Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

    Hallo, ik ben nieuw op het forum...kheb zelfs nog geen camera... . Ik ben volop op het net aan het lezen en zoeken naar cams... en ik twijfel nog tussen de digital rebel en de fz20...Het zijn natuurlijk twee verschillende toestellen met verschillende kenmerken, maar ik hoop dat hier iemand me wat meer kan vertellen in duidelijke taal .
    Anderzijds wil ik ook graag hetvolgende weten: Als ik de digital rebel zou kopen: welke lens (lenzen) heb ik nodig om mooie foto's te maken bij zowat eender welke gelegenheid...(realistisch blijven natuurlijk)

    Bedankt
    The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
    Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

    Stijn Haegemans - Foto's

  • #2
    Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

    wat ik nog vergeten ben: ideeën over waar ik het best kan kopen zijn welkom...
    ik dacht eraan om via het net te bestellen vanwege de prijs, maar ik weet niet of dit echt helemaal betrouwbaar is...
    andere goeie opties?
    The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
    Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

    Stijn Haegemans - Foto's

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

      hallo

      K'heb hier al veel positiefs gehoord over http://www.top-foto.de
      t'zijn daar goede prijzen als ge eens kijkt op de site.

      grtgs

      patrick

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

        Rare vraag eigenlijk.
        Van de Pana Fz20 is vooralsnog weinig bekend.

        Verder loopt de redenering totaal mank.

        Prosumer...
        Goedkoop,licht,universeel,sneller bruikbaar bij andere omstandigheden, matige prestaties.
        En je blijft niet content.

        DSLR...
        Duur,zwaar,lenssleuren/wisselen,meer postwerk, betere prestaties.
        En je blijft evenmin kontent.

        Wat zijn de doelstellingen??

        Voorname vraag, medunkt.

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

          ben sinds een tijdje nogal geboeid geraakt door foto's en al hetgeen errond te doen is...ik ken er nog maar weinig van.
          eigenlijk heb ik tot hiertoe vooral dingen gelezen van de fz10, maar hoorde dat in sept. een opvolger komt...
          op amerikaanse websites heb ik dan ook de digital rebel aan mooie prijzen gezien, maar heb wat schrik voor hem daar te bestellen enz.

          kzou de camera vooral gebruiken voor mooie taferelen buiten...dus natuur, mooie dingen die je ziet op reizen...
          maar binnen moet hij ook z'n mannetje kunnen staan...
          The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
          Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

          Stijn Haegemans - Foto's

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

            als ge bereid zijt om veel te foefelen zou ik voor de 300D gaan...

            je zal misschien niet direct mooie resultaten halen, maar mits veel foefelen komt dat wel
            https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

              Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes
              als ge bereid zijt om veel te foefelen zou ik voor de 300D gaan...

              je zal misschien niet direct mooie resultaten halen, maar mits veel foefelen komt dat wel
              Waarom zou je moeten foefelen om met een 300D goede resultaten te krijgen? Ik heb een 10D en heb nog nooit moeten foefelen om goede resultaten te krijgen.

              Als je zo'n commentaar geeft, graag ook een beetje verduidelijking waarom...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

                Ik heb een FZ10 en ben er zeer tevreden over, maar ge kunt hem niet vergelijken met een DSLR. De FZ10 is minstens 3 x goedkoper dan de Rebel met vergelijkbare lens. Wat fotokwaliteit betreft zal de Rebel dan weer beter zijn. De FZ 10 is een prima buitenhuiscamera (mooie kleuren, fantastische zoom (met IS), prima macro). Om binnen te fotograferen zijt ge best met een externe flash, want het ingebouwde flitsje presteert maar matig. Vanaf 200 ISO heeft hij last van ruis.
                Een fototoestel is steeds een compromis: ziet ge er niet tegen op om met een tas vol lenzen te zeulen, en ge hebt geld genoeg, koop dan de Rebel. Als ge dat wel doet, ga dan voor de Pana.
                Mijn toestel komt van NC The Store in Nederland: goede ervaring.
                Pana FZ10

                Comment


                • #9
                  Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

                  300d of fz10?

                  ik twijfelde eerst tussen deze 2. verschillende cameras maar toch.
                  en heb de fz10 gekocht.


                  en hier staat ergens matige prestaties, nou zeg maar zeer goede.

                  ik ken iemand die een 300d heeft verkocht voor de fz10.
                  met de 300d kun je betere pics krijgen. maar dan moet je er wel een aardige lens opzetten

                  ik heb liever mijn fz10 dan een 300d met een frutlens.
                  want de lens is het belangrijkst voor een goede foto.

                  en een leica 35/420mm met IS
                  is niet zomaar wat.
                  zon lens voor op een dslr dat is even sparen.

                  maar ja dan praat je al over een geld verschil dat er geen vergelijk te maken is
                  FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                  Canon EOS600d

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

                    RMarijn.. schreef:
                    en hier staat ergens matige prestaties, nou zeg maar zeer goede.
                    --------------------
                    Ik heb dat inderdaad geschreven, maar dat moet je in de juiste context lezen.
                    Het was in vergelijking met DSLR.
                    Het valt toch niet te ontkennen dat die camera's nog altijd de beste resultaten geven als we alles bekijken...
                    Scherpte,ruis...enz.
                    Als dat niet zo zou zijn ben je wel gek als je die spullen zou kopen.

                    Vraagje.
                    Stel; Een goede reflex + gestabiliseerde kwaliteitslens(zen)die gaat van 35mm tot 420 mm.

                    Kan iemand daar een prijs op plakken?
                    (Gewoon uit nieuwsgierigheid)
                    Last edited by warre; 28 augustus 2004, 07:58.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

                      Ik heb voor jou even de rekening gemaakt: prijzen bij Top-foto
                      Canon 300D bundle (met lens 18/55) 899€
                      Canon lens (75/300 IS) 489€ = 1388€

                      De FZ10 (35/420 IS) kost momenteel 559€.

                      De brandpuntsafstanden voor de Canon dienen nog omgerekend te worden naar 35mm (x factor 1,6 dacht ik?). Keuze te over aan lenzen; ik weet niet welke het best te vergelijken is met de Leicalens van de FZ10. (Er is bv. ook een Canonlens van 70-200 die 1829€ kost.) Als je geen IS wilt kom je goedkoper uit. Deze Canonlenzen zijn niet zo snel als de Leicalens (4/5,6 tegen 2,8).
                      Hoe je het ook draait of keert, het is toch een beetje appelen met peren vergelijken.
                      Pana FZ10

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

                        Bedankt,Zuk.

                        Eigenlijk moet je bij die 300mm nog een x1,4-lens bijkopen om tot 420 mm te komen zoals de fz10.

                        De mindere lichtsterkte van die lenzen wordt misschien gecompenseerd door de mogelijk hogere iso van de reflex.
                        (grotere ccd.. minder ruis)
                        Voor zover ik het begrepen heb?

                        Dus ruwweg kost een dslr 3 maal meer als een prosumer met ongeveer dezelfde mogelijkheden.

                        De vergelijking is nooit 100%, maar iedereen die begint met fotografie zal die bedenking toch maken?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

                          Eigenlijk moet je bij die 300mm nog een x1,4-lens bijkopen om tot 420 mm te komen zoals de fz10
                          Toch niet, door de cropfactor is een 300mm eigenlijk een 480mm.
                          Mark (300D)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

                            Oei...

                            Als leek staar ik mij blind op die getallen.
                            Cropfaktor? Nooit van gehoord.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon eos 300D vs. Panasonic FZ 20

                              Doe even een search en je zult versteld staan van wat je zult vinden
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X