Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

    There is a big craze for Sony full frame (FF) mirrorless cameras at the moment, and seeing people rush onto that bandwagon is like watching lemmings

  • #2
    Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

    hmmm... interessant
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

      Toch wel een paar rake voorbeelden....

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

        Interessant... wel eens een andere kijk op de feiten
        Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
        Mijn fotoalbums

        Comment


        • #5
          Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

          En waarom niet

          The photographer Sator has created quite a buzz with his article "Why Sony’s Full Frame Pro Mirrorless Was a Fatal Mistake." I thought long and hard about
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #6
            Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

            Sony, brrrr. Ik had ook de hype van de NEX geloofd en me dus ook eentje aangeschaf en heden de les geleerd:
            - Nikom Nikon en Nikon. Ik blijf bij, voor mij, het beste merk en toestellen die het best aansluiten bij mijnn noden
            - de toekomst is mirrorless maar geloof niet (meer) in hypes en al zeker niet over de allesovertreffende Sony toestellen
            - ik er niet mee zit om grote bodies te hebben daar ik met grote/zware lenzen zit

            Doch, wens de Sony gebruikers het allerbeste toe met hun materiaal

            Comment


            • #7
              Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

              Voor een grote sensor heb je grote lenzen nodig, daar kan Sony ook niets aan veranderen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Sony, brrrr. Ik had ook de hype van de NEX geloofd en me dus ook eentje aangeschaf en heden de les geleerd:
                - Nikom Nikon en Nikon. Ik blijf bij, voor mij, het beste merk en toestellen die het best aansluiten bij mijnn noden
                - de toekomst is mirrorless maar geloof niet (meer) in hypes en al zeker niet over de allesovertreffende Sony toestellen
                - ik er niet mee zit om grote bodies te hebben daar ik met grote/zware lenzen zit
                Hier zelfde verhaal Vincent, en als je met dat prutsbatterijtje je 600mm de AF moet sturen komt dat ook niet goed...

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                  Hallo,

                  Hier ook de overstap naar systeemcamera's gewaagd en de Canon DSLR verkocht.
                  Let wel, de beeldkwaliteit van Fuji is schitterend maar het cameraconcept paste niet zo bij mij.
                  Sinds vorig jaar de D7200 en D5200 van Nikon in huis - en weer helemaal happy.
                  Voor het gemak en op vakantie heb ik dan de Sony A6000 aangeschaft (ik had nog de 18-200mm lens voor op de videocamera).
                  Die A6000 is een goede, leuke camera die prima foto's maakt - maar als het even serieus wordt en met gebruik van flitsers is de DSLR (voor mij) ongetwijfeld de beste keuze.
                  En nu maar hopen dat de D500 niet té lang achterblijft

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                    Een deel van de argumenten zijn correct hoor... geef ik eerlijk toe... (en heb dit in het verleden al meermaals zelf gezegd)

                    Er zijn op fora zoals hier inderdaad altijd fanboys die moeten overdrijven om hun merk te hypen...
                    Het is gezever om te zeggen dat mirrorless evenwaardig is aan DSLR...het is gewoon "anders"

                    Het is meer een discussie van welk type voor welk gebruik... een 600mm op mirrorless lijkt me ook niet echt aangewezen...
                    Een 2.8 zoom op de Sony A7 en dan is het gewichtsverschil en grootteverschil inderdaad verdwenen... (wetten van de fysica)

                    Zet er een pancake (35/2.8) op en het is compacter/llichter geheel....

                    Er is een groot verschil tussen professioneel gebruik en hobbygebruik...
                    Als professional zijn er redenen genoeg om niet naar Sony mirrorless gaan... (pro-support,lensaanbod, snelheid, robuustheid, flitssyteem, batterij, accessoires...)

                    Als hobbyist heb ik wel heel zwaar overwogen tussen een dslr en A7-mirrorless...en ben uiteindelijk heel blij met de A7RII..
                    Eén belangrijk gegeven is dat ik bijna geen snelle actiefotografie doe...en voor mijn gebruik doet ie het zeer goed...

                    "focus accuracy" is één van de grootste redenen... geen gezeik met lenzen afregelen e.d.... ik heb een veel hoger percentage "keepers" dan in de tijd met dslr..zelfs de 42MP is totaal geen issue....scherp op 100% view... (misschien ook dankzij de ingebouwde IBIS)
                    EVF met MF assistance, IBIS, peaking, zebra, WYSISYW, vind ik ook zalig werken...Het is gewoon anders werken dan met een dslr...allebei hebben ze voor en nadelen...

                    Om dit nu een '"fatale fout" te noemen vind ik evengoed zever fanboy gedrag hoor ...

                    De argumenten in het artikel gelden evengoed voor het Fuji X systeem hoor... enkel m4/3 heeft wel de voordelen van gewicht en grootte
                    Vergelijk maar eens een X-T1 met 2.8 zoom qua gewicht en grootte...ook totaal geen verschil met met aps-c dslr hoor...

                    Trouwens dat van die batterijen is een nadeel van mirrorless tov dslr maar ze zijn zo goedkoop en klein dat dit amper een nadeel is vind ik...
                    Ik heb ook nog nooit meer dan 2 batterijen nodig gehad...
                    voor Timelaps toestanden e.d. kan ik ook perfect een powerbank aansluiten met heel hoge capaciteit..

                    Voor video is is batterijgebruik nog een andere discussie maar dan ben je met de A7-series sowieso beter af dan een dslr volgens mij...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                      http://www.sonyalpharumors.com/debun...fatal-mistake/
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                        Die link had ik al gepost.
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                          Sorry, gemist .

                          In elk geval, wie FF mirrorless maar niks vindt kan altijd een A6300 of A6000 kopen. Veel kans dat de aps-c dslr dan 80% van de tijd of meer in de kast blijft liggen .

                          Of iets een "fatale fout" is, zal de geschiedenis straks wel uitwijzen. Ik denk eerder dat het een veel voorkomende fout is van marktleiders om te denken dat ze dat sowieso voor eeuwig zullen zijn, gemakkelijk voortbordurend op een bestaand concept dat ooit succesvol was.
                          Ik herinner me trouwens nog posts waarin hier net na de overname van Minolta gezegd werd dat Sony een blunder begin, dat wie iets van Sony kocht een nog veel grotere blunder begin, dat het nooit wat zou worden met dat merk in de fotografie, dat ze beter bij TV's bleven, en dat Sony er na 5 jaar wel weer uit zou stappen...
                          Ondertussen is Sony op het vlak van cameratechnologie zowat het meest vernieuwde en inspirerende merk op de markt gebleken.
                          Last edited by K-2; 7 april 2016, 12:41.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                            Sinds 1 April heeft Sony zijn fototak afgesplitst in een aparte firma om beter te kunnen groeien en uitbouwen...

                            Sony Semiconductor Solutions will begin to exist on April 1st, 2016
                            Sony Corporation has been implementing a series of measures to reinforce its Devices segment, a key growth driver for the Sony Group. As part of these measures, Sony will adopt a new operational structure for its Devices segment. The aim of this new structure is to enable each of the three main businesses within this segment, namely the semiconductor, battery and storage media businesses, to more rapidly adapt to their respective changing market environments and generate sustained growth. The Devices segment will continue to be overseen by Tomoyuki Suzuki, Executive Deputy President and Corporate Executive Officer, Sony Corporation.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                              Idd, maar niet vanwege niet succesvol. Integendeel .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X