Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon back-up/2de camera voor D7000+nikkor 200-500 combo (safari)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon back-up/2de camera voor D7000+nikkor 200-500 combo (safari)

    Hey,

    Omdat ik in oktober op safari ga, heb ik sterk geïnvesteerd in goede telelens, namelijk de Nikon 200-500.
    Deze kan ik dan combineren met mijn Nikon D7000.

    Echter omdat het bijzonder stoffig is op safari is het onmogelijk om van lens te verwisselen.
    Bovendien mis je dan zeker de actie.

    Daarom dacht ik om een 2de body te kopen om tussendoor landschappen te fotograferen of dichtbij actie te kunnen vastleggen.
    Ik heb al een standaard zoom 18-105 dus ben ik opzoek naar een body.

    Aangezien de D7200 mid-cycle is en de D7300 nog niet is aangekondigd, is dit in mijn ogen en té zware investering gezien mijn telelens escapade.
    (Waarbij D7000 dan back-up wordt).

    Wat raden jullie aan? Een D3x00 of D5x00 of toch een D7x00 body?
    Ik heb wel nog even de tijd om ergens een promotie mee te pikken.
    Wat is de beste prijs-kwaliteitsverhouding?

  • #2
    Re: Nikon back-up/2de camera voor D7000+nikkor 200-500 combo (safari)

    Een D5*** moet je wel meer in de menu's duiken om settings te veranderen, terwijl de d7*** meer op de body toegankelijk maakt. Indien dit geen probleem is (je bent er snel mee weg, alleen als het snel moet gaan verlies je wat tijd) is die D5*** een goeie backup keuze volgens mij.
    En de meerprijs als je in die reeks gaat tov de instap 3*** is ook niet zo groot (zou die 3*** links laten liggen).

    Comment


    • #3
      Re: Nikon back-up/2de camera voor D7000+nikkor 200-500 combo (safari)

      Pangea,

      Als ik met 2 camera's op pad ben, dan zet ik meestal de 70-300mm Tamron op de D7200 en de 11-16mm Tokina op de D5200.
      Die laatste levert ook schitterende beelden op die weinig moeten onderdoen voor de D7200 behalve op de hogere ISO's.
      Qua gebruiksgemak moet je met de D5200 wat vaker in de menu's duiken, maar dat is op zich ook geen probleem.
      En ik zet de 18-105mm ook vaak op de D5200 en die combinatie werkt perfect.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon back-up/2de camera voor D7000+nikkor 200-500 combo (safari)

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Pangea,

        Als ik met 2 camera's op pad ben, dan zet ik meestal de 70-300mm Tamron op de D7200 en de 11-16mm Tokina op de D5200.
        Die laatste levert ook schitterende beelden op die weinig moeten onderdoen voor de D7200 behalve op de hogere ISO's.
        Qua gebruiksgemak moet je met de D5200 wat vaker in de menu's duiken, maar dat is op zich ook geen probleem.
        En ik zet de 18-105mm ook vaak op de D5200 en die combinatie werkt perfect.

        Jaja
        Ok heel interessant om te weten!
        Ik denk dat hogere ISO geen probleem kan zijn aangezien er weinig kans is dat ik de back-up camera in het donker zal gebruiken...
        Mijn D7000 heeft daar trouwens sowieso meer last van dan een D7200 dus ben ik het wel gewoon.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon back-up/2de camera voor D7000+nikkor 200-500 combo (safari)

          2de handse D7x00, die je na de vakantie dan samen met D7000 verkoopt en een D7300 aanschaft.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X