Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juveniele meeuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Juveniele meeuw

    Nog een laatste eigenlijk vanop dezelfde plaats.
    Licht kwam van "rechts-achter" en was eigenlijk vrij hard, en in die zin voor mij behoorlijk moeilijk...
    Hoe kan ik beter/meer oplichten zonder de kleur en de details aan te tasten ? Gewoon met het schuivertje "exposure" lukt het niet...

    Graag jullie gewaardeerde opmerkingen !

    Last edited by ifiamminghi; 13 april 2016, 09:57.
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

  • #2
    Re: Juveniele meeuw

    Moeilijke situatie zoiets, als je teveel belicht zal de rechterkant sowieso uitgebrand zijn
    Het is ergens de kunst om de perfecte verhouding te vinden zodat je nadien de schaduwen nog kan oplichten zonder over te belichten
    Als je met PS werkt kan je in ACR de schaduwen optrekken, maar als je te ver gaat is dat altijd ten nadele van de kwaliteit

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Juveniele meeuw

      Bedankt voor de reactie. Mag ik hieruit ook besluiten dat dit het beste is wat in de gegeven omstandigheden haalbaar is/was ?
      Ik denk dat ik in LR er het maximaal mogelijke heb uitgehaald...
      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: Juveniele meeuw

        heb je enkel met exposure gewerkt? Je kan nog de witte tinten wat oplichten en met helderheid ook nog lichtjes proberen wat meer structuur naar boven te halen. Kan natuurlijk moeilijk zien wat het resultaat zal zijn maar het is te proberen.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Juveniele meeuw

          Uiteraard exposure, maar evenzeer met whites, black, clarity.... denk echt dat het maximale er uit gehaald werd... maar dit is duidelijk niet voldoende.
          Zal dus maar beter deze naar de vuilnisbak verwijzen en helemaal opnieuw gaan beginnen maar dan hopelijk in betere omstandigheden.
          Toch iedereen bedankt van de reacties.
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment

          Working...
          X