Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modellen

    Hey iedereen,

    Stom vraagje en misschien ook wel een vraag die in het verleden al eens is gesteld.

    "Waarom heeft BD geen modellen sectie?"

    Neen, niet een topic waar wij als fotograaf onze laatste foto's kunnen tonen. Maar een sectie waar betalende en op TFP basis werkende modellen zich kunnen registeren en een post kunnen maken met hun wensen, eisen en samenwerkingen die ze hebben gehad. Zo kunnen wij als fotograaf gemakkelijker samenwerkingen vinden alsook de modellen die een fotograaf zoeken. Laat modellen gratis registreren en zet hun posts achter een gesloten topic waar alleen betalende leden aan kunnen. Eens je wat modellen in je beheer hebt, kan je dit natuurlijk promoten naar je niet betalende leden en zo voor meer inkomsten zorgen.

    Op vandaag bestaan zulke sites (modelmayhem), maar op vandaag zijn we in België het bekendste forum rond fotografie?!
    Waarom beide partijen ( fotograaf - model ) hier ook niet laten samen komen. + commercieel gezien kan het ook belonen voor BD.


    Groetjes
    Andy
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

  • #2
    Re: Modellen

    Niets weerhoud je om dit op eigen basis te doen.
    In het verleden zijn er al verschillende pogingen ondernomen om tot een goede modellenshoot
    Maar, steeds waren her en der kapers op de kust en werden stokken in de wielen gestoken.
    Oh, wat waren, zijn we allemaal goed om regelgeving op te stellen en afspraken te maken ...
    Oooo, wat zijn we allemaal nog beter in het verzuimen van afspraken (gelukkig niet iedereen). In het verleden heb ik ooit als buitenstaander lees niet deelnemer aan een modellenshoot) de lont uit het vat gehaald door ervoor te zorgen dat de beloofde foto's werden verzameld op één punt en uiteindelijk aan de begunstigden toe kwam.
    Een modellenbeheer is meer dan enkel een naam, wat beeldjes ...
    Een persoon (en andere deelnemers) van BD is ooit begonnen met een modellenopleidingsschool en bureau ... Ik denk dat het nog bestaat. Maar velen waren jaloers, afgunstig ...
    Ooit is er naar aanleding van een shoot een klacht neergelegd bij de overheid voor niet geoorloofde praktijken. Op dat ogenblik werd bij een paar organisatoren beslag gelegd op het PC ...
    Dus, neen, ik geloof niet dat BD happig staat voor een modellenbureau.
    Trouwens als betalend lid kan je naar de AV komen en daar kan je die vraag op tafel leggen (wel deze variavraag neerpennen en tegen ten laatste 11 april opsturen). Ze kan behandeld worden tijdens die AV.
    Op het gesloten forumonderdeel kan deze vraag ook beter behandeld worden.
    Als je het mij vraagt, dan is het antwoord: "Neen". Modellenbeheer hoort niet thuis aan een forum
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Modellen

      Bedankt voor je antwoord. Ik kan je uitleg wel volgen... Spijtig!

      Ik denk dat - indien goed gedaan - dit wel een enorm voordeel kan zijn voor BD alsook een commercieel luik
      Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

      Comment


      • #4
        Re: Modellen

        Moderator Note: Verplaatst van ChitChat naar Algemeen, omdat dit tenslotte een fotografisch onderwerp is.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Modellen

          In het ver verleden zijn er inderdaad problemen mee geweest.
          Maar de tijdsgeest en mentaliteit is tegenwoordig toch anders.

          Belgiumdigital heeft vorig jaar zelf een paar modellenshoots georganiseerd

          Voor de vzw leden bestaat er een speciaal forum om zulke zaken te plaatsen en waar je vraag door de RvB zal onderzocht worden.
          (Als je dit gewoon in een forum plaatst is dat niet gegarandeerd.)
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Modellen

            Het is soms een zeer harde wereld binnen studio/fashion/glamour.
            We zagen dat vroeger ook in het deelforum van deze discipline.
            Ik denk dat door de vele spanningen, ruzies, jaloezie, nijd, ... BD ingezien heeft dat het beter was dit meer algemeen aan te pakken en er de groep "mensen" van te maken.
            Probleem was opgelost. En het forum kan zich terug richten op de kerntaak "fotografie" in zijn zuivere betekenis.

            Dus ik denk niet dat ze gaan instappen in een verhaal van modelmanagement of iets dat in die richting moet gaan.

            Vroeger zijn gelijkaardige initiatieven opgeworpen om samenwerkingsverbanden op te zetten.
            Uit de ondertoon van reacties komt telkens terug naar voor dat er weinig tot geen wil is tot samenwerken.

            Comment

            Working...
            X