Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geoorde fuut

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Geoorde fuut

    Ook eens een poging ondernomen...slijkkerige natte broek en natte voetjes aan overgehouden ...en deze beeldjes natuurlijk....

    DSC_8416af+bd by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    DSC_8406a by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    DSC_8416-2 by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Geoorde fuut

    fijne reeks, maar nummer 2 steekt er voor mij met kop en schouders boven uit
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Geoorde fuut

      Sorry Freddy, de Fuut staat er prima op maar de bewerking is totaal onnatuurlijk
      Ik snap niet dat je weer kiest om de voor- en achtergrond te blurren bij de eerste en de tweede ??

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Geoorde fuut

        Sorry Freddy, de Fuut staat er prima op maar de bewerking is totaal onnatuurlijk
        Ik snap niet dat je weer kiest om de voor- en achtergrond te blurren bij de eerste en de tweede ??

        grts
        Sieg
        heb begrip voor je zienswijze siegfried...maar waarom denk je dat ze dat vervagen van beelden uitgevonden hebben.... is ook een kwestie van smaak...vind nr 1 redelijk goed gelukt ....toch bedankt voor je reactie....
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Geoorde fuut

          Knappe plaatjes Freddy !
          Maar ik moet siegfried gelijk geven . Vervagen is hier niet nodig.

          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Geoorde fuut

            Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
            heb begrip voor je zienswijze siegfried...maar waarom denk je dat ze dat vervagen van beelden uitgevonden hebben.... is ook een kwestie van smaak...vind nr 1 redelijk goed gelukt ....toch bedankt voor je reactie....
            Ik begrijp wat je wil zeggen Freddy, en soms moet het wel kunnen al moet dat je dat zo weinig mogelijk proberen doen
            Hetgeen steeds enorm opvalt bij je vervagen is de abrupte overgang van scherp naar flou, dit is technisch niet mogelijk indien het vlak horizontaal is
            Dus dat is zeker een werkpunt als je toch persé wilt vervagen.
            Ik; weet niet of je werkt met PS, indien wel probeer dan de laag van het vervagen op een aparte laag te zetten
            Neem dan een gradient en laat die vervaging een natuurlijk verloop krijgen in het horizontale vlak

            Ook een aandachtspuntje, neem nu je eerste foto
            Daar begint links de vervaging hoger dan rechts van de Fuut, dit kan niet en valt onmiddellijk op
            Je dof loopt altijd gelijk met de oppervlakte van je lens, zowel rechts als links (uiteraard als er niks tussen je onderwerp en lens zit)

            Ik hoop dat het op deze manier wat duidelijker wordt wat ik bedoel
            Als je het doet moet je het op een manier doen dat het zo min mogelijk opvalt

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Geoorde fuut

              Ik; weet niet of je werkt met PS, indien wel probeer dan de laag van het vervagen op een aparte laag te zetten
              Neem dan een gradient en laat die vervaging een natuurlijk verloop krijgen in het horizontale vlak
              ik werk idd met een laag wat dat vervagen aangaat....ge hebt dan verschllende soorten van vervaging maar ik vind alleen oppervlakte vervagen goed

              [QUOTE]
              Ook een aandachtspuntje, neem nu je eerste foto
              Daar begint links de vervaging hoger dan rechts van de Fuut, dit kan niet en valt onmiddellijk op
              Je dof loopt altijd gelijk met de oppervlakte van je lens, zowel rechts als links (uiteraard als er niks tussen je onderwerp en lens zit)
              [QUOTE] volledig mee eens
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Geoorde fuut

                Toch mooie beelden, maar het vervagen kijkt wel echt heel onnatuurlijk...

                Groeten,
                Raf
                Instagram

                Comment

                Working...
                X