ik nog blijer worden.
                  Er komen nog wel bijsturingen, dat moet wel, maar is niet op 123 klaar.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Actieve leden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                    De bochten worden kort hoor, op deze manier toch.
                    Er is de beginnershoek waar anciens nog steeds commentaar oogsten, een oud zeer.
                    Er zijn de shoots voor beginners waar ik er al een aantal van achter de rug heb, dus niets doen voor de beginners is niet waar.
                    Er werden recent wijzigingen aan het forum doorgevoerd, daar ben ik blij mee, er kunnen er nog volgen, dan kan ik nog blijer worden.
                    Er komen nog wel bijsturingen, dat moet wel, maar is niet op 123 klaar.
                    Ik heb het over het forum zelf, niet over de 'buitenactiviteiten', waarvoor niet iedereen de goesting heeft om vele km (ook als is het verschillende plaatsen) te bollen om er bij te zijn.
                    Lees maar wat maudy en Den D. hierboven schrijven, dat gaat over het forum/de reacties (of liever geen tot weinig reacties).

                    En over beginnershoek en anciens discuteer ik niet meer, dat heb ik hier reeds meermaals, zelfs tot vervelens toe, uit de doeken gedaan, (maar dat schijnen sommigen maar niet hun grijze massa te krijgen) lees ook maar wat maudy schrijft in verband met vorderingen Niet iedereen is een "bolleboos" op gebied van fotografie hé.

                    Ik durf op vele vlakken erkennen dat ik van dit of dat niks ken... anderen hebben het daar blijkbaar moeilijker mee, en beweren of trachten dan althans te beweren of te doen alsof ze alle kennis in huis hebben.
                    Voor mezelf is er niks beter geworden door de wijzigingen, er werden er alleen maar mensen (definitief) mee buitengewerkt.
                    Misschien dat die teveel etaleerden waar het op sloeg en werd dit niet altijd ten volle geapprecieerd.

                    Ik zeg/schrijf ook liever mijn onverbloemde mening dan rond de pot te draaien en dat wordt soms ook niet geapprecieerd, maar het zij zo.
                    Last edited by Guest17; 31 mei 2016, 16:47.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Actieve leden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Den D. Bekijk bericht
                      Ik heb hier een aantal jaar niets gevolgd, nu sinds een paar weken terug.
                      Hier idem.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Den D. Bekijk bericht
                      Ik moet eerlijk zijn, de reacties (als je er al krijgt) zijn zodanig summier dat het nutteloos is. 200 views, 0 comments, en dat als je vraagt om een "oordeel".
                      Begrijpelijk dat nieuwelingen snel weer afhaken, meerwaarde van deze site wordt snel tot 0 herleid.
                      Voor mij ligt het anders. Persoonlijk voelde ik mij hier niet helemaal aan mijn trekken komen op creatief vlak. Zelfs tussen de "superfoto's" van "gevorderden" zat er voor mij soms weinig vernieuwing tussen. Sommige genres zijn ook beter vertegenwoordigd dan anderen, lijkt het mij. Als je naar de Hall of Fame kijkt zitten er elke week wel enkele vogelfoto's tussen. Zelf ben ik daar wat op uitgekeken. En ja, als ik eerlijk ben kom ik vooral gewoon kijken naar anderen hun foto's. Ik ben het nu weer een kans aan het geven.


                      Ook de reacties op sommige foto's zijn soms te voorspelbaar. Daarmee bedoel ik niet dat ik dezelfde commentaar zou geven, maar eerder dat sommige opmerkingen afkomstig zijn uit een te nauwe kijk waarbij fotografieregeltjes te strikt gevolgd worden.


                      Kleine aanvulling: ook in de Challenge of the Month komt die voorspelbaarheid terug. Erg veel cleane, strakke beelden.
                      Last edited by Rasper; 31 mei 2016, 16:20. Reden: Iets schiet te binnen
                      http://kasper.photography & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Actieve leden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                        Hier idem.



                        Voor mij ligt het anders. Persoonlijk voelde ik mij hier niet helemaal aan mijn trekken komen op creatief vlak. Zelfs tussen de "superfoto's" van "gevorderden" zat er voor mij soms weinig vernieuwing tussen. Sommige genres zijn ook beter vertegenwoordigd dan anderen, lijkt het mij. Als je naar de Hall of Fame kijkt zitten er elke week wel enkele vogelfoto's tussen. Zelf ben ik daar wat op uitgekeken. En ja, als ik eerlijk ben kom ik vooral gewoon kijken naar anderen hun foto's. Ik ben het nu weer een kans aan het geven.


                        Ook de reacties op sommige foto's zijn soms te voorspelbaar. Daarmee bedoel ik niet dat ik dezelfde commentaar zou geven, maar eerder dat sommige opmerkingen afkomstig zijn uit een te nauwe kijk waarbij fotografieregeltjes te strikt gevolgd worden.
                        Je gaat toch aan beginners niet de raad geven om aan alle 'fotografieregeltjes' hun laars te vegen.... daar zouden ze nogal van op kijken denk ik.
                        Men moet ergens mee beginnen, en dat is volgens mij nog altijd het best door een paar regeltjes te volgen.
                        Daarmee begint (volgens mij) het eerste onderscheid tussen een familiekiekje en een foto waar reeds iets over nagedacht is bij de opname.
                        Later kan/mag men nog alle kanten uit.
                        Er wordt hier al genoeg gel.ld over het feit dat fotografieregels er zijn om ze te overtreden... soms ja, maar toch niet altijd.

                        Let wel dat eens een fotograaf 'een zeker naam/faam' heeft (maar die posten hier niet meer ), dat dan alles goed is wat van zijn hand komt, en ik denk dat velen zich daar aan spiegelen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Actieve leden

                          Discussie verlaten is op dit moment de best optie, want dit gaat naar oeverloos gezwam.
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Actieve leden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                            Discussie verlaten is op dit moment de best optie, want dit gaat naar oeverloos gezwam.
                            Was ik ook van plan, ik heb hier meermaals mijn mening neergeschreven en hou het daarbij.
                            Dat ze hun plan trekken.
                            Ik hou wel verder het aantal actieve leden in de gaten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Actieve leden

                              Pfff, ik probeer me hier te concentreren en mensen te helpen bij een niche aspect : IJsland en urbex.
                              Maar niet voor iedereen, ik ben oud genoeg om snel te weten wat voor vlees ik in de kuip heb.
                              Maar idd : veel goede fotografen zijn hier met stille trom vertrokken.
                              Last edited by opapol; 1 juni 2016, 09:26.

                              Comment

                              Working...
                              X