Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ed ..... Going to the run

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Ed ..... Going to the run



    Mvg


    Jeannot

  • #2
    Re: Ed ..... Going to the run

    Technisch vraagje, aangezien ik het in je andere foto's ook merkte. Je hebt deze gemaakt met ISO6400 op 1/2500. Waarom? Op 1/500 moet dit toch ook gelukt zijn? Misschien zelfs 1/250, aangezien je op 180mm zit. Een bewuste keuze, om de ruis als stijlelement te gebruiken?
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Ed ..... Going to the run

      Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
      Technisch vraagje, aangezien ik het in je andere foto's ook merkte. Je hebt deze gemaakt met ISO6400 op 1/2500. Waarom? Op 1/500 moet dit toch ook gelukt zijn? Misschien zelfs 1/250, aangezien je op 180mm zit. Een bewuste keuze, om de ruis als stijlelement te gebruiken?
      Klopt helemaal wat je zegt, maar dit is een bewuste keuze en niet enkel voor de ruis meer tot zijn recht te laten komen
      maar omdat ik het beeld dat ik wil maken in PS al in het achter hoofd heb zitten
      de 180 gebruik ik vooral omdat deze een mooie DoF geeft beter dan mijn 85 en het hangt er ook vanaf wat er op de camera staat van lens
      Van nature ben ik nogal vrij lui hahahaha
      Zit nog een beetje te zoeken naar de juiste stijl die ik wil benaderen

      Mvg

      Jeannot

      Comment


      • #4
        Re: Ed ..... Going to the run

        Duidelijke uitleg.
        Het resultaat telt, en dit is meer dan behoorlijk als je het mij vraagt, knappe foto.
        Kan zo gebruikt worden als reclame voor een barbier

        Comment


        • #5
          Re: Ed ..... Going to the run

          Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
          Duidelijke uitleg.
          Het resultaat telt, en dit is meer dan behoorlijk als je het mij vraagt, knappe foto.
          Kan zo gebruikt worden als reclame voor een barbier
          Ook mijn gedacht
          groeten, Kristof
          Canon EOS 5D mkII

          Comment


          • #6
            Re: Ed ..... Going to the run

            Een duidelijk Gno-portret . COOL !

            Grtn Thierry

            Comment


            • #7
              Re: Ed ..... Going to the run

              Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
              Klopt helemaal wat je zegt, maar dit is een bewuste keuze en niet enkel voor de ruis meer tot zijn recht te laten komen
              maar omdat ik het beeld dat ik wil maken in PS al in het achter hoofd heb zitten
              de 180 gebruik ik vooral omdat deze een mooie DoF geeft beter dan mijn 85 en het hangt er ook vanaf wat er op de camera staat van lens
              Van nature ben ik nogal vrij lui hahahaha
              Zit nog een beetje te zoeken naar de juiste stijl die ik wil benaderen

              Mvg

              Jeannot
              Zelf ben ik aangeleerd om foto's zo correct/clean mogelijk te nemen, dat geldt op zowel belichting als iso-waarden etc. De redenering is dat je op die manier achteraf veel meer ruimte hebt om te gaan spelen tijdens je nabewerking. Een ruisloze foto met een perfect histogram, daar kun je nog alles mee doen. Stel dat je deze foto later liever toch zonder ruis wil gebruiken, zul je moeten inboeten aan kwaliteit (ruisonderdrukking). Daarbovenop is digitale (noise) en analoge (grain) ruis niet hetzelfde. In LR/PS kun je die laatste gemakkelijk toevoegen en spelen tot je de gewenste hoeveelheid hebt. Nu lijkt het wel dat je weet waar je mee bezig bent, dus het is geen kritiek op je manier van werken, maar ik deel graag welke visie ik aangeleerd heb gekregen .
              http://kasper.photography & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Ed ..... Going to the run

                Man man, hoe cool is dat?
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: Ed ..... Going to the run

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                  Zelf ben ik aangeleerd om foto's zo correct/clean mogelijk te nemen, dat geldt op zowel belichting als iso-waarden etc. De redenering is dat je op die manier achteraf veel meer ruimte hebt om te gaan spelen tijdens je nabewerking. Een ruisloze foto met een perfect histogram, daar kun je nog alles mee doen. Stel dat je deze foto later liever toch zonder ruis wil gebruiken, zul je moeten inboeten aan kwaliteit (ruisonderdrukking). Daarbovenop is digitale (noise) en analoge (grain) ruis niet hetzelfde. In LR/PS kun je die laatste gemakkelijk toevoegen en spelen tot je de gewenste hoeveelheid hebt. Nu lijkt het wel dat je weet waar je mee bezig bent, dus het is geen kritiek op je manier van werken, maar ik deel graag welke visie ik aangeleerd heb gekregen .
                  Oh maar ik zie dit niet als kritiek Rasper , ieder heeft zijn mening en die mag gedeeld worden
                  Nu voor alle zekerheid shoot ik meestal zoals bij deze foto zonder bij komend licht
                  maar ik maak uiteraard dezelfde foto of ongeveer met de D810 de 85 mm en dan wel met een Beauty Dish
                  Ik zal niet snel een foto die ik al eens gebruikt heb opnieuw gaan gebruiken tenzij de persoon in kwestie niet tevreden is.
                  Nu ik heb eventjes door je foto's gelopen en moet zeggen dat je mooie zwart wit foto's neer zet
                  Het siert je ook dat je je visie graag deelt hoe je het geleerd hebt.
                  Voor mij als hobby fotograaf heb ik alles zo een beetje zelfs geleerd daar ik weinig of geen tijd heb om school te volgen
                  Waar dan ook nog eens weinig of geen nabewerking aangeleerd wordt.
                  Maar dat is zoals met een Mua proberen creatief te zijn anders zit je met enkel wat bruids make up "wat dan ook veel werk vraagt in PS"
                  Mvg

