Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Schipdonkkanaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Het Schipdonkkanaal

    Het Schipdonkkanaal op een zondagmorgen in April.
    Na een pauze, en weinig tijd voor uitstappen, hopelijk de draad terug kunnen oppikken,
    het deed deugd om in alle stilte en rust eens wat foto's te kunnen nemen (weliswaar na een nachtje werken... )
    Bedankt voor het kijken,
    mvg Christophe

    Last edited by stephenstoph; 18 april 2016, 12:51.

  • #2
    Re: Het Schipdonkkanaal

    mooie Z/W omzetting , fijn compo met als extra de vogel die laag over het water vliegt en zijn spiegeling.
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

    Comment


    • #3
      Re: Het Schipdonkkanaal

      Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
      mooie Z/W omzetting , fijn compo met als extra de vogel die laag over het water vliegt en zijn spiegeling.
      Kan ik me helemaal in vinden. De vogel maakt het plaatje compleet.
      Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Het Schipdonkkanaal

        Mooie foto van de vogel.
        De omgeving maakt het plaatje nog mooier

        Comment


        • #5
          Re: Het Schipdonkkanaal

          Mooie fotolocatie.

          In de veronderstelling dat het hier om het landschap gaat (en niet die vogel :-)):
          Mooie contrastrijke zwart-witfoto met een softe bewerking die het dromerig doen weergeven.
          Ik vind echter geen rust in de compositie. (ik heb een geprobeerd zelf uit uitsnede te maken maar ik komen niet verder dan dit.
          Als je de lucht doordrukt: vergeet dan zeker ook de weerspiegeling niet.
          Groeten!

          500px / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Het Schipdonkkanaal

            Ik moet hier meegaan in de bedenkingen van dboke. Het eerste waar mijn aandacht naartoe ging was de vogel... en dan volgde de onrust. Voor mij dus zonder vogel.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Het Schipdonkkanaal

              Bedankt voor de tip ivm het doordrukken
              Wat de compositie betreft, ik wilde niet veel afsnijden, ik heb nog getwijfeld tussen een 16x9 en deze.
              Jouw uitsnede kan natuurlijk ook... maar ik waag me binnenkort nog wel eens aan een kanaalfoto
              Wat de vogel betreft, ik heb gewacht om af te drukken tot hij op de goede plek zat
              mvg Christophe

              Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
              Mooie fotolocatie.

              In de veronderstelling dat het hier om het landschap gaat (en niet die vogel :-)):
              Mooie contrastrijke zwart-witfoto met een softe bewerking die het dromerig doen weergeven.
              Ik vind echter geen rust in de compositie. (ik heb een geprobeerd zelf uit uitsnede te maken maar ik komen niet verder dan dit.
              Als je de lucht doordrukt: vergeet dan zeker ook de weerspiegeling niet.

              Comment


              • #8
                Re: Het Schipdonkkanaal

                Mooie opname en prima omzetting
                De zachte zw-wt omzetting doet het hier heel goed
                Ik zie dat je in de lucht wat meer structuur gestoken hebt, dan moet je dat uiteraard ook in de spiegeling doen ;-)

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Het Schipdonkkanaal

                  Prima omzetting, prima foto hoor !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het Schipdonkkanaal

                    De omzetting vind ik heel mooi gedaan. Het vogeltje boven het water is een leuk detail.
                    De bedenkingen ga ik niet herhalen, maar fijn dat er lering uit te trekken is.
                    Letterlijk een kleinigheidje : Het vogeltje in de lucht.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment

                    Working...
                    X