Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

    Hallo,

    Aangezien mijn man voor zijn job veel in Frankrijk is, en grote afstanden doet met de wagen, krijgen we op regelmaat een boete, nooit geen spectaculaire bedragen, maar het loopt toch op.
    Nu dacht ik eraan een coyote te kopen, die verwittigd als er flitspalen staan. Kan hij even wat af remmen .
    Mijn vraag is dat legaal, ik dacht daar eens iets over gelezen te hebben, dat het zou verboden zijn.
    Wil zeker zijn, voor ik tot de aankoop over ga, en tenslotte moet je er een abonnement voor betalen ook maandelijks.
    Dank voor jullie reacties
    mvg Twijfelaar.

  • #2
    Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

    Even zoeken en een adequaat antwoord: http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-vak...rbod-navigatie
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

      ik weet niet welk abonnement jullie hebben of bij welke provider maar coyote is gratis bij een panter-abonnement van mobistar ...

      Comment


      • #4
        Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

        Heel eenvoudig toch en bovendien gratis.
        Je man dient zich aan de toegelaten snelheden te houden, dan krijgt hij geen boetes meer, hoeft geen coyote te kopen, hoeft geen abonnement te nemen....
        En last but not least, hij brengt ook geen andere weggebruikers die zich wel aan de snelheidsbeperkingen houden, in gevaar.
        Op alle vlakken een voordeel dus .

        Comment


        • #5
          Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Heel eenvoudig toch en bovendien gratis.
          Je man dient zich aan de toegelaten snelheden te houden, dan krijgt hij geen boetes meer, hoeft geen coyote te kopen, hoeft geen abonnement te nemen....
          En last but not least, hij brengt ook geen andere weggebruikers die zich wel aan de snelheidsbeperkingen houden, in gevaar.
          Op alle vlakken een voordeel dus .
          Jij kreeg nog nooit een boete? Hebt nooit een bord gemist of toevallig iets te snel gereden?
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

            Juist, ik snap het ook niet, de GPS madam zegt mij altijd wanneer ik over de plaatselijke snelheidslimiet zit, dan is het toch een kwestie van het gaspedaal even te lossen ?

            Maar Coyote kan volledig legaal in Frankrijk gebruikt worden sinds 2012, dus geen zorgen maken.
            Last edited by Empe; 13 april 2016, 11:05.

            Comment


            • #7
              Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
              Juist, ik snap het ook niet, de GPS madam zegt mij altijd wanneer ik over de plaatselijke snelheidslimiet zit, dan is het toch een kwestie van het gaspedaal even te lossen ?
              Elke GPS heeft fouten in de kaartgegevens. Soms staat er 90Km/u op de GPS en is het in realiteit 70 of zelfs 50 maar het omgekeerde heb ik ook al gezien.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                Juist, ik snap het ook niet, de GPS madam zegt mij altijd wanneer ik over de plaatselijke snelheidslimiet zit, dan is het toch een kwestie van het gaspedaal even te lossen ?
                En dit stemt overeen met de werkelijkheid? Onlangs in Frankrijk gereden en TomTom gaf de verkeerde snelheidsaanduiding, was wel in mijn voordeel want ik iedereen snelde mij voorbij...
                Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                Comment


                • #9
                  Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                  Daarom is een gps een HULPmiddel en geen vervangmiddel voor je eigen verantwoordelijkheid om je ogen te gebruiken en dus de verkeersborden en dergelijke op te merken en na te leven.

                  Zo'n Coyote werkt in Frankrijk ook eerder zoals de waarschuwingen van een GPS systeem : het werkt via de gegevens van meerdere wettelijk toegelaten databases en niet via het plaatselijk opsporen van flitsers a la minute.

                  Eigenlijk hoort de applicatie te worden aangepast, een soort update van de toepassing waardoor men niet meer zou kunnen zien of het gaat om te waarschuwen voor flitspalen of andere ' hindernissen ', aparte iconen voor radars zouden niet meer mogen getoond worden op het schermpje.

                  Je kan dat al zien als je de belgische site vergelijkt met de franse.

                  En ook Coyote zit met mogelijke foutjes en / of fouten, zoals alles en iedereen fouten heeft of kan maken ...

                  Of zoals de Fransen het schrijven :

                  D'ici la fin du mois de novembre, les avertisseurs radars des divers membres de l'AFFTAC (Avertinoo, Coyote, Eklaireur, Wikango, Takara, Inforad, Ecologic) ne seront plus autoriser à indiquer la localisation des radars fixes ou mobiles et des contrôles routiers opérés par les forces de l’ordre. Ces avertisseurs radars seront transformés en Assistants d'aide à la conduite avec ou sans intervention de l'utilisateur (mise à jour automatique, téléchargement d'un nouveau logiciel, etc).

                  En effet, pour éviter l'interdiction totale des avertisseurs radars prévue lors du Comité Interministériel de la Sécurité Routière du 11 mai 2011, l’association française des fournisseurs et utilisateurs de technologies d’aide à la conduite (AFFTAC) et le ministère de l’intérieur ont conclu, le 28 juillet 2011, un protocole relatif aux outils technologiques d’aide à la conduite de véhicules terrestres à moteur entre.
                  Ook gekend als Protocole relatif aux outils technologiques d’aide à la conduite de véhicules terrestres à moteur, conclu le 28 juillet 2011, entre le ministère de l’intérieur et l’association française des fournisseurs et utilisateurs de technologies d’aide à la conduite (AFFTAC)
                  Last edited by Empe; 13 april 2016, 11:34.

