Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iphone of ipad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iphone of ipad

    Ik zou een toestel willen aanschaffen doch ik heb een discussie met mijn madam. Zij zou voor een smartphone gaan, maar ik...Wel hebben we nu één abonnement voor ons beiden van amper 7 euro, we telefoneren bijna nooit en meestal thuis (beide gepensionneerd). Daarom zou ik dit abonnement aanhouden!

    Dat toestel dat nog aan te schaffen is zou via app mijn internetturner moeten aansturen. Via het toestel zelf is dat niet te doen. Ook een punt dat mijn laptop op zijn laatste benen loopt. Bij aankoop van een ipad hoeft het niet de duurste te zijn.

    Wat kan mijn vrouw of mezelf over de schreef trekken?

  • #2
    Re: iphone of ipad

    Beiden gepensioneerd ... dan is de kans groter dat jullie meer op stap gaan.
    Meer op stap betekent meestal ook een grotere kans onderweg te moeten bellen of gebeld te worden.
    Verder is een tablet geen vervanger van een PC of portable, het is eerder een extraatje.
    Voor in de zetel is een tablet groter ... al ligt die hier ook meer op de kast en doe ik meest met mijn smartphone.
    Onderweg bellen met een tablet?
    Als je zeker bent nooit veel onderweg te moeten doen ... is een smartphone niet echt nuttig.
    Als afstandsbediening ligt een smartphone ook goed in de hand, op een tablet is alles groter.
    Dit zijnde één mogelijke visie.
    Maar welk gebruik jullie hebben en wat de beste keuze is ... die knoop moeten jullie zelf doorhakken.
    Last edited by VerSeg; 17 april 2016, 10:21.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: iphone of ipad

      Wat je misschien nodig hebt is een zogenaamde phablet (smartphone met groot scherm)
      Nu is de Iphone 6 plus nogal duur. Moet het Apple zijn? Er bestaan goede android smartphones ook.
      Zelf gebruik ik de Huawei Mate 8, die heeft een 6 inch scherm. Ofwel de voorganger, de Mate 7.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: iphone of ipad

        Bedankt reeds, zal wel zelf de knoop doorhakken, internet onderweg is niet nodig, de wandelingen zijn voorbereid van thuis uit en ben in bezit van een draagbare Garmin die wel zijn weg verliest in Ardense bossen.

        Comment


        • #5
          Re: iphone of ipad

          Ga op een weekdag als het niet druk is in de stad naar een Apple reseller.
          Stel de vraag, en speel er mee. Schrijf een mail naar jezelf, en probeer wat te surfen.
          Dan kan je goed beslissen wat je wil.

          Comment


          • #6
            Re: iphone of ipad

            Ik heb de Ipad Mini 2. Handig formaat om mee te nemen.
            Rudi

            Comment


            • #7
              Re: iphone of ipad

              Ik heb beide, een IPhone en een Ipad air 128GB,
              smartphone gebruik ik weinig of niet op internet, wel een paar off line apps maar ik zou dat ding gemakkelijker kunnen missen dan de Ipad.

              Comment


              • #8
                Re: iphone of ipad

                Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
                Ik zou een toestel willen aanschaffen doch ik heb een discussie met mijn madam. Zij zou voor een smartphone gaan, maar ik...Wel hebben we nu één abonnement voor ons beiden van amper 7 euro, we telefoneren bijna nooit en meestal thuis (beide gepensionneerd). Daarom zou ik dit abonnement aanhouden!

                Dat toestel dat nog aan te schaffen is zou via app mijn internetturner moeten aansturen. Via het toestel zelf is dat niet te doen. Ook een punt dat mijn laptop op zijn laatste benen loopt. Bij aankoop van een ipad hoeft het niet de duurste te zijn.

                Wat kan mijn vrouw of mezelf over de schreef trekken?
                Je maakt het ons niet gemakkelijk. In je titel spreek je over i-phone en i-pad, in je tekst over smartphone en tablet. Daar zit wel een verschil op van een paar honderd euro.
                En deze zin: "Dat toestel dat nog aan te schaffen is zou via app mijn internetturner moeten aansturen. Via het toestel zelf is dat niet te doen. is voor mij helemaal latijn".

