Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

breekhoek voor full frame

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • breekhoek voor full frame

    hallo, ik zou me een breedhoek willen aanschaffen (fotografeer met een 5D II) en twijfel. Heeft er iemand ervaring met canon 16-35mm f4 Sigma en 12-24mm F4.5-5.6 II EX DG FLD HSM


    Wat zouden jullie me aanraden, rekeninghouden met de minste vervorming, scherpte.

  • #2
    Re: breekhoek voor full frame

    Feitelijk als alleen deze erop staan dan de niewste 16-35mm f/4

    Comment


    • #3
      Re: breekhoek voor full frame

      De huidige 16-35/4.0 heeft heel weinig vervorming voor een full frame ultrawide.
      Als het echt extreem wijd moet zijn, kijk eens naar de 11-24
      De Sigma is uitstekend en budgetvriendelijk maar ligt toch 1 trapje lager dan de Canons voor mij.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: breekhoek voor full frame

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        De huidige 16-35/4.0 heeft heel weinig vervorming voor een full frame ultrawide.
        Als het echt extreem wijd moet zijn, kijk eens naar de 11-24
        De Sigma is uitstekend en budgetvriendelijk maar ligt toch 1 trapje lager dan de Canons voor mij.
        mijne portemonnee is zo wide niet ;-)

        Comment


        • #5
          Re: breekhoek voor full frame

          Oorspronkelijk geplaatst door Lady Hawk Bekijk bericht
          mijne portemonnee is zo wide niet ;-)
          Dan heb je nu toch al 2 stemmen voor de 16-35/4.0
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: breekhoek voor full frame

            Hier nog een extra stem voor de 16-35 f4 L IS, die is heel goed.

            Ik heb zelf de 16-35 f2,8 L gehad, die was niet slecht, maar de f4 is scherper.
            De 17-40 f4 L heb ik ooit ook nog gehad, ook niet slecht, maar de 16-35 f4 L IS doet het toch beter.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: breekhoek voor full frame

              De sigma 12-24 zou scherper tot in de hoeken moeten zijn op 16mm dan de 16-35, aangezien dit niet het uiterste bereik van die lens is
              Toch zou ik deze enkel overwegen als je écht graag breed gaat en soms zo tot iets originelere berlden kan komen....
              ze heeft ook geen filterdraad, wat voor sommigen ook een echt minpunt is (terecht)

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: breekhoek voor full frame

                Zelf check ik altijd graag photozone.de voordat ik een keuze maak.
                De conclusies die ze trekken op basis van hun testen zijn vrijwel altijd correct.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: breekhoek voor full frame

                  Misschien deze nieuwkomer ook eens overwegen:
                  http://www.dpreview.com/news/7070948...ch-this-spring
                  Zou bij Cameranu kunnen besteld worden:
                  http://www.cameranu.nl/nl/c50905/objectieven/irix
                  Later dit jaar wordt een 11 f4 voorzien...: http://photorumors.com/2016/03/24/ir...s-coming-next/
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: breekhoek voor full frame

                    Ik ben ook op zoek naar breedhoeklens voor FF. Canon 16-35mm F4 staat momenteel op 1 vanwege de vele goede reviews en commentaren hier op het forum. De Tamron 15-30 mm F2.8 is echter ook wel een mooie lens, heeft stabilisatie, maar jammer genoeg met vaste zonnekap dus geen filter mogelijk. Die Irix ga ik eens bekijken. Benieuwd wat het bij jou gaat worden ☺

                    Comment


                    • #11
                      Re: breekhoek voor full frame

                      Mijn lens-arsenaal is vergroot, mijn bankrekening verkleind


                      Deze morgen ben ik naar Art en Craft achter de canon (op jullie aanraden) gereden. Ik heb al een paar foto's genomen, ziet er goed uit. Ik ben enorm tevreden

                      Comment


                      • #12
                        Re: breekhoek voor full frame

                        Proficiat met je aankoop.Je zult er nog lang pret aan beleven.
                        Ik reageer wat laat,wegens inlogproblemen.
                        ik heb een sigma 12-24,en een Canon, nog een 17-35.Over kwaliteit ga ik mij niet uitspreken,maar 12 mm is breed en beperkt in gebruik.
                        Je gaat veel meer je 16-35 gebruiken,de rest is voor af en toe een wouw-effect.
                        Vergeet ook niet dat na een aantal jaren,met een nieuwe body,je sigma plots niet meer mee doet.Met Canon-lenzen heb je dit probleem niet.
                        Mijn oudste Canon is nu ongeveer 20 jaar oud of meer,en werkt nog perfect op mijn huidige bodies.

                        Comment

                        Working...
                        X