Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300mm APO Macro Super II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-300mm APO Macro Super II

    Sigma 70-300mm APO Macro Super II ,Ik sta op punt zo'n lens te kopen.Wie heeft hier ervaringen mee??(is voor op een 300D)By the way ik ken nog niet veel van lenzen,dus moet ik met schaamrood op de wangen vragen wat APO is???Kan iemand me dat is haarfijn uitleggen?
    Last edited by vitarake; 25 augustus 2004, 21:12.
    Vitarake


    Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

  • #2
    Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

    Voor het verschil ussen APO en non-APO, zie: http://www.sdeklerk.com/photography/

    En volgens Sigma Benelux:
    "APO objectief
    Om de best mogelijke optische kwaliteit te bereiken, is het APO objectief voorzien van "low- dispersion" glas om kleurafwijkingen te minimaliseren."
    Nikon D70 links: www.nikond70.nl
    Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

      Tja niet het beste objectief maar zeker het beste voor uw geldbeugel

      als ge het diafragma op f8 zet hebt ge ook scherpe foto's
      alfons

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

        Volgens mij qua kwaliteit/prijsverhouding zeker één van de beste, en qua scherpte moet je je niet blindstaren op die F8 hoor, ook wel best bruikbaar bij grotere diafragma's dan F8.

        Ludovic
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

          Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
          Sigma 70-300mm APO Macro Super II ,Ik sta op punt zo'n lens te kopen.Wie heeft hier ervaringen mee??(is voor op een 300D)By the way ik ken nog niet veel van lenzen,dus moet ik met schaamrood op de wangen vragen wat APO is???Kan iemand me dat is haarfijn uitleggen?
          Prima lens!!!!! Ik heb hier al eens iets over geschreven. Heb ooit deze genoemde lens 14 dagen getest en ook de Canon 75-300/4.0-5.6 USM IS.
          En de Sigma won hier dik van deze Canon lens qua scherpte en ook qua kleuren. Enige plus punt van de canon lens is de IS, maar al heeft deze IS, ik vind het kwalitatief een stuk mindere lens.Ik ben een pietje precies in mijn keuzes en heb deze 2 14 dagen langdurig getest.
          Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
          Vriendelijke groet, Orange
          Last edited by orange; 26 augustus 2004, 00:56.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

            Thx guy's !
            Vitarake


            Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

              Apochromatic lenses are telephoto and telezoom type lenses which use special optical designs and optical materials (SLD or ELD glass) to improve their performance. The result is images which have greater contrast, sharpness and color definition than a comparable non-APO type lens . All Sigma apochromatic lenses are identified by the APO designation in their descriptions.

              of :
              APO objectief
              Om de best mogelijke optische kwaliteit te bereiken, is het APO objectief voorzien van "low- dispersion" glas om kleurafwijkingen te minimaliseren.


              Zie http://www.sigma-benelux.nl/algemeen...een.php?cid=30


              Groetjes

              Skitch
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

                ik heb sinds gisteren ook de Sigma 70-300 F4-5.6 APO Super Macro II
                geweldige lens zeker voor het geld. AC-Foto 212 euro.
                motor maakt redelijk wat lawaai, de vogels zullen er niet door weg vliegen maar je hoort het vrij goed.
                Met vriendelijke groeten,
                Ronald
                www.konings.biz

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

                  Oorspronkelijk geplaatst door rkonings
                  ik heb sinds gisteren ook de Sigma 70-300 F4-5.6 APO Super Macro II
                  geweldige lens zeker voor het geld.
                  Ronald, gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.

                  Ik heb twee vraagjes.
                  -Is de macro vanaf 200 of 300?
                  -Wat voor een kleur ring zit er aan het eind van de lens??

                  Zou je een fototje kunnen plaatsen van die lens en die hier plaatsen. Je zou mij (en anderen) hiermee een plezier doen, want ik wil er zelf ook een aanschaffen en volgens mij worden er oude modellen verkocht....... en uiteraard wil ik graag de nieuwste.

                  bij voorbaat dank.

                  met groet

                  Chris
                  NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

                    ALs je me je email adres geeft mail ik er een paar.

                    Jurgen
                    Greetz,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

                      de macro begint bij 200 tot 300
                      ik heb de versie met de rode ring op het uiteinde.

                      zie ook:


                      en dan : Producten, Objectieven / Tele Zoom
                      70 - 300 mm F4 - 5,6 APO MACRO SUPER II

                      je moet de APO versie kopen!
                      Last edited by rkonings; 26 augustus 2004, 13:11.
                      Met vriendelijke groeten,
                      Ronald
                      www.konings.biz

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

                        Oorspronkelijk geplaatst door rkonings
                        de macro begint bij 200 tot 300
                        ik heb de versie met de rode ring op het uiteinde.

                        je moet de APO versie kopen!
                        Ja, de APO is veel beter zeggen ze allemaal. Het is dus de rode ring, wat ik al dacht. Op een Duitse (goedkope site) staat de volgende


                        met gouden rand, er staat het woord MACRO en SUPER op de lens,
                        allemaal een beetje verwarrend, vandaar m'n vraag.

                        in ieder geval bedankt

                        met groet

                        Chris
                        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

                          Pfffff
                          Keuzes maken is niet mijn strafste kant
                          Ben zelf ook aan het uitzoeken welke telelens ik in mijn winkelmandje wil
                          Nu dacht ik ook aan deze hierboven beschreven maar heb tijdens mijn "research" (ahum) gelezen dat ze een héél trage AF snelheid heeft
                          Is dit ook zo bij de nieuwe exemplaren of heb ik oudere reviews zitten uitpluizen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

                            Ik heb de lens nu al een heel tijdje in gebruik. Prima lens en inderdaad, niet altijd even scherp. Het ergste vind ik echter de lichtgevoeligheid. Een beetje donker en het wordt heel moeilijk om mooie foto's te hebben.
                            Toch ben ik zeer tevreden en heb ik al heel mooie foto's ermee getrokken. Ik haal ze ook maar zelden van mijn 300D af ...

                            Hier enkele albums met foto's die bijna allemaal met die lens getrokken zijn:

                            Vietnam 2004

                            en

                            Het kamp in de zomer
                            Peter

                            http://www.belekes.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

                              Indien ik bij de lens een garantie kreeg dat ik even mooie foto's als jou maak was m'n keuze snel gemaakt

                              Kan jij me iets vertellen over snelheid?

                              Comment

                              Working...
                              X