Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands 7d mark I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands 7d mark I

    Ik heb een 40d en gebruik deze samen met mijn sigma 150-600mm sport objectief.
    Nu kan ik een 7d mark I kopen voor 400euro met kittens, wat goed uitkomt want mijn 18-55 is gevallen en is stuk.
    Mijn vraag is nu of ik veel verschil ga zien in fotokwaliteit?
    Iemand ervaring van overstap 40d naar 7d?

    Bedankt.
    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

  • #2
    Re: Tweedehands 7d mark I

    Oorspronkelijk geplaatst door jan610 Bekijk bericht
    Mijn vraag is nu of ik veel verschil ga zien in fotokwaliteit?
    neen, veel verschil ga je niet zien. Vooral veel meer pixels, da's wel een voordeel als je wil croppen, en geeft natuurlijk meer details.
    Op hogere iso is de 7D wel beter, maar niet veel. Verder is de 7D natuurlijk nog sneller, en heeft betere AF.
    Al bij al zal het dus wel een mooie upgrade zijn, maar als je echt betere beelkwaliteit wil bij Canon, moet je uitkijken naar een 5D2 of 6D.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands 7d mark I

      Ik fotografeer vooral vogels, met de 40d ervaar ik veel kwaliteitsverlies als ik crop.
      Met de 7d zou dit dan beter moeten zijn en dan lijkt het me goed om voor de 7d te gaan aangezien deze binnen mijn budget past.
      Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands 7d mark I

        Wie beweert dat de 7D nauwelijks beter is dan de 40D weet niet waarover hij spreekt en moet toch even de specificaties vergelijken.
        Koop gerust die 7D voor €400, misschien krijg je nog €50-100 voor de 40D (alhoewel ik de mijne jaaaaren geleden voor €175 heb verkocht - goed toestel wel).

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands 7d mark I

          Je gaat zeker verschil zien tov de 40D. Nog beter(volgens mij) is een 760D. Die heeft hetzelfde AF systeem als de 7D (19 cross type points), alleen dat die 5fps doet vs 7fps.
          Beeldkwaliteit vd 24mp sensor is beter, minder ruis/meer detail/betere jpegs.
          Ik gebruik deze body, ook met de Sigma S. Ben er best tevreden mee.
          Bij simplyelectronics voor 520€, en je hebt een nieuwe camera ipv 2dehands.
          Last edited by alex606; 9 april 2016, 21:21.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands 7d mark I

            Tuurlijk ga je veel verschil zien. En nog niet redelijk een beetje veel.
            Dubbel resolutie.
            beter AF
            2 volle stops winst op ISO!

            Voor dat geld is dat zeker geen miskoop.
            Het voorstel van Alex om voor een 760D te gaan is ook geen slecht idee.

            Nog meer pixels, nog een stop meer op ISO en ook het voordeel van SD kaartjes die iets minder kwetsbaar zijn dan CF.
            Over het dynamisch bereik hebben we dan nog niet gesproken die ook wel een belangrijke stap vooruit is bij beide toestellen.

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands 7d mark I

              als dat toestel in goede staat is direct kopen niet wachten en zekers niet twijfelen

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands 7d mark I

                Hou er wel rekening mee dat je vanaf iso 800, enorm veel ruis ziet.
                Ik heb daarom mijn 2 toestellen verkocht.

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehands 7d mark I

                  Bedankt voor de info iedereen. Ik ga morgen kijken en eventueel de 7d kopen indien deze er goed uitziet. Mocht hij toch niet naar behoren zijn of functioneren, of teveel clicks hebben dzn opteer ik misschien voor de 760d.
                  Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehands 7d mark I

                    Als je de updates correct uitgevoerd hebt kun je wel hoger gaan in ISO.
                    Bij het verwerken van je RAW foto's kun je de ruis probleemloos verwijderen. Hou er rekening mee dat je bij het lichter maken van je foto veel meer ruis zal zichtbaar maken dan bij het verdonkeren, dus liever iets te licht en dan verdonkeren dan andersom.
                    Nu, voor sport is de 7d I heel goed door zijn snelheid en zone-AF. Voor de genoemde prijs zeker de moeite waard!
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweedehands 7d mark I

                      Ik heb de 7d gekocht en ben er tevreden van, vanmorgen al even het bos in geweest en wat reeën gefotografeerd.
                      De iso kon nu hoger dan bij mijn 40d. Bij de 40d ging ik liever niet boven de 400iso. Bij de 7d heb ik gemerkt dat deze wel hogere iso waarde beter aankan.
                      Ook het scherm van de 7d is een hele vooruitgang tov de 40d. De AF speed heb ik nog niet kunnen vergelijken aangezien ik geen interessante vogel ben tegengekomen.
                      Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tweedehands 7d mark I

                        Oorspronkelijk geplaatst door jan610 Bekijk bericht
                        Nu kan ik een 7d mark I kopen voor 400euro met kittens,
                        Bedankt.
                        kan je geen raad geven in verband met het foto toestel
                        maar wel met de kittens
                        vertoetelen en op tijd energie geven, net zoals je het toestel zou vertroetelen
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment

                        Working...
                        X