Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Richtprijzen verkoop foto's met licentie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Richtprijzen verkoop foto's met licentie ?

    Ik ontving onderstaand bericht (geen spam of fakers) ivm fotos op mijn website, bedoelt deze man als ik fotos verkoop met licentie of gratis geef of is het niet echt duidelijk ?
    Hoeveel zou een richtprijs zijn voor een foto met licentie te sturen naar iemand, of kan er daar moeilijk een prijs op geplakt worden ?
    Uiteraard eerst betalen via Paypal en daarna pas en groot formaat sturen...

    Subject:
    licensing files

    Message:
    I have been a fan of your work for some time. I am emailing form Kentucky in the USA. Do you license the files by chance? I would love to possibly use a couple as backgrounds for a portrait project.
    Thanks for your time,

  • #2
    Re: Richtprijzen verkoop foto's met licentie ?

    Je kan vragen wat de zot er voor geeft.

    Maar meestal wordt de prijs toch wat overschat...

    Ik heb hier ooit iemand beleefd om een foto gevraagd omdat ik die mooi vond.
    Liefst van al, gewoon een afdruk op doek 50x70, maar dat was te moeilijk. (Mijn voorstel was: ik betaal, hij bestelt bij één of andere afdrukcentrale en laat de afdruk op doek bij mij aankomen)
    Hij vroeg dan 100€ voor de full size file, enkel voor privé gebruik, en dan moest ik zelf de afdruk maar regelen.

    Dat vond ik een beetje veel...

    Comment


    • #3
      Re: Richtprijzen verkoop foto's met licentie ?

      Hangt ervan af of het voor commercieel gebruik is of niet, en of een full-res bestand nodig is of niet.
      Voor het web schrijf ik meestal een licentie voor $25 - $350 afhankelijk van de vragende partij (grote bedrijven hebben geen probleem met hogere bedragen en willen meestal gewoon dat het vooruit gaat, kleine of private creativo's hebben kleinere budgetten.)
      Voor full-res ga ik niet onder $500, weer afhankelijk van het beoogde gebruik en de duur van de licentie.

      Ik schrijf telkens een formele ondertekende licentie uit waarin ik alle voorwaarden alsook het bedrag uitzet.
      Een voorbeeld:

      Comment

      Working...
      X