Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

    Hallo, een vraagje: weet er iemand de verhouding/vermenigvuldigingsfactor, vertrekkende van een "analoge" camera, naar digitale en naar systeemcamera?
    Dit naar aanleiding van overschakeling van reflex naar systeemcamera,
    alvast bedankt, mvg,
    Alain

  • #2
    Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

    x1
    x1,5
    x1,6
    x2

    Beetje afhankelijk van wat je gekocht hebt.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

      sony a7 serie: x1
      sony a3xxx, a5xxx en a6xxx: x1,5
      fuji: x1,5
      canon: x1.6
      panasonic en olympus: (m4:3) x2

      Comment


      • #4
        Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

        alvast bedankt, maar ik zie 4 waarden staan, ik stap over van Canon eos5d naar systeemcamera van Fuji,

        Comment


        • #5
          Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

          ok, bvb een Canon 24-70, wat wordt die dan bij Fujinon?
          Last edited by northlander; 6 april 2016, 18:45.

          Comment


          • #6
            Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

            Even anticiperen op mogelijke reacties en daaropvolgende discussies...
            Je weet wellicht dat het brandpunt eigen is aan je lens en dat er wordt gesproken over een crop factor en equivalente brandpunten naargelang van het formaat van je sensor.

            Na deze disclaimer de echte reactie: vertel ons welk toestel je in gedachten hebt (zoals paly zegt) en we zeggen je welke crop factor van toepassing is
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door northlander Bekijk bericht
              ok, bvb een Canaon 24-70, wat wordt die dan bij Fujinon?
              beeldhoek van die lens zou vergelijkbaar zijn met 36-105mm op je 5D
              het equivalent van een 24-70 op een Fuji X toestel zou de 16-55 lens zijn
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

                ok, is me al wat duidelijker, ik stap over van de Eos5D naar de Fuji X-pro2, moet dus ook nog enkele lenzen aankopen

                Comment


                • #9
                  Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door northlander Bekijk bericht
                  ok, is me al wat duidelijker, ik stap over van de Eos5D naar de Fuji X-pro2, moet dus ook nog enkele lenzen aankopen
                  Wordt die ook in kit met de 18-55 verkocht? Dat is in elk geval een prachtige lens om mee te starten, al is 18mm x1.5 vaak net niet breed genoeg. (De 16-55 is zowat 2.5x dat formaat en gewicht, en heeft geen beeldstabilisatie.)
                  Ook de 23 en 35mm primes zijn heel populair met dat toestel.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

                    op 23 april ga ik naar een voorstelling van het materiaal door Fuji, ik probeer me nu al zo goed als mogelijk te documenteren

                    Comment


                    • #11
                      Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door northlander Bekijk bericht
                      op 23 april ga ik naar een voorstelling van het materiaal door Fuji, ik probeer me nu al zo goed als mogelijk te documenteren
                      Kijk eens in mijn signatuur wat ik heb van Fuji.
                      Ik zou het zo weg doen voor een Sony A7 met een 16-70mm F4 of een Zeiss Touit F2.8 50mm.
                      Ik geraak die Fuji zoeker niet gewoon en wil naast mijn 5D nog een FF toestel maar nu zonder spiegel waar ik al mijn Canon FD objectieven mits adapter op kan gebruiken.
                      Fuji lenzen zijn zeer goed en een slecht woord moet je van mij niet verwachten, maar een Sony A7 + oude Canon FD objectieven met adapter............
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Ik geraak die Fuji zoeker niet gewoon en wil naast mijn 5D nog een FF toestel maar nu zonder spiegel waar ik al mijn Canon FD objectieven mits adapter op kan gebruiken.
                        Fuji lenzen zijn zeer goed en een slecht woord moet je van mij niet verwachten, maar een Sony A7 + oude Canon FD objectieven met adapter............
                        Zo zie je maar... ik wilde geen ander toestel dan de X-T1 om wille van de fantastische zoeker die mij aan de 1D deed denken.
                        Sony is inderdaad een prachtige oplossing voor FD glas en dergelijke, maar van AF met ge-adapteerde lenzen zal ik niet snel overtuigd raken. Hadden ze die schitterende full frame sensor toch maar in een nieuwe SLR gedropt...
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

                          Goede keuze, de x-pro2. De 18-55 kitlens is zeker niet slecht. Zelf prefereer ik primes, zoals de 23mm en 35 f/2, superlens op de x-pro2.

                          Comment


                          • #14
                            Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

                            goeiemorgen, ik denk niet dat hij (heden?) in kit wordt verkocht met die 18-55, ik wacht de voorstelling van 23/4 af

                            Comment


                            • #15
                              Re: vermenigvuldingsfactor lenzen analoog/digitaal/systeemcamera

                              Mag ik u vragen waar dat ergens doorgaat op 23/4

                              Comment

                              Working...
                              X