Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meike Batterij grip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meike Batterij grip

    Ik ga een nieuwe batterijgrip kopen voor mijn 7D mark II.
    Nu is er een merk Meike met trigger en is veel goedkoper.

    Heeft hier iemand ervaring mee? Of zou ik toch voor de originele Canon gaan?

    Alvast bedankt
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Meike Batterij grip

    Voor de prijs zijn ze niet slecht.
    Heb een meike gehad voor nikon. Waar de nikon metaal is, is meike kunststof. Weet niet of het bij Canon ook zo is. Verklaart voor een stuk het prijsverschil.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Meike Batterij grip

      Maar ze werken wel goed?

      Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Re: Meike Batterij grip

        Heb ook een Meike gehad. Vervelende is dat de instelwieltjes juist andersom werken dan die van de camera. Was wel voor Nikon.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Meike Batterij grip

          De mijne (voor Nikon) werkt perfect. Is inderdaad kunststof, maar ik heb niet de gewoonte mijn camera te laten vallen

          Comment


          • #6
            Re: Meike Batterij grip

            Waar je meestal op moet letten is dat de waterdichtheid van zo'n accessoires van "vreemde merken" doorgaans niet gewaarborgd is.
            De 7D MKII kan best wel een tegen een regenbuitje als je er de juiste lenzen op gebruikt, maar als je er een Meike grip aan hangt, dan zou ik er toch maar wat voorzichtiger mee omspringen als het weer slechter wordt.
            De originele grip zal waarschijnlijk wel de nodige afdichtingen hebben.

            En als je de camera zelf op een statief monteert, dan is het mogelijk dat die stabieler blijft met een originele grip (dat geldt vooral als je korte lenzen gebruikt, bij telelenzen gebruik je gewoonlijk toch de statiefgondel omdat de balans dan beter is).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Meike Batterij grip

              Dank je wel voor de info. Ga toch voor de originele versie gaan 😉

              Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
              www.knfotostudio.be

              Comment

              Working...
              X