Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands verkoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands verkoop

    Hallo,

    Vind dat deze laatste tijd niet goed meer loopt, is het omdat de nieuwe camera's te snel opeen volgen?
    Vroeger kreeg men hier zijn spullen nog weg maar nu blijkbaar niet meer....

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Tweedehands verkoop

    .....dan heb je dus een probleem denk ik, al je postings gaan in de rubriek te koop aangeboden, misschien eens op Marktplaats proberen.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands verkoop

      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Hallo,

      Vind dat deze laatste tijd niet goed meer loopt, is het omdat de nieuwe camera's te snel opeen volgen?
      Vroeger kreeg men hier zijn spullen nog weg maar nu blijkbaar niet meer....

      Mvg
      Heeft gewoon te maken met het feit dat de verkoper de maximumprijs wil krijgen voor wat hij verkoopt, en de koper wil er minder dan het minimum voor geven (en dat is van beiden hun goed recht).
      En dat is niet alleen hier, maar op elke tweedehandssite.
      Voor iets (fotografisch materiaal) wat nog in perfecte staat verkeert wil ik altijd 70 % van de huidige nieuwwaarde geven, en indien nog onder garantie dan 80 %.
      Ik vind dit toch redelijk, maar je wordt meestal uitgelachen wanneer je dergelijke biedingen doet.
      Veel verkopers zoeken dan ook nog eens de allerduurste prijs die je op vandaag kan vinden om aan te tonen hoeveel iets op vandaag kost... .

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands verkoop

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Hallo,

        Vind dat deze laatste tijd niet goed meer loopt, is het omdat de nieuwe camera's te snel opeen volgen?
        Vroeger kreeg men hier zijn spullen nog weg maar nu blijkbaar niet meer....

        Mvg
        Is ook te zien wát je verkoopt denk ik
        Maar het materiaal zakt idd vlugger van prijs (zeker de body's) door de veel te vlugge opeenvolging van body's....
        hetgeen jij de laatste tijd wilt verkopen is ook geen klein grut hé, niet iedereen wilt een d4s uiteraard en ik denk dat ook de d750 een beetje roet gestrooid heeft tov zo'n body's

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands verkoop

          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Hallo,

          Vind dat deze laatste tijd niet goed meer loopt, is het omdat de nieuwe camera's te snel opeen volgen?
          Vroeger kreeg men hier zijn spullen nog weg maar nu blijkbaar niet meer....

          Mvg
          jah nikon hé (sorry kon het niet laten)

          Je verkoopt natuurlijk niet zomaar een simpel toestel hé...
          Anders moet je hier eens zien. Die zijn altijd opzoek naar zulk materiaal.
          Ik heb er zelf al enkele zaken gekocht (nog niet verkocht)

          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands verkoop

            @ reservoir dog

            ik heb ook al veel materiaal verkocht via dit forum, en de laatste tijd loopt dit echt minder

            heb een aantal weken terug een 7dII in de verkoop gezet, en welgeteld 1 geïnteresseerde , die deze dan wel gekocht heeft, maar nog nooit meegemaakt dat er zo weinig reactie op een relatief nieuw toestel kwam, en dit terwijl de vraagprijs echt niet overdreven was

            heb nu ook nog een canon ef 300L f4.0 te koop staan, is nog geen jaar oud, zelfs nog geen reactie gehad van potentiele kopers ...

            Marc
            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands verkoop

              De boost is voorbij ... Je kan nu overal set kopen en er wordt te snel en te vaak nieuw materiaal aangeboden.
              Begin 2000 al melden we hier op het forum dat het beter was, is te investeren in goed glas en minder in de body. Dit is nog steeds zo, maar ook aan het glassoorten glastypes ... lijkt geen einde te komen en door overaankoop ontstaat overaanbod en dat raak je aan de straatstenen niet meer kwijt.
              Anno 2006 zocht men zich een gek naar een 70-200mm 2,8 .... Onbetaalbaar nieuw en tweedehands gingen ze als zoete broodjes ...
              Anno 2016 zie ik in een tweedehandszaak een 4-tal 70-200mm 2,8 (Nikon, Canon, SIgma, ) staan, ze staan er al meer dan een jaar al dan niet nog langer ...
              Indertijd vond je nagenoeg geen tweedehands objectieven macro ... Je kan er nu straten mee plaveien ....

