Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reining - Sliding stop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Reining - Sliding stop


    Beeld genomen op de VLP Reining wedstrijd van 20 Maart 2016 in Llyda Stables, Destelbergen.

    Alle tips ter verbetering zijn welkom



    1/200 f/4.0 81mm ISO800

    Canon 1200D
    EF 70-200mm f4.0L IS USM

    Bewerkt in Lightroom
    Ruisonderdrukking in DFine2


    Vierkante uitsnede:

    Last edited by jandhollander; 9 april 2016, 14:16.
    Website
    Canon 1200D + EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II + EF 70-200mm F4.0L IS USM + EF 50mm F1.8 STM

  • #2
    Re: Reining - Sliding stop

    Mooi en lekker scherp waar het scherp moet zijn.
    Zelf zou ik deze misschien vierkant hebben uitgesneden, puur om die bouwconstructie links uit beeld te houden.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Reining - Sliding stop

      Bedankt voor de reactie.

      Initiele uitsnede was vierkant net om die reden, maar ik heb deze opnieuw in originele beeldverhouding gebracht omdat ik dat beter vind uitkomen op het forum... zal ik in het vervolg niet meer doen.
      Website
      Canon 1200D + EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II + EF 70-200mm F4.0L IS USM + EF 50mm F1.8 STM

      Comment


      • #4
        Re: Reining - Sliding stop

        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        Mooi en lekker scherp waar het scherp moet zijn.
        Grappig, ikzelf vind net dat de foto nergens écht scherp is, en helaas komt dat in de vierkante uitsnede wat meer naar voren dan je eerste post...
        Mvg,
        Gregory
        www.gvg-photo.com

        Comment


        • #5
          Re: Reining - Sliding stop

          Ik volg Gregory. Foto is nergens echt scherp.
          Canon 7D , Canon 70-200 F4 L USM, Tamron 17-55 2.8, Canon 50mm 1.8, 430 EXII

          Comment


          • #6
            Re: Reining - Sliding stop

            Hier op mijn scherm lijkt de foto idd nergens echt scherp. Jammer. Vierkante uitsnede, pose/moment en beeldvulling vind ik dan weer wel erg goed.
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: Reining - Sliding stop

              Oorspronkelijk geplaatst door jandhollander Bekijk bericht
              Alle tips ter verbetering zijn welkom
              "Continu focussen" in-schakelen.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Reining - Sliding stop

                Bedankt voor alle reacties.

                Continu focussen was ingeschakeld.

                Onscherpte komt waarschijnlijk door de ruisonderdrukking
                Website
                Canon 1200D + EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II + EF 70-200mm F4.0L IS USM + EF 50mm F1.8 STM

                Comment


                • #9
                  Re: Reining - Sliding stop

                  Mij lijkt het eerder bewegingsonscherpte.
                  Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reining - Sliding stop

                    Oorspronkelijk geplaatst door jandhollander Bekijk bericht
                    Bedankt voor alle reacties.

                    Continu focussen was ingeschakeld.

                    Onscherpte komt waarschijnlijk door de ruisonderdrukking


                    Neen 1/200ste is gewoon te traag voor een paard dat op snelheid op u afkomt, dit is gewoon bewegingsonscherpte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reining - Sliding stop

                      Erbarmelijke lichtomstandigheden in de Llydastables, ken het daar. Waarschijnlijk ook een serieuze crop gemaakt en ruisonderdrukking, vandaar niet scherp. Ik heb de indruk dat de scherpte op de manentop van het paard ligt, ik zou scherpstellen op de ruiter maar dan heb je een kleiner diafragma nodig en zeker een snellere sluitertijd. Minimum sluitertijd is toch 640 voor een sliding stop. Ervaring heeft mij al geleerd dat je er met een lichtsterke lens moet werken, anders kom je er niet.

                      De fotografen die er foto's maken op de futurity en dergelijke hebben alom in de piste flitsen hangen, hebben een fullframe en zeer lichtsterke lenzen. Dat is voor een amateur niet betaalbaar.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reining - Sliding stop

                        Oorspronkelijk geplaatst door jandhollander Bekijk bericht

                        Onscherpte komt waarschijnlijk door de ruisonderdrukking
                        Nee, het is hier zeker bewegingsonscherpte. PS. Je werkt op ISO800... Als je deze volgende keer op 2000 zet kan je een veel hogere sluiter halen..
                        Mvg,
                        Gregory
                        www.gvg-photo.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reining - Sliding stop

                          Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                          ... PS. Je werkt op ISO800... Als je deze volgende keer op 2000 zet kan je een veel hogere sluiter halen..
                          ... en nog meer ruis binnenhalen.

                          Sluitertijd is kort genoeg, voor dit onderwerp dat naar de camera toe beweegt.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reining - Sliding stop

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            ... en nog meer ruis binnenhalen.

                            Sluitertijd is kort genoeg, voor dit onderwerp dat naar de camera toe beweegt.
                            @TS: volgens Jos doe je het dus helemaal zoals het moet. Ik zou zeggen, doe het dan volgende keer exact zoals nu en toon ons dan het resultaat nog eens. ( Het zou dan logischerwijze allemaal in orde moeten zijn)
                            Mvg,
                            Gregory
                            www.gvg-photo.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reining - Sliding stop

                              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                              Mooi en lekker scherp waar het scherp moet zijn.
                              Zelf zou ik deze misschien vierkant hebben uitgesneden, puur om die bouwconstructie links uit beeld te houden.
                              Scherpte ligt toch op paardenhoofd. Mogelijk kan je een stuk clonen uit het gebouw achter het paard en het linkse stuk dat helderder is wegwerken, zelfs de paal weggwerken?

                              Comment

                              Working...
                              X