Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De betere WiFi AC router

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De betere WiFi AC router

    Beste forumleden,

    Heeft iemand van jullie ervaringen met de recentste en snelste WiFi AC routers?

    Ik heb reeds een tijdje een ASUS RT-AC66U en op 5GHz + gastzone raakt die met 4 WiFi AC clients tegelijk flink in de problemen. 3 clients geeft zonder moeite een speedtest van 190Mbps maar met 4 tegelijk amper 5Mbps of zelfs een gefaalde test. Ook vind ik het bereik net iets beter kunnen. Ik had al gedacht aan de Asus RT-AC88U, RT-AC3200 of zelfs de RT-AC5300. Maar die prijzen

    MVG,

    Frank

  • #2
    Re: De betere WiFi AC router

    Hier staat sinds een week of 3 een Linksys EA6900.
    Kan die alleen maar aanraden. Fantastisch bereik, snelheden van 60 Mbps door 2 muren, en een ping van 12 ms op een iPhone.
    Hier thuis hangen tot 20 toestellen aan het netwerk verspreid over 2 routers ingesteld als access point( brugmodus).
    Dat laatste is wel enorm belangrijk, anders gaan ze met elkaar in conflict, en valt de boel regelmatig plat.

    Ben je zeker dat jouw router in brugmodus staat (ik vermoed dat die na de Belgacom of Telenet modem staat)?

    Jouw router zou toch ook meer dan 3 connecties moeten aankunnen.

    Edit : even de specs gekeken van je router....
    Die moet goed zijn, het kan echt niet dat die geen 4 verbindingen aan kan.
    Ik tip nog altijd op die brugmodus! Kijk dat maar eens goed na.
    Last edited by Guest14; 9 april 2016, 10:00.

    Comment


    • #3
      Re: De betere WiFi AC router

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Hier staat sinds een week of 3 een Linksys EA6900.
      Kan die alleen maar aanraden. Fantastisch bereik, snelheden van 60 Mbps door 2 muren, en een ping van 12 ms op een iPhone.
      Hier thuis hangen tot 20 toestellen aan het netwerk verspreid over 2 routers ingesteld als access point( brugmodus).
      Dat laatste is wel enorm belangrijk, anders gaan ze met elkaar in conflict, en valt de boel regelmatig plat.

      Ben je zeker dat jouw router in brugmodus staat (ik vermoed dat die na de Belgacom of Telenet modem staat)?

      Jouw router zou toch ook meer dan 3 connecties moeten aankunnen.

      Edit : even de specs gekeken van je router....
      Die moet goed zijn, het kan echt niet dat die geen 4 verbindingen aan kan.
      Ik tip nog altijd op die brugmodus! Kijk dat maar eens goed na.
      Bedankt voor de reactie En mooie router die EA6900

      Mijn router staat niet in brug (Operation Mode:Wireless router) en de >3 connecties zijn enkel op 5GHz + 5GHz gastzone een probleem. De gastzone is wordt overigens gebruikt voor ouderlijk toezicht. Van zodra ik de 2.4Ghz gastzone activeer, zijn de problemen weg.

      Mijn thuisnetwerk vertrekt van een Telenet DOCSIS3.0 modem-only (zonder WiFi en routing) en vandaar ligt een 15m kabel naar de ASUS RT-AC66U die in onze bergruimte staat opgesteld. Vanuit deze centrale locatie gaat dan een kabel terug naar een 16 poorts switch waarvan bedrading vertrekt naar alle uithoeken van het huis. De kabel die naar boven gaat, is aangesloten op een D-Link 1522 Switch-acces-point die enkel op 2.4Ghz werkt en op een ander kanaal (1) uitzendt dan de ASUS (6). Voor WiFi op het terras ligt een losse draad klaar in de garage waar een Sitecom WLX2002 aan gekoppeld wordt die dan bij goed weer in een stopcontact buiten kan gestoken worden. Deze werkt dan op kanaal 13. Alles werkt dus goed op 2 punten na. Het bereik en die 5GHz bottleneck.

      Ik zou dus graag overal in huis een beter bereik en goede snelheden halen alsook op het terras en als het even mogelijk is, stabiel op 5GHz AC met meerdere connecties. Zo'n tri-band router zou dit "kunnen" oplossen waarbij de ander Access Points volledig overbodig zouden worden. Vandaar mijn vraag naar ervaringen
      Last edited by frank207be; 9 april 2016, 12:04.

      Comment


      • #4
        Re: De betere WiFi AC router

        Waarom laat je het routing niet over aan de TN router?

        Doordat je regelmatig onderbrekingen hebt, denk ik dat er 2 toestellen in je netwerk IP adressen uitdelen.
        Been there, had the trouble.... Ik heb diverse oproepen gedaan naar de helpdesk, en geloof me, je moet tot aan de tweede lijn geraken voor er iemand je dat zegt.

        Hier is de installatie als volgt:

        TN modem/router deelt ip adressen uit, maar interne wifi staat uit.
        Aan die router hangen met draad:
        - digicorder
        -1 IMac
        -Apple timecapsule voor de benedenverdieping en achterzijde van het huis. (Brugmodus)
        -linksys EA6900 voor de eerste verdieping en de voorkant (brugmodus)

        Zowel de TC als de linksys geven wifi, en allebei met hetzelfde SSID en paswoord. Je kan gewoon met een ipad rondlopen en die wisselt vanzelf zonder verbinding te verliezen.