              Sorry, gewoon van alles veel te veel en veel te snel ...
              We lezen ook regelmatig mensen die plots de boel verkopen omdat ze zich miskocht hebben, of gewoon er mee stoppen. ALs je dan de etalage ziet dan frons ik toch mijn wenkbrauwen hoor.
              Het wordt moeilijker tweedhandsverkoop als een financiële input te zien voor de aankoop van nieuw materiaal. Dat lukt minder en minder tenzij een grote bijkomende fincanciële tussenkomst. Een D4s met amper 725 kliks (sorry als het de uwe was) verkopen ? Daar begrijp ik eerlijk gezegd geen bal van.
              Inderdaad, maar iedereen is baas in eigen huis, maar het straatleven is wel grondig veranderd en zal nog grondiger veranderen ... En er is nog steeds zoiets van crisis die als een gladde adder onze grasperkjes binnen sluipt. Je ziet hem niet, maar hij is er ...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands verkoop

                Mensen reageren soms ook raar bij het berekenen van hun prijzen.

                Onlangs had ik een lens aangeboden; nieuwprijs 950 in de winkel ( kamera-express / fotokonijn / ... )

                - Komen ze met een site af die producten uit hongkong laat leveren waar de lens 700 euro kost.
                - Dan komen ze af, 21% btw af 700€ omdat hij tweedehands die geen btw meer wil betalen.
                - Dan komen we op €553 en omdat het tenslotte tweedehands is, willen ze er maar 3/4de voor betalen
                - €400 en een klets..

                Ik viel bijna op mijn ***
                Last edited by Anteros; 13 april 2016, 12:46.
                Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehands verkoop

                  Er zijn natuurlijk ook veel mensen die voor iets wat nieuw 730€ kost, 600 of 625€ gaan vragen tweedehands omdat ze "het bijna niet gebruikt hebben"
                  Tja, dan blijf je ermee in je handen zitten hé!
                  Het is een beetje vraag en aanbod, en zeker in de duurdere regionen (alle merken bijna) zie je meer aanbod dan vraag waardoor de prijzen zeer sterk vallen!
                  Kijk naar bvb de d800's van nikon hoeveel ze daar maar niet meer voor geven sinds de d810 uit is, bijna 1/3de van de oorspronkelijke nieuwprijs, duidelijk een geval van overaanbod denk ik dan...

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehands verkoop

                    Ik heb even geteld ...
                    Neem nu Nikon vanaf 2000.
                    Op Dpreview zijn er daar juist 244 de revue gepasseerd. Dwz, 244 nieuwe fototoestellen op amper 15 jaar tijd.
                    Van die 244 toestellen zijn er 187 compact's, 11 systeemcamera's en 46 DSLR ....
                    Als we die DSLR bekijken en daar de D1, D70 opnemen is er niet echt veel innovatief aangepast. ISO werd beter, AF werd beter en meer en meer punten, en de snelheid gaat omhoog. Een paar nieuwe sensoren, Wifi en hier en daar GPS, opklapbaar LCD, sporadisch electronische zoeker/viewer
                    Hoe duurder het toestel, hoe minder toeters en bellen erbij komen. bv GPS is ondenkbaar bij de Dx-reeks. Teweinig plaats ...
                    Ik vermoed dat we hetzelfde kunnen aanhalen voor alle andere merken ... wat ons tenslotte leidt dat er echt wel teveel is. Trop est trop.
                    Fotografen zijn rare vogels.
                    Er wordt een release aangekondigd en nog voor de eerste testen, ... beschikbaar zijn wordt er al besteld (pre-order) en wil men af van de huidige hardware om te vervangen ...
                    Dit leidt onherroepelijk tot:
                    1) Overaanbod
                    2) Lage prijsvoorstellen van de eventuele koper. Die is ook zo dom niet om dan het onderste niveau aan te bieden want de verkoper heeft eigenlijk geld nodig.
                    Algemeen Vraag en Aanbod. Wie een beetje het geheel volgt kan soms gouden zaken doen ten nijde van de verkoper. Het principe: "Ik betaal steeds te veel (Ik heb niet direct het toestel nodig dus, maar als ik het aan een gunstige prijs krijg ...). Ik krijg steeds te weinig (want ik heb het nodig)" wordt hier alleen maar voelbaarder.
                    Last edited by Wim.Vanmaele; 13 april 2016, 20:00.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweedehands verkoop