                  Jeannot

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ed ..... Going to the run

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                    Zelf ben ik aangeleerd om foto's zo correct/clean mogelijk te nemen, dat geldt op zowel belichting als iso-waarden etc. De redenering is dat je op die manier achteraf veel meer ruimte hebt om te gaan spelen tijdens je nabewerking. Een ruisloze foto met een perfect histogram, daar kun je nog alles mee doen. Stel dat je deze foto later liever toch zonder ruis wil gebruiken, zul je moeten inboeten aan kwaliteit (ruisonderdrukking). Daarbovenop is digitale (noise) en analoge (grain) ruis niet hetzelfde. In LR/PS kun je die laatste gemakkelijk toevoegen en spelen tot je de gewenste hoeveelheid hebt. Nu lijkt het wel dat je weet waar je mee bezig bent, dus het is geen kritiek op je manier van werken, maar ik deel graag welke visie ik aangeleerd heb gekregen .


                    Zonder woorden ...................

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ed ..... Going to the run

                      Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                      http://www.peterdebruyne.com/photos/

                      Zonder woorden ...................
                      Om er toch wat woorden aan vuil te maken :

                      Het is gemakkelijk om naar fotografen te verwijzen die de regels breken en er daarmee vanuit te gaan dat de kous af is. Peter De Bruyne heeft jaren in opdracht gewerkt waarbij van hem technisch perfecte plaatjes afgeleverd moesten worden. Correcte belichting, scherpstelling etc etc. Daarmee kwam hij echter tekort aan middelen om zich emotioneel en creatief uit te drukken. Hij is dus afgestapt van het klassieke plaatje die uit je camera hoort te komen en is gaan experimenteren om de techniek te gaan overstijgen. Hij is ermee in een heel apart genre terecht gekomen.

                      Wat ik ermee wil zeggen. Je hoeft inderdaad niet noodzakelijk de regeltjes altijd toe te passen, integendeel. Maar het begint allemaal wel bij het kennen van de regeltjes, alvorens je kan weten hoe je ze mag breken. De curator van een lokale expositiehal hier is constant op zoek naar beginnende fotografen die hem fascineren omdat ze unieke beelden weten vast te leggen, zonder echt goed te weten waar ze mee bezig zijn. Het is ongedwongen fotografie, wat hij zo mooi vindt. Hij voegt er wel aan toe dat die ongedwongenheid en dat mooie verdwijnt éénmaal ze evolueren en zich aan regeltjes beginnen te houden. Dat is dan natuurlijk wel jammer als fotograaf. Het lijkt me daarom beter om bewust te fotograferen, in welke fase van je leerproces je ook bezig bent.

                      Ik vind het interessante materie om over na te denken. Maar ik wijk af .
                      http://kasper.photography & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ed ..... Going to the run

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                        Om er toch wat woorden aan vuil te maken :

                        Het is gemakkelijk om naar fotografen te verwijzen die de regels breken en er daarmee vanuit te gaan dat de kous af is. Peter De Bruyne heeft jaren in opdracht gewerkt waarbij van hem technisch perfecte plaatjes afgeleverd moesten worden. Correcte belichting, scherpstelling etc etc. Daarmee kwam hij echter tekort aan middelen om zich emotioneel en creatief uit te drukken. Hij is dus afgestapt van het klassieke plaatje die uit je camera hoort te komen en is gaan experimenteren om de techniek te gaan overstijgen. Hij is ermee in een heel apart genre terecht gekomen.

                        Wat ik ermee wil zeggen. Je hoeft inderdaad niet noodzakelijk de regeltjes altijd toe te passen, integendeel. Maar het begint allemaal wel bij het kennen van de regeltjes, alvorens je kan weten hoe je ze mag breken. De curator van een lokale expositiehal hier is constant op zoek naar beginnende fotografen die hem fascineren omdat ze unieke beelden weten vast te leggen, zonder echt goed te weten waar ze mee bezig zijn. Het is ongedwongen fotografie, wat hij zo mooi vindt. Hij voegt er wel aan toe dat die ongedwongenheid en dat mooie verdwijnt éénmaal ze evolueren en zich aan regeltjes beginnen te houden. Dat is dan natuurlijk wel jammer als fotograaf. Het lijkt me daarom beter om bewust te fotograferen, in welke fase van je leerproces je ook bezig bent.

                        Ik vind het interessante materie om over na te denken. Maar ik wijk af .
                        Heel interessant wat ik hier lees en ga je visie niet tegenspreken, integendeel !
                        De foto heeft een speciale stijl, een Ngo... zoals iemand schreef, en deze vind ik prachtig.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ed ..... Going to the run

                          portretten die binnen komen,ferm werk!
                          eos 600 d
                          lens 18-135 canon 10-22canon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ed ..... Going to the run

                            Mooie karaktervolle plaat. Top werk.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ed ..... Going to the run

                              Iedereen bedankt voor de comments 👍

                              Comment

                              Working...
                              X