                  Comment


                  • #10
                    Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                    Beter opletten als hij rijdt, elke vaste flitspaal wordt met borden aangekondigd. Of gewoon de gemiddelde snelheid van de Fransen aanhouden, die weten het best waar alles staat

                    Comment


                    • #11
                      Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                      Ik ben 2 weken geleden van België naar Spanje gereden met de bedoeling om me voor 100% aan de snelheidsregels te houden.
                      Gewoonlijk heb ik op die rit 2 tot 4 boetes.
                      Niettemin ook deze keer op de A9 te Beziers toch een boete opgelopen. Had 97 gereden i.p.v. 90. Gecorrigeerd naar 92 kostte dat 45€.
                      De randwegen rond Metz, Nancy, Lyon en Beziers zijn echte valstrikken. Je komt van 130 tot een bord 110. Aan de achterkant van het bord zit de flitser. Je moet dus echt het bord aan 110 passeren, of je hebt prijs. Je laten uitbollen als je het bord ziet is niet voldoende. Je moet echt iedere keer remmen. Idem met de borden 90 en 70 die in grote hoeveelheid op deze randwegen staan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                        Oorspronkelijk geplaatst door twijfelaar 15 Bekijk bericht
                        Aangezien mijn man voor zijn job veel in Frankrijk is, en grote afstanden doet met de wagen, krijgen we op regelmaat een boete, nooit geen spectaculaire bedragen, maar het loopt toch op.
                        Nu dacht ik eraan een coyote te kopen, die verwittigd als er flitspalen staan. Kan hij even wat af remmen .
                        Iedereen kan eens wat gemist hebben van een bord of even onoplettend zijn, maar als dat met de regelmaat gebeurt ... dan scheelt er toch ook iets aan de rechter voet.
                        Waarom er niet gewoon aan denken om de verkeersregels te volgen?
                        Op lange afstanden cruise control gebruiken of speed limit instellen beperkt de kans op boetes enorm.
                        Ik heb ook een Coyote gehad toen ik veel de baan deed, maar die enkel gebruikt voor de verkeersinfo en waarschuwing snelheidsindicatie omdat mijn toenmalige wagen geen GPS of cruise control had.
                        Mobiele controles staan niet altijd vermeld, zeker niet als ze er pas staan en voor de rest doen de meesten valse meldingen bij elk voertuig dat in panne staat.
                        Recente GPS toestellen geven meestal de toegelaten snelheden op de gevolgde weg weer, niet altijd volledig up to date, maar dat is een Coyote ook niet.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Jij kreeg nog nooit een boete? Hebt nooit een bord gemist of toevallig iets te snel gereden?
                          Dat is dan toch nog wat anders dan wat de TS aanhaalt:
                          krijgen we op regelmaat een boete
                          Dan spreekt men al wat minder over "toeval".
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Iedereen kan eens wat gemist hebben van een bord of even onoplettend zijn, maar als dat met de regelmaat gebeurt ... dan scheelt er toch ook iets aan de rechter voet.
                            Waarom er niet gewoon aan denken om de verkeersregels te volgen?
                            Op lange afstanden cruise control gebruiken of speed limit instellen beperkt de kans op boetes enorm.
                            Ik heb ook een Coyote gehad toen ik veel de baan deed, maar die enkel gebruikt voor de verkeersinfo en waarschuwing snelheidsindicatie omdat mijn toenmalige wagen geen GPS of cruise control had.
                            Mobiele controles staan niet altijd vermeld, zeker niet als ze er pas staan en voor de rest doen de meesten valse meldingen bij elk voertuig dat in panne staat.
                            Recente GPS toestellen geven meestal de toegelaten snelheden op de gevolgde weg weer, niet altijd volledig up to date, maar dat is een Coyote ook niet.
                            Ja we voelen ons allemaal akelig door de aanslagen om naar de vlieghaven te gaan, maar we zijn vrijbuiters als het om het verkeer en zijn regelement gaat. Onthou dat er in Belgie alleen 2 verkeerdoden per DAG zijn. Men is meer bezig om slimme omzeil trukjes te gebruiken dan gewoon het regelement wat na te leven.

                            Just my 2 cents, heb ook dierbaren verloren door dat ellendige verkeer.
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #15
                              Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Jij kreeg nog nooit een boete? Hebt nooit een bord gemist of toevallig iets te snel gereden?
                              O jawel hoor, in chronologische volgorde :

                              - eentje voor snelheidsovertreding : 76 km/u ipv 70 km/u (ongeveer 35 jaar geleden in Brugge)
                              - eentje voor verkeerd parkeren in Zoetermeer (Nl)
                              - eentje voor snelheidsovertreding : 54 km/u ipv 50 km/u (in Zulte, dit was mijn derde en laatste en dateert van ongeveer 12 jaar geleden)

                              Ik kreeg er dus drie over een periode van 46 jaar .....
                              Last edited by Guest17; 13 april 2016, 13:33.

                              Comment

                              Working...
                              X