Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kan er geen afscheid van nemen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik kan er geen afscheid van nemen...

    Voor velen wss een bekend verhaal....ongeveer 40 jaar met een canon reflextoestel rondgezeuld en het gewicht beu.
    Na lang twijfelen een Fuji XT1 aangeschaft en na enkele weken dit toestel stilaan te ontdekken lijkt me dit toestel een verademing, top.
    Ondertussen heb ik 2 canon lenzen al verkocht maar in de kast ligt nog een 6D body en 17-40 lens, en hoewel ik weet dat ik die wss niet of bijna niet meer ga gebruiken heb ik het moeilijk om deze weg te doen...stom want als de body nog een langere tijd in de kast zal blijven liggen zal deze zienderogen in waarde dalen.

    Het blijft ne moeilijke
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

    Je hoeft niet noodzakelijk alles te verkopen.
    Ik heb mijn Canons zelfs vervangen door een X-T1 *en* een Nikon D7100 met een paar lenzen.

    Het verhaal is inderdaad bekend, en ik vond Fuji X ook een verademing, maar als het beweegt, is een SLR veel makkelijker te gebruiken. Pas wanneer Fuji een SLR AF kan bijhouden, zal ik de Nikon verkopen...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

      das zeker waar....ik denk dat het beste plan is de 6D houden met 1 of 2 lichtere prime lenzen.
      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
      www.ginodepreter.com

      Comment


      • #4
        Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

        Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
        das zeker waar....ik denk dat het beste plan is de 6D houden met 1 of 2 lichtere prime lenzen.
        Dat denk ik ook, goede tip ! de 2 L lenzen vervangen door een 50mm 1,4, en de rest in Fujinonglas investeren
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • #5
          Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
          Dat denk ik ook, goede tip ! de 2 L lenzen vervangen door een 50mm 1,4, en de rest in Fujinonglas investeren
          Fujinon of samyang, net een 12 mm 2.0 samyang gekocht voor op de fuji ....top, prachtige beeldhoek
          Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
          www.ginodepreter.com

          Comment


          • #6
            Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

            Soms moet je in het diepe durven springen.
            Mijn 5D II kwam niet meer buiten, mijn X-pro1&2 wel. Nog geen spijt van omdat terugkijken geen zin heeft.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Soms moet je in het diepe durven springen.
              Mijn 5D II kwam niet meer buiten, mijn X-pro1&2 wel. Nog geen spijt van omdat terugkijken geen zin heeft.
              en de 5D verkocht ??
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • #8
                Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

                Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                Voor velen wss een bekend verhaal....ongeveer 40 jaar met een canon reflextoestel rondgezeuld en het gewicht beu.

                Het blijft ne moeilijke
                Herkenbaar verhaal hoor.
                Hier idem dus.
                Sinds eind 2008 had ik de 5D MKII en in 2012 met een Systeemcamera begonnen.
                De 5D MKII nog weinig gebruikt in de laatste periode... en kon er ook geen afscheid van nemen.
                Tenslotte is dat nog altijd tot op heden nog een heel goede camera.
                De beslissing om hem te houden of niet... zal je toch zelf moeten doen.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

                  Ik vind het leuk om ouder gerief te houden, er komen altijd momenten waarop je het nog eens wil gebruiken, en als je de cash niet nodig hebt, waarom zou je verkopen?
                  Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

                    Geen probleem Mel7.

                    Voor als je er geen afscheid van kan nemen, of het een plaats moet geven in je leven.
                    Kan je altijd hier terecht:
                    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.


                    Dé condoleancethread voor camera's, bij uitstek.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik kan er geen afscheid van nemen...

                      De 17-40L kun je eventueel met adapter gebruiken. Dit is een ondergewaardeerde L-lens. Hij is trouwens meer waard in verkoop dan enkele jaren geleden want gezocht door Sony e-mount gebruikers.

                      Comment

                      Working...
                      X