Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon tele wildlife in jungle - raad gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon tele wildlife in jungle - raad gevraagd

    Ik ga hoogstwaarschijnlijk enkele maanden stage doen in Madiri National Park in Bolivië, waar ik onderzoek zal doen naar vogels. Daarom ga ik een telelens aanschaffen voor op een 7D, en zou ik graag beroep doen op jullie expertise.
    Het is namelijk de combinatie van afstand, kwaliteit, gewicht, lichtgevoeligheid (in jungle) en budget die me zullen doen beslissen.
    Ik heb al wat rond gekeken, en ik denk dat ik me sowieso ga moeten beperken tot de kortere-afstands lenzen, en misschien kwalitatief minder goede lenzen vanwege mijn budget, dat ik momenteel rond de 1000-1500 euro schat. Ik reken op tweedehandsprijzen, waardoor mijn budget valt tot de prijscategorie van max. 2000 euro voor een nieuwe lens.
    Ik heb ook geen statief, dus ik vroeg me af of het mogelijk is met een 200 mm / 300 mm zonder statief te fotograferen. Ik heb altijd al graag vrijheid en beweeglijkheid gehad, ook bij macrofotografie. Daarnaast lijkt het me ook interessant voor de studie dat ik snel een vogel kan fotograferen voor determinatie, hoewel mijn oorspronkelijk doel van de aanschaf van een tele wel degelijk fotografie zelf is.

    Normaal gezien zoek ik dit soort informatie zelf op op het internet, maar het is al lang geleden dat ik me hiermee heb bezig gehouden en ik moet me vooral focussen op mijn thesis. Ik hoop sneller tot een keuze te kunnen komen met jullie hulp
    Facebook
    Flickr
    500px

  • #2
    Re: Canon tele wildlife in jungle - raad gevraagd

    Ik kan geen commentaar of advies geven over welke lens je zou kunnen kopen van Canon daar ik zelf een Nikonian ben maar:
    - Je ken met een 200mm of 300mm perfect uit de hand fotograferen. Lenzen met IS helpen hier ook om de sluitertijd hoog genoeg te houden (zie puntje 3). Ik fotografeer zelfs met een 500mm f4 uit de hand maar sleep die niet mee op lange wandelingen (tenzij in een rugzak).
    - 200mm is te weinig, ga toch voor een minimum van 300mm
    - als je idd in de jungle gaat heb je het probleem van weinig licht waardoor je en/of een DSLR zal moeten hebben die hogere ISO's aankan en/of lichtsterk glas (zwaar en duur) om aanvaardbare sluitertijden te halen

    Een persoon hier fotografeert zijn vogels en wildlife met de 100-400mm lens van Canon.

    Je kan trouwens ook heden kiezen voor een schitterende Sigma lens en wel de 150-600mm die beschikbaar is in 2 varianten/prijzen:
    - De Sport versie (weather sealed, niet onbelangrijk voor de jungle): https://www.artencraft.be/nl/sigma-1...canon-s-240970
    - De Contemporary : https://www.artencraft.be/nl/sigma-1...canon-c-240973
    Deze beiden passen misschien wel in je budget, zelfs in nieuwprijs. De Sports is zwaarder, is zoals gezegd een weather sealed lens, heeft anti-bibber en een groter frontglas

    Comment

    Working...
    X