        Niemand klaagt nog, en er zijn zo'n 20 toestellen in huis die verbonden worden. Er wordt hier dikwijls met 3-4 tegelijk Netflix of youtube gekeken, zelfs in 4 K.

        Comment


        • #5
          Re: De betere WiFi AC router

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Waarom laat je het routing niet over aan de TN router?
          Omdat het geen router maar modem-only is. Die heb ik hier ook
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

          Comment


          • #6
            Re: De betere WiFi AC router

            Zou het kunnen dat die Dlink dan niet in brugmodus staat?

            Hoe oud zijn je kinderen, dat je dat ouderlijk toezicht nog wil gebruiken?

            Comment


            • #7
              Re: De betere WiFi AC router

              Zoals Bottie al aangaf staat hier een enkel modem met een 1 netwerk en 2 telefoon aansluitingen. Die krijg je als particulier enkel als je er beleefd op aandringt

              Mijn probleem doet zich enkel voor bij >3 connecties op 5GHz + 5GHz gastzone. Mix van 2.4GHz en 5GHz en meerdere toestellen werkt prima. Hier 14 draadloze toestellen en ongeveer 10 met vaste aansluiting.

              Ik heb intussen nog wat gelezen over de ASUS RT-AC5300. Heel duur maar blijkt zeer goed te presteren.

              Comment


              • #8
                Re: De betere WiFi AC router

                Dan zou ik eerder een Timecapsule kopen, dan heb je er nog een dikke HD bij.

                Comment


                • #9
                  Re: De betere WiFi AC router

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Zou het kunnen dat die Dlink dan niet in brugmodus staat?

                  Hoe oud zijn je kinderen, dat je dat ouderlijk toezicht nog wil gebruiken?
                  Neen de D-Link is een Acces point op 2.4GHz en is bedraad aangesloten. Daar is geen enkele interactie of conflict mee mogelijk.

                  Het is mijn oudste zoon van 16 die we moeten beteugelen met gaming. Hij geeft zelf ook toe dat hij die rem nodig heeft. Ik gebruik gast zone + parental control. Ook staan de andere "toegelaten" WiFi toestellen in een "white list". Dit houdt in dat ik zelfs een hele procedure moet doorlopen alvorens ik zelf een nieuw WiFi toestel in gebruik kan nemen. Zomaar raak je hier niet op de WiFi

                  Comment


                  • #10
                    Re: De betere WiFi AC router

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Dan zou ik eerder een Timecapsule kopen, dan heb je er nog een dikke HD bij.
                    Ik heb geen Apple toestellen dus daar zie ik eerlijk gezegd niet direct het nut van in. Op de huidige ASUS RT-AC66U kan ik ook een externe HDD aansluiten maar ik heb al een zeer goed presterende Synology NAS. No need for more...

                    Comment


                    • #11
                      Re: De betere WiFi AC router

                      Ik had hier een EA6900 gekocht ter vervanging van een oudere WRT54G.
                      Nieuwere technologie, maar op betrouwbaarheid en bereik een hele stap achteruit.
                      Regelmatig moeten resetten wegens vastlopen.
                      Was heel snel terug vervangen door een WRT1900AC en dat is pas een echte vooruitgang.
                      Mijn ervaring dus.
                      En ja die kost geld, maar een stabiele verbinding valt ook niet meer weg te denken in ons dagelijks gebruik.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: De betere WiFi AC router

                        Even gekeken op tweakers, en heel vreemd, maar jouw router krijgt behoorlijk wat kritiek.

                        Ik kan over de EA6900 niks verkeerd zeggen. Mijn dochter zit een verdieping hoger met een plafond uit beton en een muur er tussen. Ze skypet soms een uur aan een stuk zonder enig kwaliteitsprobleem of wegvallende verbinding.

                        Kan natuurlijk aan de instellingen liggen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De betere WiFi AC router

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ik had hier een EA6900 gekocht ter vervanging van een oudere WRT54G.
                          Nieuwere technologie, maar op betrouwbaarheid en bereik een hele stap achteruit.
                          Regelmatig moeten resetten wegens vastlopen.
                          Was heel snel terug vervangen door een WRT1900AC en dat is pas een echte vooruitgang.
                          Mijn ervaring dus.
                          En ja die kost geld, maar een stabiele verbinding valt ook niet meer weg te denken in ons dagelijks gebruik.

                          Ik heb er zo 15 verkocht en er 13 teruggenomen. Om het lelijk te zeggen, de grootste brol die ik de laatste jaren gezien heb

                          Er is wel een verschil tussen REV1 en REV2, maar ik heb die gewoon uit mijn assortiment genomen
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                          Comment


                          • #14
                            Re: De betere WiFi AC router

                            @Bottie
                            Over welke heb je het? De Asus of de Linksys?

                            Comment


                            • #15
                              Re: De betere WiFi AC router

                              Altijd een Linksys gehad tot in een Netgear heb gekocht. Gaat als de brandweer, overal goede reviews, ... Ik ben er heel tevreden van

                              Comment

                              Working...
                              X