Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autofocus Nikon D7000

    Hallo,

    IK heb sinds kort problemen met de autofocus van mijn camera ( nikon D7000).
    Bij heel veel foto's zeker van op een afstandje heb ik het gevoel dat de personen waar ik scherp op stel niet scherp zijn, maar net erachter vaak wel.

    Bij meer close up foto's en met een ander objectief ( 55-200 met autofocus in objectief ) lijk ik dit probleem niet te hebben.

    Weet er iemand hoe je kan checken of de interne autofocus van de body stuk is?
    Want mijn to go objectieven zijn D objectieven dus zonder autofocus in Objectief.

    Ik heb al gehoord dat er blijkbaar back-front focus problemen zouden zijn met een D7000 ( maar hier snap ik niet zoveel van om eerlijk te zijn ) en de AF-fine tuning , maar is dit niet gevaarlijk om het zelf te doen?

    Ik ben hier al mee naar de winkel geweest en ze zeggen dat de autofocus het perfect doet, maar naar mijn gevoel is dit niet. Hoevaak ik ook opnieuw probeer.
    Alvast bedankt
    Last edited by silvietje94; 13 april 2016, 22:38.

  • #2
    Re: Autofocus Nikon D7000

    Je kan de AF idd afregelen in de body, en dit is automatisch per lens, en dat kan je indien nodig gewoon terug op nul zetten...


    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Autofocus Nikon D7000

      Ditzelfde probleem heb ik met mijn Canon camera (een 60D) gehad, bij mij was het probleem afhankelijk van het gebruikte diafragma, bij f2.8 lag de afwijking bij bijna alle objectieven verder naar voren (zo'n 6 á 8 centimeter), bij f4 was de scherpstelling redelijk accuraat en bij f5.6 was de afwijking er een die meer naar achteren lag (ook zo'n 6 a 8 centimeter).

      Heb je al eens geprobeerd of de camera met het objectief dat de problemen vertoond in LiveView (heeft de D7000 dat*?) dezelfde autofocus-afwijkingen vertoond?
      Mijn 60D had er in LiveView namelijk geen last van, dus was het autofocus-systeem van de camera dat je gebruikt bij het gebruik van de doorzichtzoeker duidelijk niet in orde (is daar overigens ooit voor onderzocht en "gerepareerd" geweest maar dat loste het probleem niet op, sterker nog het werd er zelfs erger door).

      Mij werd bij de winkel aangeraden de autofocus te testen met een originele accu, zonder batterijgrip of flitser en met een normaal geheugenkaartje (geen Eye-fi dus).

      * Ik heb zelf weinig verstand van Nikon, aangezien ik een Canon gebruiker ben, dus ik ben niet op de hoogte van de modelnummers van Nikon en de corresponderende leeftijd van de camera.

      Comment

      Working...
      X