Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto toestel voor kleinzoon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto toestel voor kleinzoon

    mijn kleinzoon heeft een NIKON D3000 met een Tamron lens op 16 - 300 nieuwe lens, maar dat toestel is zo traag voor scherp te stellen, dat hij meer onscherpe foto's heeft met zoom, op groot hoek zijn die wel scherp de VC staat op, en AF ook , deze lens heeft al eens terug binnen geweest voor niet scherp stellen op groothoek, denk dat deze lens wel hele maal is na ge keken toen ze binnen was voor herstelling.
    kan het zijn dat het foto toestel NIKON D3000 te out is voor deze lens en te traag is ? ,
    Wat denken jullie van een nieuw foto toestel een CANON 760 D met een CANON 18-200 , Of een CANON 70D met een CANON 18-200, of een nieuwe NIKON maar weet niet welke BODY daar te nemen .

  • #2
    Re: foto toestel voor kleinzoon

    Ingezoomd moet je uw sluitersnelheid hoger houden voor geen bewogen beeld te hebben, velen gebruiken de regel van de sluitertijd niet onder het aantal mm's te laten komen bvb 1/300ste van een seconde bij 300mm ingezoomd als minimum, controleer de instellingen eens bij de foto's die mislukt zijn: iso, sluitertijd en diafragma
    De d3000 stond natuurlijk niet bekend als het betere toestel van nikon, mijn zoon heeft hem ook even gehad, niet denderend vond ik, en al zeker niet boven iso 800
    Wat wordt het meest gefotografeerd of is het allround?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: foto toestel voor kleinzoon

      ja allround en neemt hem mee op vakantie en dierentuin

      Comment


      • #4
        Re: foto toestel voor kleinzoon

        Heeft hij de belichtingsdriehoek en zo onder de knie?
        Kan ook aan de instellingen liggen

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: foto toestel voor kleinzoon

          ISO is de oplossing normaal. Maar de D3000 vind ik wel een behoorlijk slecht toestel met zijn CCD sensor.
          Hoe oud is kleine zoon? Moet je beetje in rekening brengen of die jongen daar wel klaar voor is.

          Comment


          • #6
            Re: foto toestel voor kleinzoon

            Wat is het max. budget. Gezien de Tamron lens, misschien bij Nikon blijven.
            De D7200 heeft een zeer snelle autofocus.

            Comment


            • #7
              Re: foto toestel voor kleinzoon

              hij is 15 jaar, maar fotografeert graag. en hij moet ook nog veel leren zoals wij nog moeten leren en bij leren.

              Comment


              • #8
                Re: foto toestel voor kleinzoon

                15 is nog jong heh. Dat wil niet zeggen dat je hem rommel moet geven maar mijn ervaren is dat ze op die leeftijd vooral denken dat de techniek geen rol speelt en al snel denken dat ze het allemaal kunnen. Daarom zou ik zeker geen toestellen zoals 70D of zo nemen. Die zijn net een brug te ver.
                Je moet het eerder zoeken in eenvoud waar ze zonder veel prullen tot een goed resultaat kunnen komen.
                Dan denk ik bv aan de Canon 100D wat echt een zeer goed toestel is maar behoorlijk eenvoudig gemaakt in gebruik.
                Alternatief is er de 1000 reeks van Canon waar ik dan geen groot voorstander van ben.
                Bij Nikon zou ik dan eventueel de nieuwste 3000 reeks aanbevelen alhoewel er toch veel op die toestellen zit dat voor verwarring zorgt.

                Dan toch maar de 100D van Canon aanbevelen.

                Daar dan een lens op zonder te overdrijven. Het mag wat lichtsterk zijn maar ik zou voor die leeftijd er geen dure toppers bij halen.
                Ook in het zoombereik zou ik zeker niet tot 300mm gaan. Ze zijn beter af met een klein bereik om het allemaal te leren.
                Je spreekt over vakantie en dierentuin. Beetje allround werk. 200mm is al meer dan genoeg voor de lang zijde.
                Voor de korte zijde ergens rond de 18mm om ook in huis wat te kunnen werken. Kan hij ook wat landschappen mee doen.
                Daar is wel veel keuze in lenzen en moet je ook een beetje kijken wat past in de portemonee.

                Canon 18-135 IS STM zou geen slechte keuze zijn denk ik.
                Canon 18-200 lijkt me ook wel wat maar is zonder IS.
                Last edited by buurmanBert; 16 april 2016, 23:02.

