Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

    Daar ik alleen sportfotografie (wielerwedstrijden) doe, ben ik in het bezit van een Canon 1Dx.
    Als lenzen heb ik de Canon EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II en de Canon EF 24-105mm f/4.0L IS USM.
    Graag zou ik me nu nog een tweede toestel aanschaffen voor sportfotografie.
    Mijn keuze zou vallen op Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR.
    Ik weet dat de ene meer foto's maakt dan de andere, maar dat de andere dan weer meer kans gaat bieden om te croppen door het hoger aantal pixels.
    Toch zou ik graag jullie mening willen weten.
    Alvast van harte bedankt!

  • #2
    Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

    Als het de bedoeling is om een extra body met een andere lens erbij te hebben, dan zou ik toch voor de compacte, snelle 7DII kiezen.
    Mocht je het gebruik van 2 sensorformaten als een nadeel beschouwen, kan je altijd een 1DxII aanschaffen en de "oude" 1Dx als 2de body gebruiken. Topkwaliteit gegarandeerd, met een snelheid en precisie waar een 5Ds(R) niet aan kan tippen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

      Pieter G.
      Ik heb al de kans gekregen om even met de Canon 1Dx mark II te werken.
      Mijn ondervinding is, deze is amper beter dan de 1e versie.
      Moest ik een totaal nieuwe overwegen, dan kies ik natuurlijk voor de 1Dx mark II, nu zeker niet wegens echt weggesmeten geld als upgrade.
      Een 2de-handse Canon 1Dx, dat zou ik wel overwegen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

        Door de erg hoge resolutie zijn de 5Ds en 5DsR minder geschikt voor actiefotografie omdat elke beweging wordt uitvergroot (gemakkelijker problemen met bewegingsonscherpte).
        En de bestanden worden ook veel groter, wat voor problemen kan zorgen als je tijdens sportfotografie veel foto's kort na elkaar wil maken (de geheugenkaart moet dan snel zijn, en ze zal ook heel snel vol geraken).

        Als tweede actiecamera bij de 1Dx is de 7D MKII een veel betere keuze.
        Een 5D MKIII is ook een goede keuze, maar die is wat minder snel dan de 7D MKII.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

          Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
          Een 2de-handse Canon 1Dx, dat zou ik wel overwegen.
          Als je bijna uitsluitend sport gaat fotograferen, dan is dat misschien nog het beste idee. Zij die wel upgraden naar de mkII zullen hun 1Dx voor een iets mildere prijs van de hand doen.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

            Black B@ndit.
            Ooit had ik de Canon 7D en dat was een ruismonster.
            Vanaf 800 iso was er veel ruis merkbaar en daarom ben ik ook bang van de Canon 7D mark II.
            Ik vind persoonlijk dat je toch ruisvrije foto's zou moeten kunnen maken tot 3200 iso.
            Een 2de-handse Canon 1Dx, dat zou ik wel overwegen, enkel in hoeverre mag je dat vertrouwen?
            Meestal zal deze al uit garantie zijn, hoeveel foto's zijn er gemaakt met dat toestel?

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

              Pieter G.
              Nieuw kost de Canon 1Dx géén €5000 meer en ik vrees dat een verkoper er bijna evenveel zal voor vragen, al is het dan 2de-hands.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

                Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                Meestal zal deze al uit garantie zijn, hoeveel foto's zijn er gemaakt met dat toestel?
                Koop er dan eentje van een niet-pro, waar niet mee gegooid is Ok, ze zijn ervoor gemaakt, maar je wil geen afgeschreven toestel van een sportfotograaf die er dagelijks 2 of 3 aan zijn nek heeft hangen.
                Aantal clicks kan je uit de originele file halen met de meeste exif readers. Maar is dat ooit een probleem met een body die er een paar honderdduizend aankan? (Ik schiet geen bursts van ettelijke seconden, dus mijn perceptie is misschien anders.)

                Natuurlijk, een tweedehands-aankoop is altijd een kwestie van vertrouwen, in combinatie met een stukje kennis van zaken.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

                  Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                  Nieuw kost de Canon 1Dx géén €5000 meer en ik vrees dat een verkoper er bijna evenveel zal voor vragen, al is het dan 2de-hands.
                  3500 euro moet zeker haalbaar zijn.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

                    Pieter G.
                    Momenteel is het nog een tijdje wachten eer de Canon 1Dx mark II kan aangekocht worden, pas dan gaan er mensen zijn die de 1e versie gaan verkopen.
                    Prijzen zullen nog hoog zijn hoor en sommigen al met misschien meer dan 100.000 gemaakte foto's.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

                      Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                      Pieter G.
                      Ik heb al de kans gekregen om even met de Canon 1Dx mark II te werken.
                      Mijn ondervinding is, deze is amper beter dan de 1e versie.
                      Moest ik een totaal nieuwe overwegen, dan kies ik natuurlijk voor de 1Dx mark II, nu zeker niet wegens echt weggesmeten geld als upgrade.
                      Een 2de-handse Canon 1Dx, dat zou ik wel overwegen.
                      Nou dan heb je het toestel echt niet goed getest hoor want het is toch een redelijk verschil met de eerste 1Dx ;-)

                      Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                      Pieter G.
                      Nieuw kost de Canon 1Dx géén €5000 meer en ik vrees dat een verkoper er bijna evenveel zal voor vragen, al is het dan 2de-hands.
                      Minder dan 5000€ lijkt me wel wat weinig voor een nieuwe 1Dx, ben trouwens wel benieuwd waar je deze nog kunt aankopen
                      En dan bedoel ik uiteraard geen grijze import hé

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

                        Sieg.
                        Natuurlijk zit er verschil op, zou er nog aan mankeren.
                        Het is niet van een "WAW" zoveel beter dan de 1e versie.
                        Als er een verkoper het me zelf verteld en je mag dan testen, dan weet je het wel hoor!
                        Hij is wat sneller en er zijn enkele verbeteringen, dat is logisch.
                        Voor € 4799,00 koop je een nieuwe Canon 1Dx en dan is die extra €6399 - €4799 = €1600 meer te betalen voor de 2e versie het niet waard, ik bedoel dan als upgrade hé.
                        Dat is wat ik bedoel.
                        Last edited by DannyDeGraaf; 6 april 2016, 09:33.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

                          Pieter G.
                          Géén grijze import hé!
                          Er zijn veel mensen die wat lullen, echter zonder iets te bewijzen.
                          Hier wél het bewijs.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7D mark II of Canon 5Ds of Canon 5DsR?

                            Last edited by DannyDeGraaf; 6 april 2016, 09:42.

                            Comment

                            Working...
                            X