                Misschien best eens melden wat je wil gaan doen met de smartphone of tablet. (ik ben ook gepensioneerd).
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: iphone of ipad

                  De internettuner merk Cambridge, staat onderaan in de tv kast laag bij de grond, daarbij is het bedieningscherm zeer klein en ook nog de bijgeleverde afstandsbediening is absoluut niet handig. Via een app op smartphone, iphone of tablet zou het handiger zijn. Verder wil ik niet in de val lopen lijk mijn kleinzoons dat ik mensen verveel bijvoorbeeld bij het wachten in een resto; Het toestel is enkel voor thuisgebruik. Nog een punt vind ik dat een ipad heel snel toegankelijk is tov een windows labtop. Van een Apple pc weet ik het niet en dat toestel kan ook nog een optie zijn. Van twee mensen die de beide hebben prefereren toch de ipad.
                  Toch allen bedankt voor jullie input.

                  Comment


                  • #10
                    Re: iphone of ipad

                    iPad zou ik prefereren boven een tablet met Android. De meeste Android tablets zijn na een paar jaar einde gebruik, een iPad gaat minstens 5 jaar mee.
                    Ik heb een iPad 2 (dochter), 4 (vrouw) en Air 2 (mezelf), de iPad 2 is ondertussen 5 jaar oud en werkt nog perfect. Batterij gaat nog altijd dagen mee, draait wel niet op iOS 9.x maar bewust gekozen om te blijven hangen op iOS 7.x.
                    Installatie/configuratie is poep simpel en je vind alles op het internet (Google) als je met een probleem/vraag zou zitten.
                    Als je twijfelt tussen een iPhone of iPad, neem dan een iPad mini met 3G/4G toegang en zo kan je hem overal meenemen door er een SIM kaartje in te plaatsen.
                    Een iPad vervangt inderdaad geen laptop, maar als je enkel wilt internetten voldoet een iPad meer dan genoeg...
                    Ga eens langs bij een Apple partner (Lab9, Switch,...) en ze gaan je zeker en vast helpen bij uw keuze.
                    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                    Comment


                    • #11
                      Re: iphone of ipad

                      Een smartphone vind ik een mooi gerief, maar voor mij betekent het niet meer dan wat internet in nood.
                      Surfen blijft voor mij een kramikkig gedoe met een smartphone.
                      Voor occasioneel mobiel gebruik heb je dan ook geen peperdure Iphone nodig. Indien je verslaafd bent aan sociale media is dit uiteraard wat anders.
                      Wil je rustig de tijd nemen om te internetten is een tablet veel handiger en vooral een stuk comfortabeler.
                      IPads zijn betrouwbaar en nagenoeg onverslijtbaar, zorg wel dat je voldoende opslag hebt, want de apps nemen snel veel plaats in.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: iphone of ipad

                        Inderdaad, gewone gsm in combinatie met een ipad is een ideale match.

                        Comment


                        • #13
                          Re: iphone of ipad

                          Wees er ook wel zeker van dat er een app bestaat voor je Cambridge. En soms zijn die apps lichtjes verschillend voor Android en iOS
                          De apps van mijn Synology werken makkelijker in iOS dan dezelfde onder Android.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: iphone of ipad

                            Een dure smartphone kopen voor enkel thuis...lijkt me geen rendabel idee.

                            Om als afstandsbediening te gebruiken...ook niet.

                            Een tablet om te surfen...bwa

                            Het kan allemaal wel natuurlijk, maar mijn idee en ervaring zegt me:

                            Koop een logitech harmony one universele afstandbediening voor al je toestellen.

                            Koop eventueel een minder dure smartphone; sony z..., lg g..., bvb

                            Een tablet is een dure gadget en na 2 ipads te hebben gekocht komt er geen derde voor mij. Mijn ervaring heeft me geleerd dat een tablet een hele dure spelletjes computer is. Beter een kleine laptop, macbook air bvb.

                            Comment


                            • #15
                              Re: iphone of ipad

                              Mijn ervaring met tablets is ook niet zo denderend. Ik heb er in de loop der jaren al enige gehad, gedeeltelijk vanuit mijn job en gedeeltelijk zelf gekocht. Die eindigen zonder mankeren na een paar weken ergens in een schuif. Wat een smartphone betreft: Ik ben sinds een paar weken meer en meer een gewone gsm beginnen gebruiken omdat ik "de jacht naar priezen" beu ben. Mail kan ik zien op mijn laptop en sociaal zijn op media doe ik zo min mogelijk :-) Ik kan je zeggen: Bobb heeft groot gelijk: koop u een afstandsbediening voor die tuner en blijf van smartphones en tablets af. Je leven is er een pak minder jachtig door.
                              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                              Comment

                              Working...
                              X