Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reingen Dibond Acryl ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reingen Dibond Acryl ...

    Hoe gaan jullie te werk om het acryl oppervlak van een Dibond met Cryl ( krasvrij) te reingen?
    Iemand ervaring ?

    Dank jullie
    L
    Groetjes

    Lukathi

  • #2
    Re: Reingen Dibond Acryl ...

    Gewoon reinigingsproducten op basis van citroen, hangt er natuurlijk van af wat de reden van vervuiling is.

    Comment


    • #3
      Re: Reingen Dibond Acryl ...

      Bij eenvoudige reiniging lijkt me instanet en varianten een prima oplossing.
      Indien het in een rokersomgeving hangt dan is de W5 glassreiniger van de Lidl zeer efficient en het tast het materiaal niet aan.

      Moet je extreem gaan (krasjes of mat verkleuring) gebruik dan een milde carpolish

      Comment


      • #4
        Re: Reingen Dibond Acryl ...

        Meestal geeft de fabrikant of leverancier ook wel ergens aan hoe je iets kan of mag reinigen.
        Anders daar eens horen?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Reingen Dibond Acryl ...

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Bij eenvoudige reiniging lijkt me instanet en varianten een prima oplossing.
          Indien het in een rokersomgeving hangt dan is de W5 glassreiniger van de Lidl zeer efficient en het tast het materiaal niet aan.

          Moet je extreem gaan (krasjes of mat verkleuring) gebruik dan een milde carpolish
          Met tandpasta kan je vaak ook wonderen doen. Een beetje tandpasta op een doekje en een druppel water en zachtjes draaiende beweging ... (tandpasta bevat vaak puimsteen, waardoor je kan polijsten)
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Reingen Dibond Acryl ...

            Gebruik een zacht microvezeldoekje (er bestaan verschillende soorten) en als je het bij de hand hebt, dan kan je gedemineraliseerd water gebruiken zodat er achteraf geen vlekken achterblijven als het water opgedroogd is.
            Als er vetvlekken op zitten, dan kan je een heel klein beetje afwasmiddel bij het water doen.

            Fijne krasjes heb ik al verwijderd met een polijstmiddel voor autolak, je kan er eventueel zelfs een laagje autowax op zetten.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Reingen Dibond Acryl ...

              Dank jullie voor alle reacties, Het gaat hier wel degelijk om " gewoon" maar cleanen, niet om het acryl " op te waarderen" of krasjeseg te werken, dan wel vorkomen om krasjes te maken ! :-)

              enk dat il Black bandit ga " volgen", Goede tip iv gedemeneraliseerd water !! ( als ie werkt natuurlijk) :-)

              Bedankt
              Luc
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #8
                Re: Reingen Dibond Acryl ...

                Ik gebruik hier condenswater uit een ontvochtiger (wordt hier gebruikt in de badkamer om de was te drogen) voor het reinigen van de computerschermen en de tv.
                Dat is ook kalkvrij water, daardoor blijft er niets achter als het opdroogt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Reingen Dibond Acryl ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik gebruik hier condenswater uit een ontvochtiger (wordt hier gebruikt in de badkamer om de was te drogen) voor het reinigen van de computerschermen en de tv.
                  Dat is ook kalkvrij water, daardoor blijft er niets achter als het opdroogt.
                  Dat is nog straffer dan een van mijn buren. Als hij hier op verlof komt, laat hij het condenswater van zijn airco's in drinkwaterflessen van 5 liter lopen. Als hij dan terug naar België rijdt, neemt hij 4 tot 6 volle flessen mee. Dat gebruikt zijn echtgenote voor haar stoomstrijkijzer.
                  Ik kan hem niet aan het verstand brengen dat het geen gedemineraliseerd of gedistilleerd water is. Heet is gewoon vocht dat aan de lucht wordt onttrokken, inclusief zout en luchtverontreiniging. Maar hij weet alles beter want hij is leraar wiskunde aan een hogeschool.

                  Trouwens zou ik ook niet zo zeker zijn over het condenswater van een wasdroger. Dat bevat nog resten van zeep, en als je het gebruikt, ook wasverzachter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reingen Dibond Acryl ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Dat is nog straffer dan een van mijn buren. Als hij hier op verlof komt, laat hij het condenswater van zijn airco's in drinkwaterflessen van 5 liter lopen. Als hij dan terug naar België rijdt, neemt hij 4 tot 6 volle flessen mee. Dat gebruikt zijn echtgenote voor haar stoomstrijkijzer.
                    Ik kan hem niet aan het verstand brengen dat het geen gedemineraliseerd of gedistilleerd water is. Heet is gewoon vocht dat aan de lucht wordt onttrokken, inclusief zout en luchtverontreiniging. Maar hij weet alles beter want hij is leraar wiskunde aan een hogeschool.

                    Trouwens zou ik ook niet zo zeker zijn over het condenswater van een wasdroger. Dat bevat nog resten van zeep, en als je het gebruikt, ook wasverzachter.
                    Het water komt niet uit een condensdroger, de was hangt in de badkamer, en daar staat de ontvochtiger die het vocht dat uit de natte kleding komt laat condenseren.
                    Het vocht wordt dus uit de lucht gehaald, de droger komt nooit rechtstreeks in contact met de natte was.
                    In een condensatiedroogkast wordt er warme lucht rechtstreeks door de natte was geblazen, en daar wordt dan het vocht uitgehaald door het te laten condenseren, dat is min of meer een gesloten kringloop waar alle stof en zeepresten in worden opgevangen, dat water kan je dan ook niet gebruiken.

                    Ik gebruik dat water niet om een accu bij te vullen, en ook niet voor bepaalde scheikundige toestanden, maar wel om oppervlaktes te reinigen waar je kalkresten op ziet (voor mijn brillen gebruik ik dat water ook, het geeft een heel goed resultaat).
                    In een stoomstrijkijzer is dat water waarschijnlijk ook beter dan leidingwater met kalk, maar ik gebruik mijn strijkijzer bijna nooit (en in de handleiding staat dat gewoon leidingwater goed genoeg is)...
                    Voor de toepassingen waarvoor ik het gebruik voldoet dat water van de ontvochtiger perfect.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reingen Dibond Acryl ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      In een stoomstrsijkijzer is dat water waarschijnlijk ook beter dan leidingwater met kalk, maar ik gebruik mijn strijkijzer bijna nooit (en in de handleiding staat dat gewoon leidingwater goed genoeg is)...
                      Voor de toepassingen waarvoor ik het gebruik voldoet dat water van de ontvochtiger perfect.
                      Al eens de zuurtegraad van condensatiewater gemeten Bart?
                      Voor wat U het gebruikt zal dat wel geen kwaad kunnen, maar beter niet in een strijkijzer gebruiken, daar is het beste demi water te gebruiken.

                      Comment

                      Working...
                      X