Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone opladen in wagen 400mA correct of te weinig? USB 3.0 autolader ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smartphone opladen in wagen 400mA correct of te weinig? USB 3.0 autolader ?

    Ik heb een Samsung S3 I9305, de laatste tijd vind ik dat mijn telefoon traag oplaad bij gebruik enkel gps (wifi, bluetooth,...) is altijd uit.
    Als kabel gebruik ik de originele van Samsung (heb al andere geprobeerd ook), qua lader heb ik net een nieuwe gekocht (max 2400mah).

    Met de gratis app Galaxy charging free heb ik de spanning gemeten, hij kan max. 400mA-500mA laden (in het stopcontact 1000mA)
    Is dit snel genoeg voor een autolader ?

    Zijn er hier mensen die weten hoeveel mA een smartphone normaal zou moeten opladen gemiddeld ?
    Snelladers zouden niet echt werken daar dit in de telefoon beperkt is softwarematig.
    Ik las wel dat men vrij positief was over een motorola universele lader was die nog goed was.

    USB 3.0 zou sneller zijn, maar weet niet of dit bestaat vanaf een micro-usb van de telefoon naar een USB 3.0.
    Is it worth buying one of those fancy USB 3 charging cables for work? I have a micro usb 2.0 cable there. Does anyone have comparison times for charging 2.0 vs. 3.0 ?? Thanks, Mike


    Misschien is nog best zonder usb kabel in een usb ingang, gewoon van micro usb rechtstreekt met gewone kabel in de autolader.

  • #2
    Re: Smartphone opladen in wagen 400mA correct of te weinig? USB 3.0 autolader ?

    misschien de uitleg bij PCmag eens lezen.

    het is een artikel van september 2015 en Nederlands talig ;-)

    mvg. Mlap

    Comment


    • #3
      Re: Smartphone opladen in wagen 400mA correct of te weinig? USB 3.0 autolader ?

      De laadstromen zien er niet slecht uit. 500mAh is zeker niet laag te noemen.
      Ik denk eerder dat uw batterij het einde van zijn leven aan het naderen is.

      Een normale laadstroom bij uitgeschakeld toestel moet ergens rond de 200mAh liggen. Maar meestal ligt het toestel nog aan en dan mag ook wat vermogen daar naartoe gaan.
      En omdat we in een drukke maatschappij leven waarbij we het graag allemaal rap rap rap willen dan lijkt me 500mAh best goed alhoewel aan de hoge kant wat de levensduur van de batterij niet ten goede komt. Nu, veel zal je daar niet aan kunnen veranderen hoor.

      Comment


      • #4
        Re: Smartphone opladen in wagen 400mA correct of te weinig? USB 3.0 autolader ?

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        De laadstromen zien er niet slecht uit. 500mAh is zeker niet laag te noemen.
        Ik denk eerder dat uw batterij het einde van zijn leven aan het naderen is.

        Een normale laadstroom bij uitgeschakeld toestel moet ergens rond de 200mAh liggen. Maar meestal ligt het toestel nog aan en dan mag ook wat vermogen daar naartoe gaan.
        En omdat we in een drukke maatschappij leven waarbij we het graag allemaal rap rap rap willen dan lijkt me 500mAh best goed alhoewel aan de hoge kant wat de levensduur van de batterij niet ten goede komt. Nu, veel zal je daar niet aan kunnen veranderen hoor.
        Een laadstroom van 200mAh? Dat wil dus zeggen dat een batterij van 2100mAh (zoals deze van de Samsung S3) meer dan 10 uur nodig heeft om te laden.
        Een normale laadstroom? Dit is dus heel afhankelijk van de gsm.

        Een goede indicatie is de bijgeleverde lader. Als deze een maximale output heeft van 1 ampère dan zal de laadstroom daar wel in de buurt komen.

        De mijne geeft maximaal 2A maar hoeveel het is, is afhankelijk van de gebruikte telefoon en kabel.

        Als hij maar met 500mA zou laden, dan zou het meer dan 4 uur duren voor hij geladen is.

        Laadtijd is capaciteit batterij delen Door laadstroom. En het zal waarschijnlijk nog wat langer duren Door verliezen enzo.

        Mvg.

        verstuurd met het elektronische rekenwonder

        Comment


        • #5
          Re: Smartphone opladen in wagen 400mA correct of te weinig? USB 3.0 autolader ?

          Een goede richtlijn bij Li-Ion batterijen is laden met een stroom tussen 20 en 30 % van het totaal vermogen van een batterij, heb je er eentje van bv. 2.000 mAh. laadt deze dan op met een vermogen van 500 mA.
          Helaas worden veel batterijen tegenwoordig verkracht door snelladers, bij Bosch gereedschappen bv. gaan ze zo ver dat ze een ventilator in de lader inbouwen die lucht door je batterij aanzuigd om deze te koelen tijdens het laden, gaat snel, maar toch ten koste van de levensduur van een batterij.
          Sommigen gaan bij gebruik van Lithium polymeer batterijen zelfs zo ver, dat ze deze op een tiental minuten opladen in een emmer met zand, om de warmte af te voeren maar ook tegen eventueel ontbranden of ontploffen van de batterij, zie je soms bij mannen met model vliegers of autootjes.

          Last edited by Guest42; 15 april 2016, 07:41.

          Comment


          • #6
            Re: Smartphone opladen in wagen 400mA correct of te weinig? USB 3.0 autolader ?

            Het is inderdaad zo dat een te grote laadstroom zorgt voor een kortere levensduur van de accu (dat geldt eigenlijk voor zowat alle soorten accu's).
            Lithium-ion cellen warmen minder op dan bijvoorbeeld nimh cellen, maar het probleem bij lithium-ion cellen is wanneer als ze toch te warm worden, dat dat dan heel erg slecht is voor de levensduur.
            Daarom is trager laden gewoonlijk beter dan snel laden.
            De laadverliezen zijn bij lithium-ion vrij beperkt (hoe warmer een accu wordt tijdens het laden, hoe hoger de laadverliezen, de opgewekte warmte is het laadverlies).

            Als het 4 uur duurt om een smartphone in de auto te laden, dan zal je die thuis toch verder moeten laden als je niet lang genoeg onderweg bent.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X