Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet SSL3 ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet SSL3 ????

    Vandaag kreeg ik onderstaande mail binnen van Telenet.
    Wat bedoelen ze hier nu eigenlijk mee ??



    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Telenet SSL3 ????

    Welke e-mail programma's gebruik je ? Als het "outlook" is even preciseren of het outlook van het Office pakket is, of outlook.com of,mocht er nog een XP computer tussenzitten, outlook.express.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Telenet SSL3 ????

      Ik gebruik daarvoor gewoon eM Client Sieg, kan je verschillende mailboxen mee binnenhalen, zoals Telenet Webmail of Gmail enz.
      ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet SSL3 ????

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Welke e-mail programma's gebruik je ? Als het "outlook" is even preciseren of het outlook van het Office pakket is, of outlook.com of,mocht er nog een XP computer tussenzitten, outlook.express.
        Het is Outlook uit het office pakket, Office 2007
        En op de Tablet is het Mail, dat is een Ipad Air II

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 8 april 2016, 09:47.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Telenet SSL3 ????

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ik gebruik daarvoor gewoon eM Client Sieg, kan je verschillende mailboxen mee binnenhalen, zoals Telenet Webmail of Gmail enz.
          http://www.zdnet.be/download/153276/...k-alternatief/

          Ziet er inderdaad ook wel interessant uit Geert, zal ik eens moeten bekijken
          Maar daarmee weet ik nog niet natuurlijk welk e-mail adres dat probleem heeft dat Telenet hierboven vermeld in de mail

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Telenet SSL3 ????

            Ik gebruik inmiddels Thunderbird, vind ik best gebruiksvriendelijk én gratis...
            Koppelingen met externe kalenders (zoals Google Calendar) is allemaal inbegrepen.
            ...heb intussen heel de winkel van Micro$oft vaarwel gezegd (op het OS na), gebruik LibreOffice (ook gratis) ipv Officexxxx.
            LibreOffice leest en schrijft ook docx, xlsx...., mogelijkheid om direct pdffen aan te maken... enfin, voor wat ik er mee doe het "perfecte" alternatief.
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: Telenet SSL3 ????

              Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
              Ik gebruik inmiddels Thunderbird, vind ik best gebruiksvriendelijk én gratis...
              Koppelingen met externe kalenders (zoals Google Calendar) is allemaal inbegrepen.
              ...heb intussen heel de winkel van Micro$oft vaarwel gezegd (op het OS na), gebruik LibreOffice (ook gratis) ipv Officexxxx.
              LibreOffice leest en schrijft ook docx, xlsx...., mogelijkheid om direct pdffen aan te maken... enfin, voor wat ik er mee doe het "perfecte" alternatief.
              Hier idem, zowel op laptop als op PC, en heel tevreden over .
              Last edited by Guest17; 8 april 2016, 10:12.

              Comment


              • #8
                Re: Telenet SSL3 ????

                Vind dit wel bijzonder grappig.
                Moet je weten dat Telenet hun mailservers gewoon via telnet te bereiken zijn zonder enige vorm van encryptie of beveiliging.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet SSL3 ????

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ik gebruik daarvoor gewoon eM Client Sieg, kan je verschillende mailboxen mee binnenhalen, zoals Telenet Webmail of Gmail enz.
                  http://www.zdnet.be/download/153276/...k-alternatief/
                  Ziet er goed uit, maar wil de bijkomende pst bestanden die ik aangemaakt heb in Outlook niet correct importeren. Ze worden onder postvak in geplaatst ipv er onder.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet SSL3 ????

                    Bedankt voor de alternatieven allemaal !
                    Maar weet er nu iemand hoe ik kan controleren om welk e-mail adres het zou gaan ?

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet SSL3 ????

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Bedankt voor de alternatieven allemaal !
                      Maar weet er nu iemand hoe ik kan controleren om welk e-mail adres het zou gaan ?

                      grts
                      Sieg
                      Ik begrijp je vraag niet goed Sieg, Telenet meldt gewoon dat je huidige mailprogramma
                      mogelijks de mails die je ontvangt niet meer zal binnen halen,
                      maar je kan er nog altijd online aan via "mijn telenet" eigenlijk is er volgens mij geen probleem
                      en gaat het niet om een adres, maar over het programma waarmee je je mails binnen neemt.

                      Gr. Geert.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet SSL3 ????

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        en gaat het niet om een adres, maar over het programma waarmee je je mails binnen neemt.
                        Ik denk dat het eerder gaat om het gebruikte protocol. TN heeft hoogstwaarschijnlijk niet eens een idee welke mailsoftware je gebruikt. Als ze daarop wel scannen heb je meer problemen


                        Bij dit soort mails zou ik al zeker nakijken of dit een echte TN mail is en waar de links naartoe leiden. Na even op de TN website te kijken zie ik alvast niets staan over het stopzetten van SSL3 ondersteuning.
                        Toch maar een vreemde melding.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet SSL3 ????

                          Na even op de TN website te kijken zie ik alvast niets staan over het stopzetten van SSL3 ondersteuning.
                          Toch maar een vreemde melding.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet SSL3 ????

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Vandaag kreeg ik onderstaande mail binnen van Telenet.
                            Wat bedoelen ze hier nu eigenlijk mee ??



                            grts
                            Sieg
                            SSL 3.0 is inderdaad verouderd. Je wordt verondersteld om het ecnryptieprotocol te wijzigen naar TLS 1.x.
                            Als je emailprogramma geen TLS ondersteunt, wortd het tijd dat je iets moderner gaat gebruiken.

                            Bij de meeste https websites wordt trouwens ook al enige tijd geen SSL 3.0 meer gebruikt, die verbindingen zijn tegenwoordig ook allemaal TLS 1.x (toch bij degene die weten waarmee ze bezig zijn).
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet SSL3 ????

                              Iedereen zover al bedankt voor het meedenken
                              Dus als ik het goed begrijp heb ik één of meerdere mail adressen waarbij het veiligheidsprotocol nog op SSL staat
                              Als ik deze nu aanpas in mijn accountinstellingen naar TLS, is dat probleem dan opgelost ?
                              Want volgens Telenet is Outlook 2007 wel een geschikt programma ; https://www2.telenet.be/nl/klantense...daard-e-mails/
                              Met dat gegeven kan ik enkel concluderen dat het probleem bij een veiligheidsprotocol ligt van één van mail-adressen

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X