Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits Canon 550 EX probleem ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits Canon 550 EX probleem ??

    Hallo, ik zit met een vervelend probleem met mijn flits 550 EX van Canon. Vorige week donderdagavond heb ik veel foto's genomen met flits. 1 op 2 foto's zijn niet goed. De flits ging gewoon af maar zwart beeld op mijn lcd-scherm Gelukkig had ik het dadelijk door.
    Foto's werden genomen met dezelfde instelling, daar ligt het niet aan. Batterijen van de flits waren ook niet leeg maar ik had ze vervangen voor te kijken of het beter was tevergeefs Flits erafgehaald terug geplaats. Van lens gewisseld enz enz.....
    Vandaag naar mijn fotohandelaar geweest met mijn camera en flits daar het probleem nog eens uitgelegd maar geloof het of niet toen ging mijn flits zonder te haperen maar ik ben er niet gerust in.
    Iemand onder jullie die me misschien kunnen helpen met dit vervelend probleem?
    Nu vrijdag ga ik een huwelijk fotograferen en ik zou dit probleem graag opgelost zien
    Mvg Patrick Billen, alias Tommie
    www.wondermooi.be
    www.patrickbillen.be

  • #2
    Re: Flits Canon 550 EX probleem ??

    de enige keer dat ik het zo meegemaakt heb was dat het flits niet 100% op de shoe stond. Scheelde niet veel, maar juist genoeg om niet altijd contact te maken.

    Maar als jij zegt dat ze goed opstond dan weet ik het ook niet
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Re: Flits Canon 550 EX probleem ??

      Ik zie dat je ook een 420EX hebt, voor de zekerheid zou ik die ook maar meenemen.

      Groetjes,
      Rudy
      Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

      Comment


      • #4
        Re: Flits Canon 550 EX probleem ??

        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
        de enige keer dat ik het zo meegemaakt heb was dat het flits niet 100% op de shoe stond. Scheelde niet veel, maar juist genoeg om niet altijd contact te maken.

        Maar als jij zegt dat ze goed opstond dan weet ik het ook niet
        Dag Perrush, ik had ze er een paar keer van de shoe afgehaald en terug geplaats tevergeefs. Ik merk wel dat de flits niet 100 % vast staat op de shoe, ik bedoel dan je kan ze een beetje bewegen maar dit is altijd zo geweest.

        Hieronder 2 foto's met dezelfde instellingen en flits.



        Mvg Patrick Billen, alias Tommie
        www.wondermooi.be
        www.patrickbillen.be

        Comment


        • #5
          Re: Flits Canon 550 EX probleem ??

          Kon je bij elke foto in de zoeker zien dat de flits weer opgeladen was? Als je te snel na elkaar fotografeert en de flits moet serieus wat power gebruiken duurt het toch wel even voordat ie weer opgeladen is...
          Ik heb soms ook te weinig geduld hiervoor met "donkere" foto's als gevolg...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Flits Canon 550 EX probleem ??

            Hallo Tommie,

            Ik heb met de 550EX nog geen echte problemen gehad, maar soms zijn er een paar vervelende dingen:
            - het slappe batterijdeurtje durft wel eens te zorgen voor een slecht contact
            (opnieuw openen en sluiten wil dan wel helpen)
            - als de flits niet erg stevig in de flitsschoen zit, dan durft het contact tussen camera en flits nogal eens "onzeker" zijn ...
            - qua oplaadtijd geeft de 550 hier geen problemen (met verse batterijen).
            Ik kan zowat elke seconde een flitsfoto schieten en da's leuk (invulflits bedoel ik dan).

            Ik denk dus dat je het ergens moet zoeken inéén of ander slecht contact.
            Nu enkel de vraag waar ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Flits Canon 550 EX probleem ??

              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Kon je bij elke foto in de zoeker zien dat de flits weer opgeladen was? Als je te snel na elkaar fotografeert en de flits moet serieus wat power gebruiken duurt het toch wel even voordat ie weer opgeladen is...
              Ik heb soms ook te weinig geduld hiervoor met "donkere" foto's als gevolg...
              Dag CooMa, de flits was telkens weer terug opgeladen. Ik denk dat zoals jaja aangeeft een slecht contact. Plezant is anders
              Cooma en jaja bedankt voor uw reply
              Mvg Patrick Billen, alias Tommie
              www.wondermooi.be
              www.patrickbillen.be

              Comment


              • #8
                Re: Flits Canon 550 EX probleem ??

                't Klinkt misschien raar maar voor de kontakten te kuisen kan je een gewone potloodgom (zeker géén balpengom) gebruiken.

                Zelf heb ik veel problemen met de batterijkontakten in mijn canon A70, hier gebruik ik isopropanol om de vettigheid weg te krijgen.

                Op een reis in Egypte duwde ik een vers filmke in mijn camera en door toedoen van mijn zweterige handen (een bus zonder airco) was er slecht kontakt bij het lezen van de filmgevoeligheid: alle foto's waren twee stops onderbelicht !! Ik heb dan laten "pushen" bij de ontwikkeling maar 't was toch da nie.

                Intermitterende problemen met de externe flits zijn dikwijks ook te wijten aan "slechte contacten".

                Groetjes,
                Marc

                Comment


                • #9
                  Re: Flits Canon 550 EX probleem ??

                  Zoals reeds een aantal maal aangehaald: de contactpunten zijn toch wel een gevoelig punt voor deze flits blijkbaar. Ook ik heb hier herhaaldelijk slechte opnames aan overgehouden.
                  DigiCam

                  Comment

                  Working...
                  X