Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw + bijhorende jpg wissen in 1 keer (Adobe Bridge?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raw + bijhorende jpg wissen in 1 keer (Adobe Bridge?)

    Hallo,

    Ik zoek een manier bij het sorteren - opkuisen van foto's om in 1 keer mijn raw en de bijhorende jpg te wissen.
    Mijn toestel Canon EOS 70D en ik werk met Adobe Bridge CC. Ik neem mijn foto's in RAW & jpg, ik vind dit handig als ik snel een persoonlijke foto neem dat ik niet telkens instellingen hiervoor moet wijzigen. Voor shoots bewerk ik mijn raw's.
    Mijn bij het sorteren van mijn foto's had ik graag een methode gevonden als ik bv de raw wis dat ook de jpg automatisch gewist wordt (dus zoals je op je camera zelf een foto zou wissen).

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    Bedankt.

    Grtjs,
    Tineke
    ------------------------------ www.trinitity.be ------------------------------

  • #2
    Re: Raw + bijhorende jpg wissen in 1 keer (Adobe Bridge?)

    Oorspronkelijk geplaatst door Trinitity Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik zoek een manier bij het sorteren - opkuisen van foto's om in 1 keer mijn raw en de bijhorende jpg te wissen.
    Mijn toestel Canon EOS 70D en ik werk met Adobe Bridge CC. Ik neem mijn foto's in RAW & jpg, ik vind dit handig als ik snel een persoonlijke foto neem dat ik niet telkens instellingen hiervoor moet wijzigen. Voor shoots bewerk ik mijn raw's.
    Mijn bij het sorteren van mijn foto's had ik graag een methode gevonden als ik bv de raw wis dat ook de jpg automatisch gewist wordt (dus zoals je op je camera zelf een foto zou wissen).

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    Bedankt.

    Grtjs,
    Tineke
    Interessante vraag, je zou toch denken dat de ontwikkelaars van de software dit voorzien hebben. Ik weet het niet. Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan raw + jpg fotograferen. Allemaal balast en verwarrend. Als alternatief zou je kunne overwegen een preset in camere ra of LR te maken, waarbij je bepaalde gewenste intellingen doet voor een basis jpg omzetting. Maar ook dat zou ik afraden want elke foto/omstandigheid is anders

    Comment


    • #3
      Re: Raw + bijhorende jpg wissen in 1 keer (Adobe Bridge?)

      Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
      Interessante vraag, je zou toch denken dat de ontwikkelaars van de software dit voorzien hebben. Ik weet het niet. Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan raw + jpg fotograferen. Allemaal balast en verwarrend. Als alternatief zou je kunne overwegen een preset in camere ra of LR te maken, waarbij je bepaalde gewenste intellingen doet voor een basis jpg omzetting. Maar ook dat zou ik afraden want elke foto/omstandigheid is anders
      Blijft veel werk om de raws dan om te zetten naar jpg als het niet nodig is. Heb SD-kaartjes genoeg en voorkeur blijft in beiden te fotograferen.
      Ik dacht ook dat er wel ergens zo'n optie in moet zitten, maar vind deze dus niet
      ------------------------------ www.trinitity.be ------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Raw + bijhorende jpg wissen in 1 keer (Adobe Bridge?)

        Zelf gebruik ik het niet, maar probeer eens met 'collapse all stacks', want ik denk dat ze zo aan elkaar gelinkt zijn.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Raw + bijhorende jpg wissen in 1 keer (Adobe Bridge?)

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Zelf gebruik ik het niet, maar probeer eens met 'collapse all stacks', want ik denk dat ze zo aan elkaar gelinkt zijn.
          Ik werk zelf ook niet met stapels, maar dat is het niet. Je kunt bestanden zelfs stapelen om dan opdrachten op een stapel uit te voeren. Het zou willen zeggen dat ik telkens een stapel moet maken van mijn jpg & raw, per foto. Want als ik dit probeer nu dan zet Bridge alle foto's in 1 stapel (raw & jpg) en niet per foto apart.
          Wie meer uitleg wil over stapels: https://helpx.adobe.com/nl/bridge/us...es-bridge.html
          ------------------------------ www.trinitity.be ------------------------------

          Comment

          Working...
          X