                Comment


                • #9
                  Re: foto toestel voor kleinzoon

                  De Canon 18 - 200 mm is toch wel met IS.
                  We zijn nog aan het denken welk .

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto toestel voor kleinzoon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                    De Canon 18 - 200 mm is toch wel met IS.
                    We zijn nog aan het denken welk .
                    Is die ook met IS? Sorry dan. Dan had ik het daar even verkeerd.

                    Wat vind je van mijn voorstel Canon 100D?

                    De reden dat ik die aangeraden heb is omdat ik een vriendinnetje van ons buurmeisje die ook aangeraden heb. En ze moet ook ergens rond die leeftijd zijn.
                    Wat zij vooral wou is technisch goed materiaal (vooral de papa wou dat) maar niet TE complex in gebruik.
                    Ik liet haar eerst even met mijn 7D werken met wat uitleg maar voelde al snel aan dat het een brug te ver was voor haar.
                    Dan heb ik een oude 450D bovengehaald en haar daar wat mee laten spelen en dat ging al een heel stuk beter omdat die eenvoudiger is.

                    En naar mijn mening heeft de 100D daar een zeer mooi compromis.
                    Het is ook een klein toestel wat in die kleine handjes beter past.

                    Anders moet je eens de handleiding van internet afhalen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto toestel voor kleinzoon

                      Ik twijfel om mijn 100D te verkopen dus mocht je eventueel geïnteresseerd zijn, laat je maar iets weten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto toestel voor kleinzoon

                        Wij zijn nog war aan het overleggen met mijn dochter en kleinzoon, maar het zit er dik in om naar die canon 100 d eens te gaan kijken in de winkel en kan hij zelf eens de toestellen eens vast nemen.
                        dank U mensen voor de uit leg hier over.

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto toestel voor kleinzoon

                          Er is momenteel actie een bij Kamera Express voor de 100D. Veel succes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto toestel voor kleinzoon

                            Persoonlijk vind ik de jonge leeftijd geen probleem, ik ben ook rond mijn 15e met reflex begonnen. Maar een 16-300 is wel een erg breed bereik (bewegingsonscherpte), wsl een vrij lichtarme lens waardoor je verder in de ISO's moet en dat zal hier niet vanzelfsprekend zijn.
                            Ik denk dat het een probleem is van lens én camera.
                            Persoonlijk zou ik bij het merk blijven, de overstap naar een ander model binnen het merk zal sneller gebeuren. Aan de andere kant kan het nooit kwaad om eens een ander merk vast te nemen, wie weet ?

                            Ik weet niet hoe het zit bij Canon betreft bediening tussen de modellen maar geef me om het even welke Nikon van een instapmodel tot het vlaggenschip en ik ben er meteen mee weg. Als ze me een Canon in handen steken voel ik me hulpeloos, er voelt niks vertrouwd aan voor mij, het voelt allemaal zo ... anders. Waarmee ik niet bedoel : slechter want ik neem aan dat het tegenovergestelde ook wel zo zal zijn.

                            Succes op de zoektocht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: foto toestel voor kleinzoon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                              mijn kleinzoon heeft een NIKON D3000 met een Tamron lens op 16 - 300 nieuwe lens, maar dat toestel is zo traag voor scherp te stellen, dat hij meer onscherpe foto's heeft met zoom, op groot hoek zijn die wel scherp de VC staat op, en AF ook , deze lens heeft al eens terug binnen geweest voor niet scherp stellen op groothoek, denk dat deze lens wel hele maal is na ge keken toen ze binnen was voor herstelling.
                              kan het zijn dat het foto toestel NIKON D3000 te out is voor deze lens en te traag is ? ,
                              Wat denken jullie van een nieuw foto toestel een CANON 760 D met een CANON 18-200 , Of een CANON 70D met een CANON 18-200, of een nieuwe NIKON maar weet niet welke BODY daar te nemen .
                              Nieuwe D3300 is op dit moment volgens vele sites het best verkopende Nikon toestel, met toch zeer goede reviews.


                              Positief: kleine compacte lichte en stevige body, 24 megapixel sensor zonder antialiasfilter, 1920x1080p, 60 bps, expeed 4 processor, burstmodus 5 bps...

                              Negatief: 11 AFpunten met 1 kruissensor, ingebouwde monomicrofoon, geen aansluiting externe hoofdtelefoon, geen ingebouwde wifi, geen touchscreen...

                              Comment

                              Working...
                              X