Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Treurplein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Het Treurplein

    Eentje van gisteren in het hartje van BXL, indrukwekkend met al die bloemen en kaarsjes... om stil van te worden.




    UPDATE


    Bedankt om te kijken
    Last edited by FotoMaggio; 13 april 2016, 18:33. Reden: Update
    www.sandromaggio.com

  • #2
    Re: Het Treurplein

    Een sterk beeld vanuit een iets ander standpunt gezien over de gebeurtenissen.

    Comment


    • #3
      Re: Het Treurplein

      Mooi gedaan, foto met een boodschap.

      Comment


      • #4
        Re: Het Treurplein

        Totaal andere invalshoek, sterk.
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Het Treurplein

          Een foto om zelf even stil van te worden, emotie. Alleen die overbelichte vlek vind ik storend in het geheel.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Het Treurplein

            Gedachte goed en treffend, techniek slecht.
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment


            • #7
              Re: Het Treurplein

              Bedankt voor de reacties Henk 47 wat kan er volgens jou worden bijgeschaafd aan mijn techniek?
              www.sandromaggio.com

              Comment


              • #8
                Re: Het Treurplein

                Oorspronkelijk geplaatst door FotoMaggio Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties Henk 47 wat kan er volgens jou worden bijgeschaafd aan mijn techniek?
                Wel, uitgebeten overbelichte onscherpe achtergrond terwijl die toch wezenlijk onderdeel (imo zelfs onderwerp) uitmaakt van het beeld.
                Dan mocht voor mij de persoon zelfs onscherp afgebeeld zijn (maar wél herkenbaar).
                Kun je me volgen? Henk
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment


                • #9
                  Re: Het Treurplein

                  Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                  Wel, uitgebeten overbelichte onscherpe achtergrond terwijl die toch wezenlijk onderdeel (imo zelfs onderwerp) uitmaakt van het beeld.
                  Dan mocht voor mij de persoon zelfs onscherp afgebeeld zijn (maar wél herkenbaar).
                  Kun je me volgen? Henk
                  Henk, ik kan je voor een deel volgen, maar om te oordelen dat mijn techniek slecht is, daar ben ik even de weg kwijt De onscherpe achtergrond maakt juist de foto vind ik, de persoon komt zo helemaal los van de achtergrond. De onscherpte is mijn inziens net genoeg om deel uit te maken van het onderwerp, je ziet duidelijk dat dit op het beursplein is waar de kaarsen en bloemen staan.

                  De uitgebeten achtergrond vind ik niet zo storend ogen, maar daar kan ik je wel volgen, al is dit in dit soort fotografie niet zo simpel om de perfectie te benaderen, zoals bvb landschapsfotografie, je hebt immers maar 1 seconde om de klik te maken.

                  Ik plaats ook nog even een update met de achtergrond wat beter uitbelicht. Kan je mij nu wat beter volgen?
                  www.sandromaggio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het Treurplein

                    Pic is goed hoor...

                    De tijd is voorbij dat een overbelicht deel op je foto 'slechte techniek' is. In tegendeel, wanneer correct gebruikt kan het zelfs een meerwaarde zijn tot je beeld. In dit beeld spreekt mij de oude ervaren man aan... die vertelt een verhaal... verdriet... waarom dat mensen zoiets kunnen doen. Dat in combinatie met een duidelijk beeld in Brussel en de recente gebeurtenissen maakt dit een sterk beeld.

                    Ik ben fan.
                    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het Treurplein

                      Toch ben ik het grotendeels met Henk eens. Het onderwerp is m.i. niet de mens maar het gegeven dat het plein vol bloemen ligt (overigens dat is iets dat vemeldt moet zijn, want ik kan het door de onscherpte het er niet uit opmaken) Dat vol liggen met bloemen is het afwijkende en niet de mens die daar loopt. Ik had dit spelen met onscherpte ook beter gevonden als het andersom had gelegen. Maar goed ieder zijn smaak.
                      Gr. Joop
                      Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het Treurplein

                        Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                        Wel, uitgebeten overbelichte onscherpe achtergrond terwijl die toch wezenlijk onderdeel (imo zelfs onderwerp) uitmaakt van het beeld.
                        Dan mocht voor mij de persoon zelfs onscherp afgebeeld zijn (maar wél herkenbaar).
                        Kun je me volgen? Henk
                        Nee, het spijt me. Motokop zegt hetzelfde op een betere manier, ik had het wellicht beter gevonden als het gezicht van de man zichtbaar was geweest.
                        Maar allee jij hebt het zo bedoeld dus ...
                        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                        (BD1383NL)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het Treurplein

                          Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
                          Toch ben ik het grotendeels met Henk eens. Het onderwerp is m.i. niet de mens maar het gegeven dat het plein vol bloemen ligt (overigens dat is iets dat vemeldt moet zijn, want ik kan het door de onscherpte het er niet uit opmaken) Dat vol liggen met bloemen is het afwijkende en niet de mens die daar loopt. Ik had dit spelen met onscherpte ook beter gevonden als het andersom had gelegen. Maar goed ieder zijn smaak.
                          Gr. Joop
                          Bedankt, maar we zitten op een andere golflengte vrees ik, het onderwerp is vanuit mijn standpunt de oude man, en ik vind toch wel duidelijk dat er bloemen en kaarsen op de achtergrond aanwezig zijn. Maar bon ben al content dat er toch nog anderen gezinden zijn, die de foto wel begrijpen, anders had ik mijn toestel aan de "haak" gehangen

                          Toch bedankt voor de reactie en niet vergeten: des goûts et les couleurs, on ne discute pas
                          www.sandromaggio.com

                          Comment

                          Working...
                          X