Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief of combinatie is beter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief of combinatie is beter?

    1 lens van 28 -300 mm
    of 1 van bv 28-55 en de andere bv 75-300 .

    Ik heb namelijk een eos 300d met de twee bovenvermelde lenzen .
    Maar denk er al aan om deze te vervangen door 1 een 28- 300 ,omdat ik dan niet steeds moet wisselen en zo het rondvliegend stof niet in de camera krijg.

    Onduidelijke topictitel. j@n Moderator.
    Last edited by j@n; 26 augustus 2004, 12:43.
    Groetjes
    http://www.vehe.be

  • #2
    Re: Wat is beter ?

    als je stofschuw bent ,je geen bezwaar hebt tegen het gewicht alsook goed voorzien bent van "duiten" ( 2300-2600 eurokes) en nog lang kan wachten zou ik je zeker de 28-300 L IS USM aanraden.

    Comment


    • #3
      Re: Wat is beter ?

      2300- of 2600 eurokes zal wat veel zijn schat ik.

      Het zal veel minder moeten , in het begin dacht ik ook aan een lens met anti shake ,maar zoveel geld heb ik niet ter beschikking .Of mijn valies pakken dat zou ook kunnen.
      Groetjes
      http://www.vehe.be

      Comment


      • #4
        Re: Wat is beter ?

        Vergeet in elk geval niet dat hoe meer keer zoom, hoe minder de kwaliteit (er zijn een paar uitzonderingen, maar niet veel...). Of dat opweegt tegen het stofprobleem? Daarnaast sluit je ook het stof niet buiten door niet meer van lens te veranderen!...
        En eens je zelf de sensor "geswapped" hebt, zul je zien dat er eigenlijk niet veel aan is...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Wat is beter ?

          1 lens van 28 -300 mm
          of 1 van bv 28-55 en de andere bv 75-300 .

          Ik heb namelijk een eos 300d met de twee bovenvermelde lenzen .
          Je bedoelt ongetwijfeld de 18 -55 ipv de 28-55.
          Die 18 zou ik zeker houden, want met de 1,6x cropfactor kan je die zelfs al bijna geen groothoek meer noemen...
          Mark (300D)

          Comment


          • #6
            Re: Wat is beter ?

            Een 28-300 is een superzoom (gaat immers van groothoek door normaal naar tele bereik heen). In het algemeen kun je stellen dat dat niet van positieve invloed is op de optische kwaliteiten van het ding. Verder... een zoomlens trekt ook stof naar binnen, stofproblemen hou je toch wel.

            Ik zou gaan voor twee of meer losse objectieven. Regelmatig even het camerahuis schoonblazen en eens per twee maanden ofzo de zeem erdoor (nou ja, zeem... swabs dan).

            De enige reden voor een superzoom is dat je minder mee te sjouwen hebt tijdens vakanties bijvoorbeeld...

            Comment

            Working...
            X