                      Ik denk ook wel dat het verkopen van een D4s aan 4000 euro niet meevalt in de hobby sfeer.
                      En iemand met een bedrijf koopt die natuurlijk in de winkel op factuur om de btw te kunnen verwerken.
                      Ook ik ben wel nieuwsgierig waarom je die al verkoopt met 822 clicks. Dit maakt mij meer achterdochtig eigenlijk.
                      Hij is al wel meer dan 1000x bekeken. Dus aan kijkers geen gebrek. Wat ook veel gebeurt in de winkels tegenwoordig.
                      Daar kijken en daarna online bestellen.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tweedehands verkoop

                        Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                        Ik denk ook wel dat het verkopen van een D4s aan 4000 euro niet meevalt in de hobby sfeer.
                        En iemand met een bedrijf koopt die natuurlijk in de winkel op factuur om de btw te kunnen verwerken.
                        Ook ik ben wel nieuwsgierig waarom je die al verkoopt met 822 clicks. Dit maakt mij meer achterdochtig eigenlijk.
                        Hij is al wel meer dan 1000x bekeken. Dus aan kijkers geen gebrek. Wat ook veel gebeurt in de winkels tegenwoordig.
                        Daar kijken en daarna online bestellen.
                        Klopt... Vraag is ook waarom je een toestel van pakweg 5000 euro koopt om het na 800 foto's er mee gemaakt te hebben terug te verkopen ? Niet goed nagedacht dan zeker voor je deze aankoop deed... dat kost natuurlijk centen... laat het een les zijn , best eens goed nadenken en dan kopen... Da's zo ongeveer zoals een wagen nieuw kopen , er 3 toertjes mee rond de wijk rijden en zeggen van t'ja , hij ligt me niet , ik ga hem terug van de hand doen.... zal ook centen kosten...
                        Ik heb zelf ook een 1Dx die veel euro's geeft gekost, maar die ga ik toch nog lang gebruiken voor die de deur uitgaat...
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tweedehands verkoop

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Klopt... Vraag is ook waarom je een toestel van pakweg 5000 euro koopt om het na 800 foto's er mee gemaakt te hebben terug te verkopen ? Niet goed nagedacht dan zeker voor je deze aankoop deed... dat kost natuurlijk centen... laat het een les zijn , best eens goed nadenken en dan kopen... Da's zo ongeveer zoals een wagen nieuw kopen , er 3 toertjes mee rond de wijk rijden en zeggen van t'ja , hij ligt me niet , ik ga hem terug van de hand doen.... zal ook centen kosten...
                          Ik heb zelf ook een 1Dx die veel euro's geeft gekost, maar die ga ik toch nog lang gebruiken voor die de deur uitgaat...
                          Idd, was de reden, niet zo goed nagedacht..
                          Zal me niet meer overkomen
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tweedehands verkoop

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Idd, was de reden, niet zo goed nagedacht..
                            Zal me niet meer overkomen
                            Heb je de body al eens te koop gezet op Birdpix ? Daar zitten hoofdzakelijk fotografen die dergelijke toestellen ( robust , snel, waterdicht ) gebruiken, op BD is dit echter een minderheid , ik denk dat je daar een groter publiek kan aanspreken ?
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment

                            Working...
                            X